Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ligger det endel støtte på 3,80?

Hva hvis den slutter på 3.78 før helgen. Det kan vel ikke være positivt?

Var heldig der (tror jeg ?) Fikk meg noen poster på 3,83 kr.

Tror at kursen uansett vil ta seg en del opp når Funcom presenterer gode salgstall ved presentasjonen og ikke minst andre nyheter om både CE og ev. nye titler.

4 Likes

ja, er en del støtte på 3,80 har snudd der også før den spratt opp til nesten 5.
Hvor mye aksjer har PAS. Har nå solgt 2.204.389 aksjer

Kjøper fordi jeg føler meg trygg på det fundamentale her.

Sannsynligvis vil Funcom kunne bekrefte ca. 500.000 solgte når resultatet for Q4 legges frem senere i måneden og også komme med andre nyheter rundt CE og ev. andre (nye?) spill.

I forhold til hva mange hadde trodd pre release så er dette svært gode tall og salget vil også fortsetter fremover om enn i tidvis avtagende tempo. Så må vi ikke glemme potensialet som ligger i konsoll salget og at dette er tidligaksess versjonen av CE og vi mest sannsynlig både vil få et bedre spill og mer salgstrøkk når denne lanseres i endelig versjon.

Tror vi har støtte rundt 3,85 ca og at aksjen snart skal opp mot neste motstand (som den fallt gjennom) ved 4,40, men tror som nevnt at vi blåser over 5 kr igjen når Funcom guider ved resultatfremleggelsen.

1 Like

Var det gitt en dato når CE lanseres i endelig versjon eller er dette noe som går fortløpende?

Ingen gitt dato.

De har vel signalisert innen ett år etter tidligaksess.

Takk, Dette kommer til å bli spennende! nå kunne jeg senke skuldra litt å heller lese meg opp på TA. da skjønner jeg at det er mye oppside og dagens kurs ikke gjenspeiler forventet kurs.

1 Like

Riktig det.

Her har meglerhusene det gøy med sine posisjoner for å skremme en til å dumpe billig, så kjøre opp kursen litt å selge … “neverending story”.

Nå frem mot Q4 den 28.2 vil Funcom komme med nyheter og ikke minst for første gang kunne avholde en presentasjon hvor de kan presenterer en større salgssuksess samt muligens andre spill nyheter.

Da vil kursen være høyere enn i dag og sannsynligvis stige frem mot og etter denne…

Uansett hvor pessimistisk en måtte være så har vi med et spill som vil selge millioner på alle plattformer i nær fremtid. Og det gir en noe annen aksje kurs enn nå for å si det slik.

6 Likes

Kan bli Morning Doji Star

8 Likes

Skulle akkurat til å skrive det samme :slight_smile:

1 Like

Morning star og avslutter over SMA 20, blir fint på mandag :slight_smile:

6 Likes

Hvilket tidsintervall bruker dere på candlestick? Jeg har Netfonds, men klarer ikke se morningstar. Er de den som dukker opp den 15.02?

I dag var dag 2, vi må fortsatt få dag 3 på plass. Hvit candle stick som helst gapper opp.

Gaps er gøy, men ikke når de fylles :stuck_out_tongue:

Hvilke gaps? Er det antydning til en solid rekyl på mandag til hvilke nivå?

Det er tegn til at trenden snur opp, men vi må vente og se på mandag før den evt blir bekreftet, det vil signalere videre oppgang. På litt sikt ønsker vi å se høyere topper og høyere bunner. Forrige topp rundt 5.5, og nå bunn her rundt 4. Så kan man tenke seg selv hva det vil bety, f.eks ny topp 6.5-7 og så ned mot 5 igjen etc. On and on it goes.

1 Like

Om vi får lik utvikling som tidligere holder vi trendkanalen og skal opp og teste toppen av den på 6,2-7 i løpet av de neste to ukene. I så fall kan jeg trekke inn denne grafen som er min illustrasjon av hva jeg forventer om trendkanalen fortsetter å holde, den grønne linjen var da jeg lagde modellen og kursen videre ser ut til å treffe relativt godt hittil. Håper bare jeg får rett på oversiden også :slight_smile: Om vi tester toppen av trendkanalen blir kortsiktig utvikling enda brattere enn det jeg la inn her:

5 Likes

Hehe må huske at vi er langt over esitmatene :wink: Og noen traff veldig bra med sine kommentarer om framtiden ^^ Gøy å lese gjennom hypen vi var gjennom, gjør meg klar for neste runde!

4 Likes
4 Likes

Blir også spennende å se steamspy tallene på mandag :slight_smile: