Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

G5 Entertainment (G5EN)

image

Jeg leser fra selskapsrapportene.
EPS 2017: 0,27
EPS 2020: 0,43

Beklager tok fra 2018 isted. Veksten totalt er 59%.

Ja, EPS går opp når antall aksjer går ned :wink:

Men skal se nærmere på Rovio, ser interessant ut (dog litt lite topplinjevekst imo)
Vet du hva årsaken til at marginene har forbedret seg så mye sammenlignet med 2019?

image

1 Like

Ja selvfølgelig, de glemte jeg jo helt å ta høyde for.

@colzjek har bedre koll på de, men mye beror vel på strategiendring og høyere fokus på kun gaming, derfor har de kuttet mye kostnader, samt at UA er redusert ganske heftig.

1 Like

Ikke snakk deg selv ned nå, du har like god greie på det som meg. Dessuten tenker jeg @nofun kan mer enn oss til sammen om Rovio. Men det har med UA cost, slanking(og nå i 2021 nedlegging) av Hatch, trimming av brand licensing, og til syvende og sist mobile games first. Jeg prøvde her forleden å lage noen enkle grafer på hjemmesiden vår om effekten av dette, kan poste den i Rovio-tråden.

2 Likes

G5 en av de som drar mest nytte av at Microsoft senker kommisjonen fra 30% til 12%.

Dette faller rett ned på bunnlinja til selskapet

2 Likes

Inntektene fra Microsoft store er vel i høyeste grad neglisjerbare. Den sjappa har ikke store markedsandelen.

G5 discloser ikke hvilken plattform inntektene generes fra, men Carnegie anslår at 30-40 % av inntektene til selskapet genereres via Microsoft Store

Svaret på dette får vi ila de neste kvartalsrapportene…

1 Like

Mer og mer press legges på Apple og Google for at de skal senke cutten din tar

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-09-02/apple-to-let-app-makers-point-users-to-web-to-pay-for-services

:champagne::champagne::champagne::champagne::champagne::champagne:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-09-02/apple-to-let-app-makers-point-users-to-web-to-pay-for-services

Vlad Suglobov, VD för G5, om Ukraina: “What were we thinking?” (affarsvarlden.se)

En av få aksjer som ser litt interessant ut for meg.

3 Likes

Mulig risiko for aksjen om krigen blusser opp?

Har ikke fulgt med på g5 på en stund men de har vel flyttet en del utviklere ut av ukraina ?

Hvorfor synes du foresten at denne ser interessant ut nå ? Føler det ikke har skjedd så mye de siste årene selv om CEO har “jobbet hardt på twitter”.

Driver å jobber med å sette opp et team i Ukraina nå. ( altså jeg ikke g5).

Utviklere virker å være skånet fra å måtte delta i krigen med mindre de har masse militærerfaring fra før. Lviv anses som rimelig trygg og har også hatt lite problemer med strømmangel.

Men som gutta sa, vi sitter på hytta i fjellet med agregat i hagen og starlink på taket.

Akkuratt nå er det mye ledige ressurser der og prisene er gått nedover fordi det interne IT markedet i Ukraina naturlig nok ligger brakk.

5 Likes

Bra! De trenger businessen!

De tjente 5,56 eps i q4 og ser ut til å gå over i en bedre trend.

Det er vel lavere enn de har hatt de siste årene og nå har de i tillegg hatt hjelp av valuta ?

Eps for Q4 22 var litt dårligere enn q4 2021, men litt bedre enn q4 2020, (mye bedre enn q4 2019 som hadde negativ eps) men kursen har også kommet ned en del. Valutamedvind er et godt poeng, de vokste omsetningen i sek, men ikke Usd. Leverer de tilsvarende tall eller stigende i flere kvartaler blir p/e lav.

Når det er sagt så har jeg ikke trykket på kjøpknappen her enda. Bare synes det så litt interessant ut.

3 Likes