Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Setter pris på @Nocturne sine innspill også i denne tråden. Poster som regel charts og forklarer hva i chartet som gjør at han mener at den skal den ene eller andre retningen.

Skjønner at de som sitter med mye Funcom synes at det er kjipt at kursen går ned, har personlig aldri hatt mer i noen aksje enn jeg har i Funcom akkurat nå og setter ikke pris på dagene som er så blodrøde som i dag, men at det skal gå utover de som prøver å tyde de tekniske signalene i en tråd om teknisk analyse blir for dumt. Om man mener det ikke har noe for seg er det jo bare å holde seg langt unna denne tråden, så kan de som mener det har noe for seg fortsette å poste/lese her.

8 Likes

TA uten substans og verdi kan tas i tullprat tråden

… eller kanskje i den tråden hvor det skal skrives; med andre ord her. Eller er det kun lov å poste sin TA uten substans visst det støtter deres investeringer?

Jeg skal ikke lyve - det er mye tull TA, fra samme mennesker som ønsket meg drept 2016-2017 når jag var bearish NANO på 120 kr, men dette er TA tråden, her burde folk få poste sin TA uansett hvor korrekt eller inkorrekt den er; og om den tar forbehold til FA eller ikke.

Etter min erfarenhet, når folk uten interesse i TA begynner å kritisere folk som bruker TA i deres aksjer så er det folk som; har for mye kapital investert og klarer ikke sove om natten eller er kortsiktige i sin investering.

En ekte investor eier selskapet basert på nøkkeltall, management, bransjen, produkten, i vått og torrt; +500% eller ned -90%. Dere som klager på folks TA her inne er ikke noen av delene.

17 Likes

Akkurat nå diskuterer vi lange eller korte charts og det er innenfor tema. Men jeg kan for lite med teknisk analyse til at jeg skal være påståelig om det faglige rundt temaet. Det jeg derfor retter meg mot er de som kan mindre om temaet. De kan også bruke teknisk analyse, men det er da lettere å bruke lange charts. Man gjør kanskje færre handler, men det er lettere å treffe med de handlene man tar.

Alle ser på kursutviklingen før man kjøper aksjer. At man sjekker netfonds her og trykker litt på måned, 1 år, 3 år og 5 år samt ser på volum dersom man screener markedet på let etter en kjøpskandidat er vel et minimum av hva man gjør. Selv oss enkle folk.

Det kan også gi oss verdifull informasjon. Helt uten skyer, lange snitt og gylne kryss.

Visste ikke at man måtte være TA proff for å få lov til å skrive her :slight_smile:

Hadde du bare trader etter all spådommen kunne du ropt alt du ville.

Trader etter spådommene jeg. Min siste trade i Funcom postet jeg i chatten som du også så. Forøvrig er det ikke mulig å shorte funcom via Nordnet, så blir litt vanskelig å kjøpe funcom når jeg er bearish?

Men når du ikke kjenner aksjen, selskapet, bransjen eller noe av det fundamentale blir det litt voldsomt å spå knallhardt på TA nåe du ikke offrer egne penger.

Det er en grunn til at jeg skriver her, og ikke i de andre Funcom trådene. Du motsier deg selv, noe som er ganske festlig. Dette er en TA tråd. Jeg vet ikke hvorfor jeg må kunne så masse om det fundamentale i aksjen for å beskrive det jeg ser i chartet.

For endel amatører tar mye av spådommene for god fisk. Og tar valg basert på dem.

Det er et fritt land. I motsetning til det @hakon påstår så har jeg aldri sagt «kjøp» eller «selg». Mine analyser prøver jeg å holde så objektive som mulig. TA er sannsynlighet og man ser hva som er mest sannsynlig gitt x-antall premiss og indikatorer. Om noen kjøper eller selger basert på dem, så får det være opp til dem.

Forøvrig synes jeg denne diskusjonen har sklidd helt off-topic.

6 Likes

Uansett da, hvorfor mener du @Nocturne at daily charts er best å trade etter?

Blir spennende å se retning i morgen.

1 Like

Mistenker at vi følger usa tett.

Hehe hvordan trekker man linjer i snipping tool? Jeg må tegne frihånd med musa. Det er mindre morsomt enn det høres ut som…

3 Likes

Oi fikk det til nå :slight_smile:

Da er nedsiden ca 15.65 (litt mer helt kortsiktig) og oppsiden ca 26.18 eller noe sånn ganske kortsiktig. Gode odds det!

Konklusjonen blir uansett at kjøp nå er god risk/reward og tar man i beregningen at det kommer store nyheter snart også og man tror de blir positive…

2 Likes

Når voksne mennesker blir premenstruelle 10-årige jenter går min grens. Lykke til med investeringene.

4 Likes

Så du mener det er helt kurrant at folk som i beste fall kan kalles glade amatører sprer ut daglig TA uten substans hvor hitraten hadde vært større om kan kastet mynt?

1 Like

@Bullishproof er ikke streken på 16,8 egentlig eller er ikke det så «nøye»?

Her gjelder det å være positiv :sweat_smile:

1 Like

Dette er en fucked up tråd med alt for mange meninger og enda flere formasjoner over alle mulige tidsintervall, alt etter hva som passer best! Jeg hører på feks Christian som er både positiv til egen investering, kan være negativ til den, KAN bransjen, har satt seg inn i selskapet har investert ikke minst, ikke disse andre som på død og liv kaster seg på bearish bølgen og spår død når det er som “verst” nedgang. Det er ren idioti og bidrar til de selvoppfyllende profetien dette er i ferd med å bli. Det er jo for pokker nå man skal kjøpe :+1:

Det handler jo i bunn og grunn om å tjene penger, så om vi kan skape trender som dere sier så er det jo flott det.

2 Likes

De er gode på å kaste seg på og spå elendighet når det allerde er ille nok som det er. spesielt de som ikke kan en døyt om selskapet. Volum betyr tydeligvis aldri noe… Akk ja jeg veit jeg får rett i lengden så lenge Funcom fortsetter å innfri. :sunglasses:

Du mener spre frykt når det allerede er litt dårlig stemning?

Jeg tror dere overvurderer hvor mye makt en strektegnende fyr på TI faktisk har.

7 Likes

Jeg må jo si det som det er, jeg så på USA i går og tenkte at det ble rødt i dag. Kl 15 så jeg på premarket og tenkte at nå ser vi 16-tallet. Så tenkte jeg hvilken aksje har størst sjanse for en fundamental trigger i et bear marked de neste to ukene? :money_mouth_face:

3 Likes