Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

Nettopp! Hvis det er noen som er i tvil, så er det bare å lese førsteposten i denne tråden: The Park salg på steam

Jeg kalte det en fakta-tråd og utelot bevisst å si hvordan dataene skulle tolkes, så jeg slapp at tråden ble en diskusjon om hvorfor @Gordon mener listeplasseringen er basert på antall og ikke omsetning.

1 Like

@Gordon mener du bestselgerlista til Steam (den som oppdateres hele tida) er basert på omsetning eller antall solgte? Du var klar på at det var antall solgte tidligere, har du endret mening?

Som jeg skrev over… Jeg er fortsatt ikke overbevist. Det som tok meg fra å være sikker på at den var basert på antall til å være usikker var den ukentlige listen du viste meg som sa eksplisit at det dreide seg om omsetning… Like fullt ukeslista er jo en annen liste… Så jeg kan ikke si at jeg har fått det spikret at det er omsetning eller antall sånn 100% sikkert.

Men det jeg forventer hvertfall er at når du lager en helt egen tråd for å diskutere den der lista, er at du ikke plutselig har skiftet fra ditt ufraviklige synspunkt. Det blir jo bare tilpasset bullshit for å kunne fortelle oss “huff og huff igjen, for en bratt bakke FUNCOM skal opp” :wink: . Sånt tøv undergraver integriteten din. Alle ser jo hvor tullete dette blir…?

Men nok om det… The Park selger forresten fortsatt som et helvette. Sjekk forumene i Steam… Koker…

1 Like

Jeg har ikke endret synspunkt. Les tråden et par ganger til.

De aller fleste av disse her har nok kjøpt allerede også.

https://steamdb.info/stats/topowners/

Jeg vet ikke om det synes for ikke-admins, men det er et blyant symbol til høyre på innlegg som er trukket tilbake som jeg kan bruke for å lese det opprinnelige innlegget.

3 Likes

Joda, er der for oss dødelige også.

1 Like

Det synes for oss andre også… jeg antar i alle fall at jeg er ikke-admin :smile:

1 Like

…kanskje jeg har trykket på feil knapp og gjort alle til admins :wink:

6 Likes

Vêr snill, ellers stenger eg deg ute :wink:

2 Likes

Jeg kunne tenkt meg å vært admin for en dag… Og ordnet opp litt her inne :stuck_out_tongue:

Enkelte her inne trenger en pause…

2 Likes

Hadde jo vært magisk om du bannet deg selv :smiley:

1 Like

Ja det hadde du nok likt… Da kunne dere messet videre om hvordan StarBreeze fortsatt skulle blåst seg opp noen miliarder til uten å tjent ei krone… :smile: … Og hvordan FUNCOM ikke skal prises etter bunnlinje bare fordi dere tenkte tanken… :smiley:

Dette var status i går, kl 0530

Idag kl 0600 er status :

The Park - Teaser
Funcom sett 169 228 ganger

The Park - What is ‘The Park’?
Funcom sett 108 288 ganger

Nr 46 på salgslisten

6 Likes

PreOrder Fortsetter

Det har roet seg litt… Vi er på #54 plass akkurat nå side om side med SOMA… 12 dager før Launch… :wink:

Rundt #50 plass er et annet regime enn rundt #25/#30 plass og jeg tviler på at vi får 8000 preorder i døgnet med en #50 plass… Er ganske rådvill på hva en #50 plass betyr. Men jeg vet det at omsetningen (om det dersom man vil ha den modellen) neppe er mindre enn 150 000 NOK. Dette sier jeg fordi, man kan se på regnskapet til ymse gaming selskap som for det meste lever av steam og se at en del omsetning bør det være. Også TSW levde lenge tålig bra på å bare sveve i #40 til #80 range…Så for å ha et tall å ta utgangspunkt i bruker jeg 150 000 for #50ish området. 150000/75 pr spill = 2000 kopies i døgnet. Jeg tenker dette hvertfall blir rett når man er i en holliday season hvor hver plass er verdt mer.

13/14 Oktober: 8000 kopier
14/15 Oktober: 3000 kopier
15/16 Oktober : ?

Gamersgate og Greenmangaming salg vet man lite om nå… men det kommer nå på toppen…

Det spørs hvor hard innspurten blir, men jeg tror ikke vi skal klare 100 000 i Pre Order… Men jeg vet heller ikke hvor viktig det er. Er det bare TSW spillere som pre Ordrer eller er det andre og? Det er jo de andre som er viktig… med tanke på TSW markedsføring… og mulig synergisalg fremover… MEN, Jeg tror at folk som gjettet på 10 000 kopier solgt av The Park allerede har feilet og at vi er på god vei mot å få positiv cashflow…

1 Like

Jeg tror det primært er TSW spillere som har kjøpt og er enig med deg i at det er de andre som er viktige. Tror kanskje ikke at det blir solgt mye til andre før man vet mer om spillet og får bra previews/reviews.

Hvem tippet 10k ? Det laveste jeg har fått med meg var Onns som tippet 20k-30k til fullpris.

2 Likes