Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

https://www.youtube.com/watch?v=NBwInEvbpAM 55:20 ungefär

3 Likes

Han sier ingenting om 4.85? Var det det du refererte til? Men han sier “pass på” :slight_smile:

Han är rätt duktig och ger sin TA bild av Funcom, som han säger så skulle han helst se en djupare rekyl I aktien och för hans del är det “pass” men det var positivt med högre toppar och bottnar^^

Men det er dannet lavere bunn siden den analysen? Ref. HS-formasjonen vi snakket om…

Det han snakker om er topp 4, bunn 3, topp 5.5, bunn 4 osv jeg har tatt opp dette tidligere.

Hvis vi går opp og gjør en ny topp på 7 så ser det bedre ut i følge TA en som ble presentert, så blir det vel ny bunn 5.5 etter det hvis vi følger mønsteret.

Det ble også nevnt at det er positivt at kjøpere har kommet tilbake på SMA20.

På den negative siden sa han at han ønsket egentlig en ny litt dypere bunn enn det vi har sett før han ville anbefale kjøp.

2 Likes

Noen som kan gjøre intradagsanalyse? @Irathi @Bullishproof

@holmes

Konsoliderer i en wedge.

3 Likes

1 Like

Jeg liker wedges. Funcom har en tendens til å bryte opp :slight_smile:

3 Likes

Ja jeg sitter også og tenker at hvis noen tror at alle norske investorer skal bli superfornuftige og ikke være villige til å prise Funcom til høyere enn PE10, så er jeg sterkt uenig, jeg tror glatt det kan selges til både 15 og 20 i lange tider, og sikkert i euforiske topper over det og.

4 Likes

Behövs mer i horisonten för att befoga ett högre p/e, varken the park eller hide and shriek var några höjdare, Conan exiles är ju det stora steget framåt iaf :slight_smile:

The Park og H&S skulle aldri tjene noe særlig penger, det er eksperimenter for å lære ny teknologi.

3 Likes

Wedge formen her virker på meg som en naturlig følge av lavt volum.
Kanskje ikke noe kraftig brudd i vente før nyheter, om ikke en større aktør får lyst å røre kursen litt.

Menar bara att historiken kan vara det som håller tillbaks Funcom’s börsvärde, med all rätt. Tvivlar inte på att Conan exiles kommer bli en storsäljare men det krävs mer för att befoga ett högre p/e (enligt mig med risk/reward) Det ligger väl ett till Conan spel i horisonten och då kommer investerare få mer kött på benen

1 Like

Tror ikke du får se en slik prising før fakta er på bordet, dvs. vi ser hva de får inn netto pr. spill og hvordan de bruker skattefordelen (det virker som de ikke kan bruke denne direkte mot CE). I tillegg blir guiding og mer info om pipe viktig. Er alt positivt her skal jeg være med på en høyere prising. Tror markedet er avventende som meg, slik jeg tolker kursbevegelsene.

1 Like

8 Likes

Beklagar om eg kjem med for mange irriterande spørsmål men… Kva meinar du med 1.-/5.8 ?
Pila tolkar eg til “Mulig brudd opp mot 5,8” Men 1.-?
:slight_smile:

Brudd opp tilsvarende 1kr, kurs 5,8

3 Likes

Hadde satt pris på om du kom med forklaring på strekene dine. Ikke alle som kan lese charts… men jeg ser hvor du vil hen. Jeg synes det egentlig var sterkt at 4.40 holdt stand og opplever at aksjen nå konsoliderer før nytt rykk opp.

Det eneste som taler mot atm er at volumet er avtagende ifht. sist opptur. Kommer muligens ikke før neste uke?

Gikk litt seigere idag enn jeg hadde forutsett, men det ble blåe tall. Får se hvordan morgendagen utvikler seg, tror nok vi vil se en ny test av motstand på 4,85. Brudd på 4,85 ved høyt volum(50m+) gir kursmål 5,8.

Om 5,8 videre realiseres antar jeg kursen vil falle ned mot støttelinja i trendkanalen igjen og dette er å foretrekke, da det vil utvikle seg videre til et større stigende triangel.

4 Likes