vet du hvilket konfidensintervall som brukes? kan ikke finne det noe sted
edit: @holmes ser at du har skrevet 62%. takk
vet du hvilket konfidensintervall som brukes? kan ikke finne det noe sted
edit: @holmes ser at du har skrevet 62%. takk
Dette stemmer nok. Vi er ikke bare avhengig av at det er distribuert noen 10 000ener eksemplarer vi er og avhengige av at salgene er ganske uniformt fordelt i verdens gaming populasjon. Det kan vi trygt ikke forvente med The Park. Der er det nok til dels mest TSWere som har kjøpt… noen av de kanskje flere kopier. Steamspy kan kanskje treffe bedre over 50 000… Time will show.
Jobben min er å måle ting, så denne tror jeg dere kan stole på.
Spurte tidligere… regner med 1 sigma(altså 1 standardavvik)… men selv det blir for lite dersom grunnantagelsene for selve metoden ikke er infridd…
Jo… ± 1200… Det var hvertfall ikke ± 3000… Jeg skal ikke si hva sa jeg, men jeg gjør det. Hva sa jeg?
Du har to intervall som foreløpig overlapper var mitt poeng
naa er the park paa 232 plass, og tsw paa 240 plass hos steam best sellers. skal de folge hverandre?
jeg husker ikke lenger hva sannsynligheten er for at en ligger mer enn et standardavik unna forventningnsverdien. Men jeg husker at den er ganske stor, så det er vel ikke noe overraskelse at vi kan komme utenfor intervallet i blandt. Iallefall ikke på små spill
Den målingen på 7000 hadde nedre grense 5k tror jeg så det er jo foreløpig mulig at det har ligget innenfor Dvs ca 5000
Bare Nei… Står det ± 1200 så forventer du med 68.2% sikkerhet at den sanne målingen ligger innenfor + 1200 eller -1200 av den angitte verdien som da var ~7700. Steamspy er mao. på en skikkelig lang skogstur her. På samme måte angir ±1800 at øvre grense nå er 6500 med 68.2% sannsynlighet… Dette er jo åpenbart en voldsom bom når estimatet var 7700 for 2 dager siden… Dette kommer ned til et grunnleggende problem, antagelsen bak metoden må stemme med virkeligheten og gjør det ikke det så er det bare tull det du ser på.
Counterstrike, Payday 2, til og med SOMA som begynner å få bra størrelse tror jeg dette stemmer for, men ikke små rare knøtt… Vi må vente til vi har fått bedre spredning av eierne.
De begynner vel å gutse på frem mot Tirsdag. Halloween er på vei… (Winter is coming…)
Tror ikke den usikkerheten var 1200 bare
Uansett
7800 -1200 = 6500 = 4700 + 1800 Dvs de to intervallene overlapper
Den siste målingen antyder at antall eiere er rundt 6500, men så kan det være noen som har kjøpt flere kopier eller gjennom andre kanaler
Jeg tror estimatet er BullShit på dette punkt. Et så stort usikkerhets spenn i vakker forening med et ganske voldsomt bias (påpekt lengre opp) blir i sum en måling uten Nøyaktighet og presisjon (altså både absoluttverdien og spread på målingen fra gang til gang)…
Om man hvertfall venter til Tirsdag så får man se etterhvert fler og fler av folk med gave problematikken så den feilen blir mindre. Videre så blir det flere og flere i fra alle communities som kjøper spillet slik at problematikken med bare kjøpere i en spesifikk gruppe blir mindre…
Og så blir det flere eiere der ute slik at usikkerheten blir redusert rett og slett fordi man måler på et større utvalg.
En ting til du må å betrakte for å skjønne hvorfor det ikke blir helt rett å si det du sier her… Dette argumentet kommer du til å slite litt med å forstå først…, det krever litt tenkning (men tenk på det så skjønner du det… forsøker ikke være arrogant her)… Om du sammenligner to gausfunksjoner og det er 100-68.2 = 31.8% sjanse for at du ved en måling er utenfor usikkerhetsspennet. Hva er sannsynligheten for at det skal skje to ganger på rad slik at du får en avstand større mellom de to enn variansen(2xsigma). Sannsynligheten for det er klart mindre… Man må liksom være uheldig to ganger på rad (altså man må måle to ytterpunkt på rad) Sannsynligheten for det er 1/sqr(2) * 31.2% = 22.1% …
Om du vil sammenligne epler med epler så må du jobbe med samme confidence interval. Derfor er det ikke så lett at du kan si så lenge det er overlapp så er det ok. Det er en tommelfingelregel bare. Målingen beviser her sin ugyldighet (i hvertfall med det confidens interval den tar mål av seg til å jobbe med).
ehhh… er det noe å takke for. Et standardavvik er 68.2 %…
Var på mobilen og fikk ikke tastet inn riktig. Så beklager denne skrivefeilen, dere kan se bort fra dette med 62%
Et bilde sier mer enn 1000 ord for normalfordelingen:
Och vi har… 10 sampel… Så sannolikheten att det ska hända är… Helt ok
Inget konstigt här, dock kan vi precisera att antalet sålda ex för närvarande med största sannolikhet ligger runt 5500.
Någon som vet ifall folk som köpt spelet från andra sidor har fått nyckeln och kunnat lägga till det i Steam än?
Nei. Heller ikke gifts.
Poenget er at det du måler på må være konstant så du kan ikke gjøre en slik betraktning medmindre veldig langt ned på liste… Videre er en slik midling kunn gyldig på hvit støy. Bias hjelper det lite mot. Bias er kanskje størst… 2 gangen… 3 gangen… Vel ikke vet jeg. Jeg tipper som sagt Steam har solgt >10 000… Tror det blir MINST like rett så steamspy magi inntil vi har fått større mengde å måle på.
Snakkes i morgen
Ser bra ut, håper bare dagens bondholder-møte går som forventet. Funcoms forslag klubbes igjennom satser jeg på.
edit der kom den:
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20151026.OBI.20151026S89. Alt ok.