Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

så er mit gæt at Funcom brager igennem 20 indenfor 3-4 uger…så er det bare anpå hvor lang tid man tør et vente. Om den skal have nogle dump - sikkert.
TID: Hvornår er dump og hvornår er op? Gerne giv nogle datoer for køb og sælg ;o)

Ingen vet hvor haren hopper.

Elsker det chartet der :slight_smile: - Men bruddet kommer nok før 2020, ut fra regler om for breakout for ascending triangles, så kommer bruddet i løpet av høsten 2019… :slight_smile:

2 Likes

Trodde den regelen er ca tre kvart inn i triangelet og at nå i desember i så fall vil være midt i smørøyet?

1 Like

Det stemmer det @Aksjesnila. Jeg klarer ikke gjenskape chartet ditt @anon80503862 - er prisaksjen riktig ifht. spleisen som har vært? Mener kursen var under krona under emisjonen før CE. Videre så ser det mer ut som en pennant når jeg tegner den (har brukt HeiknAshi og Weekly som deg).

1 Like

Det blir vanskelig for meg å vite. Jeg så på investing sine sider, logaritmisk, heikin aishi, weekly og ikke daglig eller månedlig.

Der du tegner toppen av pennant fra har jeg glatt ignorert og trukket en strek gjennom og kalt breakout test :slight_smile:

1 Like

OK. Forstår bare ikke hvordan du får streken horisontal når toppene clearly er lower highs.

Det er fordi han som deg ikke tegner strekene etter noen faste regler :stuck_out_tongue_winking_eye:

Den øverste streken din går jo tvert igjennom bodyen på det siste candelet. :joy:

2 Likes

Jeg har ganske strenge kriterier for strekene mine! :rage: Enten inkluderer du wicks og går ut fra dem, eller så går du ut fra candle-body-close. Du kan ikke mikse og matche. Med mindre du ser etter underliggende psykologi i trend fremfor exact science. TA er jo langt fra perfekt og det er mange måter å tegne på. Hvis man får tydelige outliers, så må man ignorere dem, men å ignorere tydelige higher lows er no-no i min bok.

Men du har jo ignorert din egen regel en post opp!? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Ja, det har jeg, det var bare en kjapp tegning for å illustrere :slight_smile:

Så hovedpoenget mitt var mindre svingninger men fortsatt store svingninger opp mot ca samme punkt i forbindelse med vellykkede lanseringer av spill. Fortsatt fint rom for trading, men det har blitt mindre over tid.

Ja, jeg jukser for å trekke den linja rett, men det er fordi jeg mener ca 24-25 er det viktigste punktet å se på… når det eventuelt etableres som motstand mellom spill lanseringer tenker jeg neste steg er reprising.

Men kommer du til samme konklusjon om du bruker daily candles? Det ligger jo sikkert en milliard i omsetning langt over streken i 2017

1 Like

Det er jo også litt tull når man ikke justerer for emisjoner på en sånn graf. Tipper det stemmer bedre hvis man ser på mcap.

1 Like

Jeg tror at investing gjør justeringer men at de må legges inn, og om det er lagt inn riktig vet ikke jeg.

Ser på mnd chartet til Funcom, skyen til å minske betraktelig i februar/mars 2019 som passer bra med en kumo breakout. (helst til oppsiden)

Ser du på monthly?

Bare så du er klar over det, skyen blir forskjellig utfra daily/weekly/monthly.

1 Like

Ja det var i kontekst av langsiktig diskusjonene lengre opp mellom @Nocturne og @anon80503862 . Skyen går på perioder om det er timer,dager,uker, eller mnd, dvs støtter jo mer enn bare daily timeframes.
Eller kanskje jeg misforsto hva du mente?

1 Like

Følgende innlegg er humoristisk og skal ikke tas seriøst:

Target 212kr eller 4kr.

Formasjoner har alltid rett!

2 Likes

Kursen snur vel på ~17.70 denne gangen, hvis man ser på ukeschartet. Tror selv pølsfingrene ser at å presse kursen noe særlig lavere blir i overkant så nærme MYZ-launch.