Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ja det er lov å drømme :slight_smile: Et funcom 2.0

Hva forventer dere i Q4 som kommer om 12 dager? - det skal jo ikke legges frem tall som tar med inntjening for CE.

Så Q4 regner jeg med blir røde tall og oversikrifter som “funcom taper penger i Q4” - men samtidig blir det en slide eller to som skriver pent om CE i rapporten.

Det blir jo 2017Q1 som er spennende.

Utover uken er Sniper elite iallefall ute av topp 10 + at jeg tror For Hodor også forsvinner relativt kjapt ut av topp 10

Enig i det, men til spørsmålet om utvikling i dag og i morgen så har vel markedsreaksjonen på dag-til-dag “salgstall” like stor effekt på kurs selv om den er feil.

Nærliggende å se for seg at tallet i morgen blir nesten like dårlig.

Jeg kan nær nada om TA, men synes det er interessant å se hvordan dere vekter den mot det fundamentale.

Nja, slike -korreksjoner er vanligvis en endagsgreie. Så tror vi får +tall i morgen mellom 4k og 10k et sted

Grunnen til at det kom opp var fordi @Paddy80 spurte hvorfor den kunne komme såpass lavt når det fundamentale ser bra ut. Skal helst ikke blande for mye, men kan se litt på tidspunkt for triggere osv.

1 Like

Starbreeze pleier jo å ta med salget fra første måned etter kvartalet i sine kvartalsrapporter. Funcom kunne kanskje gjort noe lignende, ettersom situasjonen er noe spesiell nå pga CE.

@Nocturne , 4, 3, 2.5

6 Likes

Irathi, hyller dine tekniske analyser :slight_smile: vet du når funcom er pliktige å opplyse inntekt fra ce? En såpass kursdriver som spillet er i og for seg burde jo det gis en liten teaser på q4,. Tenker eg da, og når di letter litt på skjørtet og en ser det man trodde var, er, så er vel alt i sjønnere orden enn noen gang?

Med fallende trender i både salg og antall som spiller og en hovedindeks som har brutt støttenivå på 695 så kan vi fort se 4. Holder seg overraskende

nei vet ikke det, men regner med at de først varsler noe på Q4 eller når de når topp 10

@Altiexiles jeg tror veldig mye av informasjonsplikten til Funcom er tatt ut ved den meldingen de ga om salget i åpningsuken, tror de fint kan sitte pip stille helt frem til Q1 rapporten om de skulle ønske det.

Hadde jeg vært dem ville jeg kjørt ny oppdatering når de når 500.000 solgte, pent rundt tall som kommer ca midt mellom q4 og q1 rapport.

Skulle til å poste samme oppdaterte støttenivå som over, har skjøvet det opp fra 3.8 til 4 på mitt chart, fordi jeg tror det kommer til å sitte veldig mange klare til å komme inn igjen på det nivået.

Se hvor mye volumet har sunket, traderfeberen og panikken er over.

1 Like

2,50 var da litt drøyt, synes du ikke? Selv med Fibonnaci så er det jo ganske langt ned?

Brøt det meste av støtte idag ja

Hva tenker du potensialet på nedsiden er nå med brudd ned i dag?

@Irathi tok opp 4 kroner

Rundt 3,7 er hva jeg kommer frem til.

3 Likes

Eg tenke alle her inne får rett til slutt :see_no_evil: Både opp og ned !

Jeg er enig, men har ikke solgt. Kjenner egentlig ikke at det rykker noe særlig heller. Det er sånn det er når en allerede har rebalansert. Vil heller kjøpe mer hvis det følger det visse tekniske signaler tilsier. Altså at kursen tar enda et dypdykk nedover. Men jeg tror at folk vil inn før denne presentasjonen uansett hva de sier.

2 Likes

helt enig @Morti, sitter på henda og får heller frigi litt kapital i andre papirer viss det skulle vise seg at den dupper! viker og grått hår får en av og sitte utenfor :slight_smile: satse på betydelige svinginger begge veier fremover de neste mnd!
gleder meg til Q4 der funcom forhåpentligvis er klar med litt guiding og kanskje noe news om flere spill!? eller skulle det meldes Q1 ?

Bytte bankbrikke? :smile: