Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Fallende volum indikerer hverken oppgang eller nedgang, men at en reaksjon vil komme ved utgangen av en formasjon. Så utviklingen i volum stemmer meget bra for min del.

Om du ser det i den røde sirkelen på de to candlesticksene som tester støttelinja, så vil du se at de viser styrke ved å trekke seg godt opp igjen etter test. Jo lengre hale, jo bedre.

5 Likes

En av grunnene til avtagende volum er alene PAS. De drar igang både og og nedturer og er en proff traders drøm. Når PAS begynner igjen kommer volumet da de drar med seg alle andre også

1 Like

Nå kommer et dumt spørsmål: Hva er det som gjør PAS annerledes enn andre meglerhus? Har de flere kunder som driver med robothandel enn andre? Har de andre kundetyper enn andre? Hvordan kan de “dra igang både opp og nedturer” som ikke andre kan?

Nokon som brukar pas trader i volatile aksjer,det at dei kjøper eller selger 2-3 mill aksjer på ein dag påvirker kursen. Sjå i historikk for konkrete eksempel. Plutselig storsal/kjøp

Jeg sa ikke det? Det jeg mente var at fallende volum taler mot et rykk opp, og i allefall at kursen etablerer en ny topp. Forøvrig enig med test av støttelinje. Som sagt synes jeg det var sterkt at den avsluttet slik den gjorde i dag med test av 4.40. Den testet vel dette nivået i går også… :slight_smile:

Når er vi på 10kr om trendkanalen på merkelig vis skulle holde seg lik?

Edit: Fant det ut sånn ish: Den linære regresjonskanalen vi er inne i nå har en vinkel på ca.46 grader og en stigningstakt på ca. 1kr/14 dag. Som vil si at om den fortsetter slik vil toppen av trendkanalen nå 10kr rundt 11. april 2017. Taket av trendkanalen i dag er i underkant av 6kr, rundt 5,7-5,9. Akkurat nå tror jeg det skal mye til for at aksjen skal bryte ut av trendkanalen på oversiden og vil derfor selge om kursen går til 5,6 innen to uker om caset ikke skulle forandre seg dramatisk innen den tid selvsagt i forhold til mine forventninger.

Editedit: Ikke hør på meg når det kommer til TA, jeg bare ser på tallene og finner noe jeg synes ser fint ut. :slight_smile: Er mest tilskuer i denne tråden da jeg har for lite å komme med etter min mening. ^^

Tegnet det opp her for de som heller vil se hvor trendkanalen ville ført om den består visuelt:

3 Likes

@Bullishproof @Edruelig @holmes

Hva tenker dere om at vi brøt ut ned av formasjonene vi tegnet?

1 Like

Jeg tror vi skal ned og teste SMA 20 igjen, 4.0

1 Like

Litt negativt og solgte ut en mindre del (trading delen), men man kan tegne en noe slakere linje, hvis du tar bunn 2 i stedet, spennende om den holder. Bearish harami trigges ved stenging under 4.36 (dvs 4.35 eller lavere)

Det ser jo litt ut som en dead-cat bounce?

Fibonacci sier vel også at vi skal ned igjen til 3.8 ettersom vi ikke har klart å bryte opp enda.

Intradag 3.8 er OK, stenger den med closing på 3.8 er det rimelig negativt hvis du bare tenker TA

1 Like

Brudd opp forbi 4.5 vil være svært positivt på den annen side.

Tror vi fort skal ned på 4. Stenger den under 3.90 er det ikke bra.

2 Likes

Hva skulle grunnen være til at vi skal ned til 4? Labre forventinger til kvartalsrapporten?

Tror det handler om at norske investorer ikke vet helt hvordan man skal prissette et spillselskap som opplever suksess. Det er jo null interesse blant større investorer i Norge, mens britene laster opp.

Nå vet vi fortsatt ikke om det er falskt brudd ned, eller reelt. Skulle den helt ned til 3 kroner kan jeg ikke forklare det fundamentalt.

1 Like

Jojo, men samtidig viser steam at salget har falt brått de siste dagene - eller trolig er det dette den viser, ettersom dagens tall er negative.

Det blir spennende å se i morgen og i helgen, flere dager med nær 0 salg tror jeg vil sende aksjen ned på 3 kr.

Det er da man skal luske i sivet, når interessen av avtar. Jeg tror markedet får sjokk ved resultatfremleggelser utover året. Hvis man tenker på prising av Funcom på dårlig resultater i kroner men bare på hype, så tror jeg den coctailen blir brutal etterhvert. Fordi hypen vil fortsette i samme dur, men denne gangen støttes det av positive resultater i tillegg. Da slipper man også de negative oppslagene om at de må ha penger.

Som @onns skrev i går, salget vil komme i bolker ved news og oppdateringer + salg. Det er “ikke så viktig” om salget er dårlig noen uker nå og da, fordi totalen og når det først selger vil gi ett bra snitt

2 Likes

Ah… tikk-takk. Jeg ønsker å kjøpe andre aksjer men Funcom står som en skjøge og frister… :slight_smile:

2 Likes

Tror det er en del som tolker steamspy feil, tror det er riktige å se på denne grafen, høyere salg i helgen og lavere på hverdager.