Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Så man må vurdere evt. stay long hvis man ser på TA, men det er en høy risiko. Hva med fundamentale nyheter? Sjansene er vel kanskje små for at det skal komme noen veldig triggende nyheter nå? Hvis de melder 500k salg er vel ikke det noe stor overasskelse? Evt. oppkjøp kunne vært en overasskelse, men kan vel aldri “satse” på det?

Vet ikke jeg, selge og finne ny inngang kanskje?

Baisserne har vunnet! 0-1

2 Likes

Slapp av det er ikke vits å selge når kursen allerede har flyttet seg. Det er en del volum som er handlet her. Vi spretter fort opp igjen. Neste presentasjon vil bli kjekk sånn guiding vis. Så vil de neste 2 vise utrolig fine tall. Det vil bli gode salgsmuligheter på langt høyere kurser. Så kjøp på de nivåene nedover heller. Spre ut, for plutselig stikker den igjen :wink:

9 Likes

Driver å lærer TA, men klarer ikke finne Bearish Harami.
Går det ann å bruke Bollinger bands som en pekepinn? Ser den har stoppet og gått oppover når den har kommet midt i bandet. Ser at ca 4 er midt i bandet. Snart bunn hvis jeg tror på den.
Fundamentalt så mener jeg denne skal i 5,2 med dagens salg. Er jeg helt på bærtur?

Jeg prøøøøver å slappe av … ok skal sove på det … hehe

Kjøp hvis en dipp kommer og realiser når du er på snitt, sitt videre med det du i utgangspunktet har nå videre med lavere snitt og bare kortsiktig binding av midler.

Jeg tenker at man kan ligge lang med det meste og evt prøve å trade seg til flere aksjer med å følge med på TA, men her tror jeg alle har litt forskjellige strategier. Jeg tror veldig på det fundamentale så det er ikke aktuelt for meg å selge helt ut. Jeg reduserte litt da det var tydelig at vi fikk et brudd ned fra formasjonen, men tanken er å kjøpe tilbake enten billigere på støtte eller dyrere ved etablert brudd opp.

2 Likes

Det er fristende å snitte kursen, men da føler jeg at jeg er litt sent ute. Det er noen spennende triggere på vei fremover, så jeg velger å sitte long. Denne aksjen trenger jevnlige godnyheter for å holde momentum oppe og jeg har trua på at vi snart entrer en slik periode.

1 Like

Ja jeg har snittet meg en del lavere de siste dagene iallefall.

Nei jeg ser godt hvordan man kan regne seg frem til en slik “fair value”, men det er veldig mange faktorer som spiller inn så det er jo tydligvis litt uenighet om hva fair value er. Uansett, så tror jeg også vi skal se andre boller når tallene viser i regnskapene. Kan du sitte med aksjen i 6 mnd til så vil det lønne seg. Selskapet stiger alltid mye bare på nyheter om nye spill. Så får vi gode og deilige regnskap å lese med grønne tall SÅ DET JOMER! Da er 5,2 veldig lite plutselig. Derav, no stress :slight_smile:

2 Likes

Ja, leste hva det var :slight_smile: . fant ikke Bearish Haramini i Netfonds som jeg bruker

Bare å stålsett seg til Q1, da blir det hardt å være baisser :joy: da har CE hatt xbox lansering, og masse nyheter har kommet vår vei :+1:

5 Likes

Bearish Harami er et candlestick signal. Ingenting med bollinger å gjøre. Google candlesticks, det er en annen form for TA på en måte…

1 Like

Jeg var kanskje litt upresis i hva jeg skrev. Spurte om Bollingers Band kunne brukes som pekepinn. At den ikke har noen sammenheng med Bearish Harami har jeg skjønt

1 Like

Midten på bollinger er sma 20 som standard, og ja det er et viktig nivå å følge med på. Ligger nå på 4.03.

1 Like

Ca samme som bunnen av trendkanalen da :slight_smile:

Ser Bollingers Band har snudd der flere ganger. Kanskje satse på at den er bunn?

Jeg tror på en reaksjon opp, men ser også potensialet for et brudd ned. Tror det vil skje litt i kursbildet om disse tre møtes. Kursen, Bollinger midt og trendkanalens bunn.

Ja, det kan være bunnen, 4 kroner er også viktig støtte i seg selv. Jeg er redd for at dersom 4 kroner ikke holder, det vi si stenging godt under 4 kroner, vil bety videre nedgang mot lavt tretall. Men fundamentalt kan jeg ikke forklare at den skulle gå såpass lavt, så jeg heller mot at bunnen kan være rundt 4, selv om den muligens kan dippe under 4 intradag. Med GDC neste uke, og så rapport 28. feb så synes jeg det er rart om den faller alt for dypt nå.

1 Like