Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jeg snakker ikke om at kursen nødvendigvis skal opp i morgen, men hvordan traderne som er så mange i denne aksjen skal klare å komme inn før den tar fart da det er fryktelig lite volum i aksjen om dagen. Teknisk er det vel lite som tilsier oppgang før det snur?

Hadde du fulgt ett case på børsen svært få andre teknikere fulgte med lav omsetning så kan jeg tenke meg det kunne funket bra, men her må man jo heller være noe pro aktiv for å komme inn, og da må man velge nivåer man kjøper mot og ved, som også underbygges av fundamentale forhold tenker jeg. Fordi hvis TA vurderes ca likt av de som kan, man poster en støtte og flere som ikke kan følger dette rådet, hvordan i all verden alle disse komme inn på /ved/rundt støtten? Det er vel spørsmålet mitt :slight_smile:

Det er et godt spørsmål. Jeg har tenkt på det samme ofte, men gang på gang har jeg opplevd at targets likevel treffer, om enn noen ører i fra. Du husker TAen sist uke hvor jeg skrev motstanden var på 19.30. Intradag høy den dagen var 19.298. Så ganske close.

Se også bare på Nano som jeg følger mest med på, alle visste støtten var på 68, den røk under, men var veldig mye som ble kjøpt mellom 67.50 og 68.50. I utgangspunktet skal man ikke kjøpe når man bryter et støttenivå, men det er close som gjelder (i min bok). Så du må se på støttenivåer mer som targets, og heller plassere kjøp / salg rundt disse.

Det er ikke exact science, det gir deg bare en retning, som er det TA er ment å gjøre :slight_smile:

1 Like

Trodde det var @Evilfreud som hadde køddet med TA chatten, men var vist bare meg som hadde minsket den litt :stuck_out_tongue:

1 Like

TA er et flott verktøy og fungerer ganske ofte, men det vil alltid kun være et supplement til FA. Tror TA kan vise hva det bare vil nå uten at det sier noe som helst om retningen nå som det fundementale vil bli fokuset.
Trikset er å ha en balansert miks av begge to.
Ser man for mye på en ting kan det fort gå skeis.
TA kan funke i “triggerløse” perioder, men er selv da bare en liten indikator.
Og så er det også noe med hva folk vil se i dette.
Lang trend vs kort osv…

3 Likes

16,836 intradag low, vil du jeg traff bra der. Btw, når noen spår low, så er det for å kjøpe. Bomma med 0,2 øre, og løp etter helt opp til 17,10. Var ikke mange aksjene der nede. Som jeg skrev, rimelig kort perspektiv. Kjapt tilbake godt opp på 17-tallet igjen i dag.

Neste viktige motstand ser jeg på som toppen på skyen på 19,20, men den faller til 19,00 om et par dager.

3 Likes

Kremt, får det blitt likere?

kremt

Edit: Nå med forklaringer.

13 Likes

Hvis den går opp nå får du den mye omtale OHS formasjonen :slight_smile:

1 Like

Den interesserer meg ikke all verden, men hvis dere skal handle på den og bidra til volum så er jeg all for it :+1:

1 Like

Bare tullball og tilfeldigheter :see_no_evil: dagen i dag illustrerer litt det jeg prøver å fortelle i mine innlegg litt over. Hvis man sikter seg inn på spesifikke targets som 16.50, da har man bommet om den nå stikker. Hva en daytrader surrer med det bryr meg lite, men når hardbarka traderne som @babyrage først uttaler at han ikke har katta peiling på Funcom, for så å dra noen linjer og konkludere med at nå skal vi med all sannsynlighet videre ned, UTEN å ha release i tankene om kort tid, da blir jeg provosert. Og kom ikke her å si at du kan bare dempe tråden og ikke bry deg, det blir som enn drittunge plassert midt i klasserommet som hoier og skriker så snørr og tårer spruter, det er vanskelig å ignorere :slightly_smiling_face: og jeg bryr meg om det psykologiske rundt TA, det er en grunn til at jeg solgte rubbet på 18.8x og 18.6x og begynte å kjøpe tilbake igjen på 18.0x og ned til siste i dag på 17.002. Mvh Otto Jespersen :kissing_heart:

4 Likes

this-just-in-no-one-cares-19282017

10 Likes

lying

bilde

1 Like

Et svakt kjøpssignal trigget av Ichimoku cloud. X9 > X26, F26 > kursen. Svakt fordi signalet skjer under skyen. Motstand fra toppen av skyen på 19 kr. Aksjen har også dannet en ny higher low på 16,836.

Det er motstand fra bunnen av skyen og fra schiff-forken (på vei ut av det grønne), men hvis man ser tilbake, så har disse motstandene blitt brutt flere ganger. Det mer interessante er motstanden ut av det blå området i schiff-forken. Det vil mest sannsynlig samsvare med et brudd på toppen av skyen.

Verdt å merke seg MYZ lanseringen 4. desember, men obs! Spillet blir tilgjengelig 1. desember for de med deluxeutgaven, så allerede mandag 3. desember så vil tilbakemeldinger og hype rundt spillet påvirke kursen.

(Jeg sitter med ca 130% av det jeg planla å sitte med i Funcom, så jeg er neppe objektiv)

15 Likes

Objektive analyser er en utopi.

4 Likes

Synes du er objektiv bortimot 100% Christian. :+1:
Hilsen Halling

Jeg tipper vi er på samme side av objektiv i Funcom @Halling :money_mouth_face:

2 Likes
1 Like

Fordi det er ett spillselskap. Du må lykkes med å treffe markedet, med produktet, du må beholde nøkkelpersoner, inntekter er veldig sykliske og knyttet opp mot lanseringer av spill som du aldri kan vite helt sikkert blir godt eller dårlig mottatt i markedet.

Spillbransjen har høy risiko, det må man bare være oppmerksom på.

3 Likes

For meg fremstår aksjen helt på et vippepunkt nå, den har begynt å tegne et salgssignal men ikke avgitt og det er så tett på glidende snitt oppover at den fint også kan avgi et kjøpssignal neste uke.

Uavklart.

Tjah, du har jo et med høyere og høyere bunner de siste 2 årene.

1 Like