Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

OK, får ikke opp bare moving average i netfonds… Her er det vektet eller arithmetisk, også kjent som SMA.

@t_h Kva tenker du skal til for å snu dette? Treffe ein bunn?

@t_h er det der 20, 50 og 100 timers glidende snitt?

Var rimelig sikker på at et dødskryss ble i hovedsak brukt om 50 som krysser 100 dagers snitt.

1 Like

halvtimer

Takker @holmes det forklarer mye.

OK jeg frykter ikke halvtimers dødskryss, det blir uansett bare små svingninger og trading. Det er de lange dødskryssene (stigende trend snur til fallende) jeg bryr meg serlig om…

3 Likes

Dere som kan teknisk analyse. Hvordan vil dere si det ser ut for kursen fremover i dag?

@dagarne

det er bare til å lese oppover i tråden…

2 Likes

Hva tenker du om støtte på 20 dagers?

At jeg helst ser den holde (close), men kan intradag gå under. Den er vel ca 4.0

1 Like

vi var f.eks under sma 20 sist gang vi konsoliderte, 25.01, da var sma 20 ca 2.65 og vi var intradag nede på 2.49 men closet på 3,08

1 Like

Slik ser jeg den, helt midt på treet teknisk,men solid støtte rett under 4.

Ligner en sunn korreksjon på noe som minner om fair value mtp det fundamentale.

3 Likes

Skal love dere at fair value er høyere i mitt regnestykke og jeg går for å være en konservativ type

9 Likes

Jeg vil gjerne se det regnestykket @holmes :slight_smile:

Når det gjelder rent teknisk er ingenting endret. Close under 4.40 negativt, over OK, over 4.50 positivt. Jeg heller mot at støtten @Savepig snakker om testes intradag i morgen, derfor solgte jeg det jeg kjøptep å 4.25 i dag (ble en 1000-lapp i + som jeg skal kjøpe Sushi middag for :smile: )

3 Likes

Litt spennende å se om den bryte opp fra konsollidering her

7 Likes

Klart den gjør, etter ett par kvartaler med insane inntjening og økning i inntektene så blir det å regne på fremtiden med PE på godt over 20-25 :wink: Da sier det seg selv at noen skjønner det er billig nå :wink:

21-28 – Aksjen er overpriset, eller inntektene har vokst siden siste resultatpublisering
28+ – Aksjer med svært høy P/E har enten en svært lovende fremtid med sterk inntekstvekst, eller en boble har dratt prisen opp

2 Likes

Tanker i forhold til i morgen?

4,85 skal testes

4 Likes

Skal den det @Bullishproof ? Hvorfor? Her er hva jeg får opp:

FUNCOM TA (14.02)

Arithmetic moving average (20, 50 og 100)
Trendkanal
MACD
RSI
Bollinger

Funcom beveger seg innen en stigende trendkanal og kursen er nå midt i (k)analen. Hode-skulder formasjonen vi har pratet så mye om i det siste vil jeg tørre å avblåse nå da momentet ikke har vært sterkt nok nedover til å realisere et skikkelig brudd ned, og en tydelig høyre skulder.

Kursen konsoliderer er vel det mest tydelige man kan si om bildet i chartet. Range blir stadig lavere, det samme gjør momentet og kjøpspresset, og jeg tør påstå vi skal ned ila. uken og teste 4 kr - mot 3.80.

Hvis vi ser på MACD er denne i ferd med å gi dødskryss. Ikke positivt.

Det som ER positivt er at 3.80 kr representerer nå sterk støtte fordi det er bunn av den stigende trendkanalen, og kursen møter her også 20-dagers glidende snitt. Nivået er også midtre bollinger bånd (ikke vist på skjermbildet).

Brudd på, og close under 3.80 kr vil være salgssignal da trendkanalen da er brutt.

RSI er på moderate 59, verken oversolgt eller overkjøpt.

Konklusjonen er fremdeles positivt på lang sikt og slightly bearish på kort sikt.

Innspill?

1 Like

Får håpe dem kjører samme stuntet som på mandag da med opp til 4,90 i morgen og ned til 4,17 på torsdag. Kanskje begge dere to har rett?

Ingenting ville gledet meg mer. Kanskje tolker vi ulike tidsrom @Bullishproof? Jeg er ingen ekspert overhodet, bare lurer på hva du ser som tilsier 4.85?