Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

Angående VAT og Steam: As a result of the new EU rules that came in at the beginning of the
year, digital products will be charged VAT at the rate of the customer’s
home country. http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/apple-app-store-prices-rise-as-vat-changes-kick-in-and-other-shops-likely-to-be-hit-9967999.html Denne artikkelen er fra i januar i år, så tydligvis noe nytt fra og med i år.

Mao, så hadde @delkop rett, man må trekke fra VAT også.

Iflg Steamspy, så er antall solgte gått opp fra 47k (snapshot 1.oktober) til 63k nå. (Og huske på at listen er omsetningsbasert)

Hva er vi enige om da ? :slight_smile:

  • Utgifter per ansatt 400k/år
  • 3stk på prosjektet de første 4 månedene(antar at det var dette FC var villig til å sette av for å lære unreal)
  • Flere enn 3 fra juli , Hvor mange ? Tror de har økt teamet med mer enn 1 person når de gikk fra “learning mode” til produksjonsteam
  • 2stk ble ansatt i august
  • I Q2 rapporten sa de følgende om LMO : “Investment levels have been reduced” og jeg antar derfor at noen av de som har jobbet med LMO har blitt flyttet over på The Park
  • Utover dette har de hatt noen utgifter til voice ( fryda wolff )

Selskapet selv melder et mye høyere tall… OG forskjellen er ikke retail. Husk Steamspy er fortsatt bare et estimat som er hentet fra at noen brukere i steam får en sjekk (sjekk går likt til alle lands brukere uavhengig av om markedet er bedre i et bestemt land). For å være ærlig så synes jeg at du ser konturene av at mindre spill kan ha nytte av at du tar 2 gangen på steamspytallene… CS, Payday 2 og andre i mill klassen tror jeg er mer korrekt.

Har de meldt høyere salgstall til Steam? Har du en link til det utsagnet?

Ikke spesifikt til Steam nei… Men generelt… Det du gjør lengre opp er jo å ta det eksakte talletmeldt fra utvikleren selv, trekke fra det høyst upresise steamspytallet og si at resten er solgt gjennom retail. Jeg har meget liten tro på det. Jeg tror steamsalgene utgjør en veldig høy % andel av SOMAS salg.

Så, ikke noe link eller alternativ kilde til ditt estimat, bare noe du har tenkt deg fram til?

Hva skjedde med “du trenger ikke hause et fair bet”? :slight_smile:

1 Like

Det er jo din egen link… I baisetråden til klanen… :smiley:

Når man begynner å blande inn moms må man huske på at bedriften også får igjen momsen på sine kostnader, f.eks. kostnader til Valve. Momsen føres mot en egen konto og blir oppgjort der.

De linkene viser 63k solgte av Soma til Steam.

ehhh… Du kan nå se hva vi har postet om lengre opp her. Vi har vært innom at The Park kostet 1 mill USD å produsere… Jeg tror det å bare regne over ting igjen og tilbakevise det kan kalles helt vanlig fornuft/diskusjon?

Hvilken dato… Husk det er 16 Oktober i dag… Leste et sted at SOMA bare i August solgte 47 000 på Steam. jaja… nei må stikke kan ikke sitte her å prate dritt hele dagen.

Hvis du gjør det for Steamspy 1. oktober for Soma, så sa utvikleren at de hadde solgt 92k til PS4+Steam. Steamspy viste 47k til steam. 2x dette blir da 94k. Da må de ha solgte minus to tusen til PS4. Jeg tror derfor at den hypotesen er feil.

1 Like

92 000 er fra 1 oktober… Så da mener du altså at salget av SOMA på Steam bråstoppet i August på 47 000. Og så ble resten bare solgt i retail? :stuck_out_tongue: jeg tror steamspys estimat er kraftig for lavt. Har jo ikke vært 0 salg for SOMA i Steam nå i 1.5 mnd. De har jo ligget tålig greit ann på listene.

@Christian… 2 gangen er jo selvfølgelig ikke fra eksakt vitenskap (kan og være det er 1.5… eller gudene vet)… Det jeg prøver å si er at Steamspy virker litt på den lave siden… Både for SOMA, TSW og annet… kanskje The Park og… Hvordan kan Steamspy vise 47 000 solgte kopier nå og så hadde de det allerede i August?

Jeg vet ikke hvor du har 47k for Soma i august fra, har du en kilde? Iflg Steamspy så var tallet 47k 1. oktober og er 69k i dag. Se kilder i førsteposten her: The Park salg på steam

Tror det var fra den korrigerte listen.

@Onns hvis du leser kilden, så sier de: "The current number now is at about 92,000 copies across all platforms (due to legal reasons we can’t give a per-platform breakdown). This is quite good for 10 days (+ preorder time) of sales! "

Mao, 92k totalt solgt på PS4 og Steam 1. oktober.

2 Likes