Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Flere fine aksjer som plutselig var på tilbud i dag ja =]
Tror det kan være langt bedre belåningsmuligheter enn kredittkort om du skulle ønske slikt.

Teknisk spådom når dagen er over tilsier sikkert at vi skal å teste 3.8 nok en gang pga brudd ned av et eller annet =S Tross alt en teknisk tråd dette her, så tenkte jeg måtte tilby litt mangelfull innsikt på temaet. Fundamentale faktorer i anmarsj kan kansje endre teknisk utslag i det korte bilde, i.e. ut februar.

http://spillavhengighet.no/ :slight_smile:

1 Like

@Bullishproof @holmes

Ny HS intradag.

2 Likes

Nja, HS kommer på slutten av en opptrend

Jeg tror formasjonen vi er inne i nå er en fallende kile som vil utløse nytt rally ved brudd opp.

4 Likes

Har du noe neste kursmål på kjøp @Holmes? Jeg siste kjøpene mine nå er på 3,99 og 4,03(gikk i mot strategien min i dag). Kan ikke skjønne annet enn at dette snur any day nå.

1 Like

Tror du tenker rett, så får man heller revurdere ved etablert brudd ned.

Er vel ikke helt utenkelig at det nettopp er det, slutten av en opptrend?

Pro:
Fredagens bullish doji star.
Fall på lav omsetning.
Fremdeles innenfor stigende trendkanal.

Cons:
Dagens Close under 4. -Etablert brudd på støtten ved 4 signaliserer videre nedgang.
Momentumet er forduftet.
Negativ utvikling i RSI
Negativ utvikling i salgs estimater

Rally i forkant av q4 kan komme, men det er ikke mye spennende tallmessig her sett i lys av Funcom 2.0 noe guiding for videre arbeid og planer for inneværende år.

Sannsynligheten for at vi ser lavt 3 tall / høyt totall før høyt 5 tall er vel stadig økende.

I så tilfelle er det duket for en ny opptrend.

4 Likes

Det kan godt være, men det Irathi viste var en potensiell intradag HS og i det tidsperspektivet så lå den ikke innenfor en opptrend. Hele poenget med HS er at du er i en stigende trend frem til hodet og så blir høyre skulder første topp i fallende trend (lavere topper, lavere bunner).

Så lenge vi ligger innenfor den Kilen ser det OK ut. Tror fortsatt kurs vil stige frem mot gdc og rapport.

3 Likes

Fasit på dette får vi antakelig ila dagen allerede.

Konklusjon ved q4 fremleggelse vil jeg si

Kursen er dagen før q4 pres (målt mot 3.97)

  • lavere
  • høyere

0 stemmegivere

2 Likes

En liten justering av halslinjen der så traff du godt på den, brøt halslinje i området 4 -ned til 3,85 tilsvarnde hs avstand.

1 Like

Brudd opp fra fallende kile, ser lovende ut

8 Likes

Dette har vi jo visst hele tiden, latterlig pris på Funcom for øyeblikket i mine øyne

1 Like

Med den suksessen vi har sett så langt fra CE og at vi har lanseringer på både XBox og PS4 foran oss så synes jeg tretallet er et ganske godt bet fundamentalt sett.

2 Likes

Nå er jeg kanskje litt negativ, men solgte selv på 4,28 tidligere pga vedlagte formasjon. Inn på 3,89 tidligere idag.

Bullish bekreftelse i dag på candle stick om ikke den faller tilbake, men ja den bør holde ut dagen over 4.18

Jeg vurder å selge noe beholdning, og kjøpe mer på lavere kurs for å snitte ned. Men veldig usikker …

Om det inte var för att det var PAS som nettoköpt skulle jag se det som väldigt positivt haha, men den rackaren litar jag inte på. Väntar tills efter rapport och eventuell konvertering :slight_smile:

1 Like

For meg ser det ganske bra ut prøver å tegne opp din formasjon mer nøyaktig.

Se også på volumet. Det var først og fremst fortsatt avtagende volum som gjorde at jeg solgte nå, det tydet ikke på noe brudd.

2 Likes