Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Nja vi vet jo at mange har vært skeptiske til Q-rapportene til Funcom, og siden Q4 er fra før CE launch forventer jeg ikke for stor optimisme rundt selve rapporten. Forventninger til nyheter med rapporten kan dra det ganske langt over i positiv retning, men usikker på hva markedet tenker om den.

Kursen pleier å gå opp før rapportene, spesielt når det ventes informasjonsdrypp. Tror ikke de kommer til å late som CE ikke eksisterer i rapporten.

4 Likes

Ja vil tro mye av fokuset kommer nok til og være ce og fremtidsplaner! Beste hadde vært og ikke hatt noe negativt til Hegnar! :joy: Feks grønne tall ! Uten ce :+1::+1:

Vi forventer vel litt røde tall, men ikke noe ekstremt. :slight_smile:

Hadde aksjemarkedet vært logisk @holmes ville alle aksjer vært riktig priset og aksjehandel et dritkjedelig tidsfordriv :smile:

Jeg er helt enig med deg. Fundementalt synes jeg 4.40 var OK prising med info vi har pr. i dag. At kursen skal stupe til 3 kr (med påfølgende krakk-overskrifter fra Hegnar) har jeg liten tro på, men brudd under 4 (close) VIL være et veldig stort salgssignal ja.

@Malvin og @Martins - kan dere ikke skaffe dere en avatar hver eller bytte nick? Tror ikke jeg er den eneste som tar feil av dere to :smile: Tror jeg har diskutert med dere begge i Funcom trådene og hele tiden tenkt det er den andre :blush:

5 Likes

Vi må huske på at NorskBulls tar mye feil i Funcom, ikke at signalene er feil, men de bommer ganske ofte :slight_smile: Har brent meg mer enn en gang på å stole blindt på deres salgs/kjøps-signaler

1 Like

Sånn, det burde fikse problemet

4 Likes

Skal få meg ett profilbilde jeg :joy::joy:

2 Likes

Ja, da kunne man la robotene gjøre jobben, det er jo feilprissettinger man kan tjene penger på. Bare utrolig hvor lang tid det kan ta før disse rettes opp. Så det gjelder å være tålmodig dersom man bare satser på fundamental analyse. Har derfor kommet frem til at en lett blanding TA og FA passer meg, da jeg kan vekte litt opp og ned mellom de forskjellige aksjene avh av trenden.

4 Likes

Flere som mener FUN nå er fundamentalt feilpriset? Fikk en fair value på ca 5,2

Er så behagelig at dere som har peiling på TA, tar dere bryet å forklare hva de forskjellige punktene betyr å hvordan man leser det. jeg leser å noterer og ville bare at dere skulle vite at noviser som meg setter pris på den jobben dere legger ned. takk!

12 Likes

enig, Burde vært en "liker"knapp her :slight_smile:

7 Likes

Det er det hjertet er til :+1::+1:

3 Likes

Sånn ja, der fant jeg den :smiley:

4 Likes

Om Funcom teoretisk er feilpriset kommer an på hva man tror de selger, og her er det stor variasjon. Noe som jeg har repetert til det kjedsommelige, PE vil og skal mye høyere enn eksemplet på 10 brukt i visse utregninger, og dette får dere se fasit på etter ett par kvartalsrapporter. Når bransjen ligger flere titall over i snitt og fremtiden til Funcom på nåværende tidspunkt ser meget lys ut vil dette komme. Kall gjerne en slik prissetting feil, irrasjonell osv, men legg til hvordan Funcoms aksjonærer i en hype situasjon oppfører seg, så er ikke dette vanskelig å skjønne når de i tillegg vil levere deilige resultater. Hvis CE nå legger grunnlag for flere utgivelser i årene fremover så vil det prises inn ett vekstscenario og galskapen vil ingen ende ta med mindre de gjentar bedriften med utgivelser som i gamle dager, men hvorfor skulle de det? DETTE ER FUNCOM 2.0! :heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

5 Likes

Tenker det er helt avgjørende om du mener kurs i det korte bildet (for eks nærmeste par uker) eller om du tenker langt frem (feks 01.01.18). Vil gi helt forskjellige svar for meg. :blush:

Nærmeste par uker høres bra ut:) Har ikke så mye lyst til å sitte lenge i en høyrisiko aksje som FUN. Spretter vegg i mellom.
Håper 4 holder ellers ser det stygt ut.
PAS lemper ut aksjer

Jeg ser en bearish island reversal i dag. Noen andre som ser det samme?

Hva betyr det?