Da slipper du mva
Levering av musikk, film, spill, kringkasting og politiske, kulturelle, artistiske, sportslige, vitenskapelige og underholdningsmessige hendelser og begivenheter
• Adgang til eller nedlasting av musikk på datamaskiner og mobiltelefoner
• Adgang til eller nedlasting av ringetoner, jingler, utdrag eller andre lyder
• Adgang til eller nedlastning av film
• Nedlasting av spill på datamaskinger og mobiltelefoner
• Adgang til onlinespill som er avhengig av internett eller andre lignende elektroniske nett, hvor spiller befinner seg langt fra hverandre
• Internettbasert kringkasting av hendelser og begivenheter, eksempelvis nett-tv, nett-radio. Dette gjelder selv om kringkasting samtidig skjer over tradisjonelt radio eller tv-nett. (dette er et avvik fra EUs definisjon, og er begrunnet med at også elektroniske kommunikasjonstjenester er omfattet av begrepet ”elektroniske tjenester”, jf. omtale ovenfor.
Steam
Main article: Steam (software) https://en.wikipedia.org/wiki/Valve_Corporation
Gabe Newell (foreground) and Doug Lombardi (background), 2007
Valve announced its games platform Steam in 2002. At the time it looked merely to be a method of streamlining the patch process common in online video games, but was later revealed as a replacement for much of the framework of the World Opponent Network service and also as a distribution/digital rights management system for entire games.
Valve has shown support for some of their games.[vague] For example, Valve has offered considerable updates for Team Fortress 2; including adding new maps, new game modes, additional weapons, new achievements, and additional game play mechanics, as well adding a store which sells in-game items. All such updates, with the exception of the aforementioned in-game items, are mandatory, and provided free of charge.
As of July 2014, there are over 3,400 games available on Steam, and in January 2014 Valve announced that it had surpassed 75 million active user accounts.[32]
On August 1, 2012, Valve Corporation announced revisions to the Steam Subscriber Agreement (SSA) to prohibit class action lawsuits by users against the service provider.
Alongside these changes to the SSA, the company also declared publicly the incorporation of Valve S.a.r.l., a subsidiary based in Luxembourg.[33][34] Valve set up a physical office in Luxembourg Kirchberg, according to Valve’s project manager Mike Dunkle, the location was chosen for eCommerce capabilities and infrastructure, talent acquisition, tax advantages and its central geographic locations – most major partners are accessible with 50% within driving distance.[35]
Valve S.A.R.L is used to sell games to United Kingdom–based users to avoid paying the full 20% VAT.[36] The tax loophole was expected to be closed on January 1, 2015.[37]
Tror ikke det er lukket enda… Vi betaler hvertfall ikke VAT. Men den første linken sier faktisk at de skal ha klart å lukke hullet i Norge…
Delkop klarte jo faktisk poste noe nyttig her om dagen… I Japan så koster the Park 120 NOK… Vet ikke med eller uten VAT… men regner med at man skal godt klare at FUNCOM står igjen med 68 NOK pr
spill der.
Det er andre gang du poster dette og jeg orket ikke rette deg første gangen, men det er ikke sant. Jeg skrev at The Park koster 985 yen i Japan. Det tilsvarer 68 kroner ikke 120 som du har skrevet.
slettet av admin, upassende
der gikk du over grensen for min del. Blir min første flagging
slettet av admin, upassende
De lukket hullet i 2015, som forventet. Postet linken her på forumet tidligere.
Det må bety mye mindre igjen til Valve… (ref tankegang i retning spotify)
Først blir momsen trukket fra, så trekker Valve sine 30%.
Referanse…? Dette blir altså handtert samme som for apple og Android i Europa, 30% i sum… i USA så leges det til først så trekkes det fra…
Hu hei hvor det går…
Her er referansen til deg @Gordon, som @koe skrev for noen timer siden.
Et salg til f.eks Sverige på 100kr blir da til 80kr etter at 25% moms er trukket fra, så tar Valve 24 kr (30%) og selgeren sitter igjen med 56kr.
Igjen… hva er royalty da… for VAT og Royalty er 30% til sammen i Europa. Du sier royalty er 30% ekslusivt… Det vet du jo ingenting om… Referanse altså. jeg har lempet inn en haug med info til deg. Du må komme med noe bedre enn en forumpost… Det er stor forskjell på Royalty+VAT = 30% og Royalty (30%) + VAT(25%).
Det kommer til dette hver gang altså at det der bare er en påstand.
Det er din påstand, som ikke stemmer med det Valve skriver på siden sin. Hvis det du sier er riktig, så ville Valve ha blitt sittende igjen med 5% i land med 25% moms. Det er vel noe ikke noe du tror på heller?
Jeg har ikke kommet med noen forumpost, jeg ga deg en link til Steam sin offisielle side.
Du påstår jo at Royalty er 30% i et land med VAT 25%… Hvor har du det fra? Beklager men jeg bare snur på flisa her… Du må produsere en kilde for dette. Jeg tror Royalty er ikke langt unna 5% her nei. den er langt mer andre steder i USA som er det største markedet så er Royalty sikkert så høyt som 30%… USA er det største markedet så jeg tror nok at du kan regne med at Steams Royalty i snitt er kanskje 20% på verdensbasis… jeg på langtnært tror de har 30% alle land. Men nå kan du produsere dette for meg. Lei av all denne skrivingen uten noe dokumentasjon. Hva er Royalty i Norge og Sverge for eks?
Et eksempel som viser… at 70% går til developer. Eksempel fra 2012
Nok et eksempel på 30% royalty? Loven om at de må betale moms utfra mottakerland er jo fra 2015, så det stemmer jo bra. Jeg har kun sett eksempler på 30% royalty. Det er det jeg har brukt som utgangspunkt. Det er sikker ti linker til 30% royalty-eksempler i denne tråden. Ingen til noe annet.
Eksemplet viser salg og at Steam tar 30% og resten går til utvikler… Er ikke slik at Steam tar penga og så må utvikler finne ut av VAT selv… “Valve takes a 30 per cent cut of Steam sales, leaving publishers and developers with 70 per cent - in this case $941k.” … Ordet Royalty som du bruker er ikke nevnt noe sted… Nå, kan du løpe å finne er referanse for denne Royalty påstanden i Norge og Sverge… Du mente det var 30% og så 25%. Gleder meg til å se det…
Egentlig trenger vi ikke bry oss om dette. Funcom kom seg unna tidenes mest opplagte ulovlige innsidesalg med en fillebot på 1,5 millioner NOK og i tillegg ser det ut til å gå som det suser med The Park. Kunne det vært bedre?
Hmmm…ja hvis lånet var betalt. Men fuck it, det er en gammel kompis av Funcom (fra tidenes morgen) som har det lånet…sånn er det. Det kommer ikke til å skje noe der. Hvorfor skulle det det? Spesielt nå som Funcom begynner å tjene penger.
Worst Case Scenario hva er det? 20k sales? Tviler sterkt det kommer aldri til å skje. Har tro på at Funcom drar dette i land med 100k+ salg.
Så nå er det bare å laste opp som gjelder. Før det braker løs
Jepp Ellingsen jobber hardt… nettopp kommet hjem… de har gjort reviews ser det ut som
applause Erling Good job !! … En ting kan jeg love om Funcom gutta nå klarer å organisk vokse FUNCOM til opp i 5 kroners leia pr aksje til sommeren… Vel, da har jeg tjent så råttent at jeg skal ta ut aksjene, ta gevinst og plugge det inn som finansiering til FUNCOM i en emisjon.