Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Det ligger en kjøper på 0,95 som ønsker 300 000 aksjer. Er det Gordon? :smile:

1 Like

Jeg så det gikk litt av posten på 0,95 i går. Det var stort sett skbn som kjøpte da

2 Likes

Borte nå

1 Like

Nå kjøper han med aller armer og ben

2 Likes

Kursen traff eksemplarisk bunnen av trenden nå(se graf fra tidligere post). De som kjøper nå kan få en meget fin inngang, men anbefaler samtidlig stoploss 0,85

Hvorfor tror du at den snur her? Jeg synes det ser ut som støtte først nede rundt 0.75

2 Likes

Vil betrakte den bunnlinjen som forholdsvis solid.

6 Likes

@Bullishproof

Forsøker en lotto post nå.

0.9 var jo fint å kjøpe på forrige gang :slight_smile:

2 Likes

Investtech selg: - Funcom ligger i en langsiktig fallende trend, og videre nedgang indikeres. Fallende trender indikerer at spillselskapet er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorer er avtagende. Ved videre nedgang har aksjen støtte ved 76 øre, og ved en reaksjon opp ligger det motstand i taket av trendkanalen og ved 1,40 kroner. Aksjen har de siste dagene falt på høy omsetning, og steget på en lav omsetning. Dette svekker aksjen på kort sikt. Det er ikke blitt rapportert om signifikante innsidehandler det siste året. Vurdering: Salgskandidat, avslutter Investtech.

Norsk Bulls kjøp: Our system’s recommendation today is to BUY. The BULLISH HARAMI pattern finally received a confirmation because the prices crossed above the confirmation level which was at 0.9400

3 Likes

LOL@TA-voodoo

3 Likes

Det var faktisk ikke så dumt å følge Norskbulls i en periode her. Nå har de imidlertid bommet på 6 av de 10 siste kjøpsanbefalingene så…

1 Like

Ja, men nå er vi ganske lavt. Jeg har faktisk plukket 35k i dag pga den norsk bulls anbefalingen.

3 Likes

Ivesttech slår til igjen…

LOL!

3 Likes

Jeg er interessert i teknisk analyse først og fremst for å fange de store svingningene i et marked. Et mål som jeg har begynt å se på mer i det siste er 55 ukers glidende snitt. Legg merke til i forkant av de store bevegelsene oppover så har kursen akkurat ved dette tidspunket brutt SMA55 målt i uker.

Med tanke på dette tror jeg det fortsatt er for tidlig å forvente en større oppgang her den nærmeste tiden. Jeg velger å vente på sidelinjen nå, og heller vurdere å gå inn her ved et senere tidspunkt (gjerne etter at kapitalbehovet er løst).

7 Likes

@holmes

+1

1 Like

Om man skal se på et 5 års + perspektiv på TA (som du viser til), så enig med deg, men lite tar den TA’en hensyn til nåværende situasjon og potensiale :slight_smile:
Men … er jo en TA tråd :slight_smile:

1 Like

…vel, den sier jo at markedet anser at nåværende situasjon fremdeles er dårligere enn på lenge, og det er jo det som er greia med TA.
Om du mener at det er feil fordi formelen ikke tar med og veier inn salget fra TP, og potensialet til de nye spillene så skyter du jo liksom på feil mål… på feil bane.

TA handler jo ikke om å analysere inntjening, utgifter, potensiale, gode ideer osv, det overlates til markedet. TA prøver å spå fremtiden utifra hvordan markedet oppfører seg.

Var vel det jeg forsøkte å si på min klønete måte :wink:

Ser vi på intradagshandel har vi dette bildet

Viktig at kursen holder seg over støtten på 0.95, og så er det bare å følge med på hva som skjer når vi kommer ut i hjørnet der.

1 Like