Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

For Funcom så har toppen på skyen (toppen av det skraverte området) fungert som en sterk motstand. Bunnen på skyen (bunnen av det skraverte området) ikke fungert som en støtte/motstand selv om det i TA vanligvis er det.

Over skyen = positiv trend
I skyne = nøytralt
Under skyen = negativ trend

… det er lenge siden Funcom har vært i en positiv trend og må over 18,97 for å være det i dag. :slight_smile:

2 Likes

Men jo nærmere 1 des jo lettere vil det bli for kursen å holde seg over skyen

Den er over skyen omtrent like ofte som de fleste her er i pluss! Og da tar vi gevinst… :joy:

1 Like

Folk glemmer at vi har masse volum og lengre perioder over nevnte sky, og at kurstoppene ikke lenger kommer før - men etter spillslipp.

1 Like

Det stemmer! Så jeg tror på at det er like før vi kan komme inn i en positiv trend, for første gang på over fem måneder.

Det er nok en grunn til at toppen av skyen har fungert som motstand i andre halvår ja. Hadde det bare vært en sterk trigger som kunne ha gjort FOMO sterkere enn FUD! :smiley:

Kvakk kvakk og nøff nøff :duck: :pig:

3 Likes

Husker det var noen som nevnte her for ei uke siden om ett scenario hvis noen i slutthandel plutselig begynte å kjøpe 30k hver dag og hvordan dette ville f… opp handel for den som nitidig trykker den ned i løpet av dagen. Ser ut som dette har skjedd siste dager. Lurer på hvem det er som kjøper og om dette skjer i dag igjen. Da er vi fort over 18 idag.

Edit. Skulle egentlig inn på småprat denne. Sorry

Jeg klarer ikke finne TA fra forrige uke, er for mye off topic. Du må gjerne sitere TA-en du refererer til.

Min TA er nøytral inntil vi har brutt 18,97 med litt volum. Jeg er positiv på FA. :yum:

2 Likes

Var vell noen som mente at områder under16,8 så dårlig ut.
Men lavt volum både opp og ned nå.
De tradere som «kan» teknisk analyse vil jeg tro kjøper ved brudd på ca 19 kr på høyt volum ?
Om de skal inn å trade frem mot Myz.
Noen trader jo bare på at det skal lanseres spill.
Noen bare på momentum etc.

Sitter og ser litt på denne potensielle OHS’n, mulig at den er ønsketekning, men ser riktig ut i mitt hode.
Brudd på halslinja på ca 18.95 ish.

2 Likes

Mest positivt å se:

Stiger jevnt gjennom dagen, dog på labert volum
RSI bikket opp i positivt terreng
Acc/dist holder seg pen
Close over SMA50, høyeste closing pris på 9? dager?
Macd antyder at det kanskje blir med et ørlite besøk i bearish terreng.

Som Frodoen og Christian sier, om volumet tiltar og den bryter over 19, så er den mer attraktiv med en gang.

Det er det lave volumet som gjør at man kjenner på edderkoppsansen for bulltrap. Det er i dag omsatt aksjer for 5 , 66 millioner av en market cap på 1, 38 miliarder.

image

2 Likes

Jeg vi si den er langt mer attraktiv nå, i min bok vil jeg ha med 1 krone ekstra på stigningen. Fordi kursen skal jo opp, det er vi vel enige om? :wink:

Teknisk brudd på 19 ish. Men alle som vet hva som skjer om 7 børsdager og tar med FA handler nok nå.

Men nå skal jeg ikke spamme tråden.

Har vært mye støy her denne uken.
Ha en fin kveld :slightly_smiling_face::+1:

1 Like

X9 > X26, F26 over kursen, kursen inne i skyen. Dette gir et middels sterkt kjøpssignal. Sterk motstand fra toppen av skyen på 18,98. svak motstand fra bunnen av skyen. Motstanden fra toppen av skyen faller til 18,50 på slutten av neste uke.

X9 = rød
X26 = mørkerød
F26 = blå

Siden CE-lansering, så har vi hatt et kjøpssignal fra skyen og det var rett før forrige topp på 21 i august. Her kom salgssignalet litt seint, så man endte mest sannsynlig med å komme ut av den traden svakt i minus. Bedre enn buy-and-hold gjennom nedgangen fra ca 19 og til nå på 18 da. :wink:

5 Likes

Norsk Bulls er ute med salgssignal:

Alle de store dumpene i det siste har kommet etter at kursen har kommet inn i skyen. Interessant fenomen.

1 Like

Det er en grunn til at jeg skriver at toppen av skyen er sterk motstand, mens bunnen ikke er det.

4 Likes

Bildet har egentlig ikke endret seg noen særlig siden fredag for 9 dager siden, helt på vippepunktet og kan avgi enten kjøpssignal eller salgssignal til uken.

Helt kortsiktig er den hakket mer bearish enn bullish, men blir bedre straks man zoomer ut,

På det fundamentale kortsiktig trekker MYZ opp og aksjonærmassen ned. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Funcom fundamentalt:

Funcom aksjonærmasse:

18 Likes

Yeap. Really OA :joy::joy: