Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Corps (GCOR)

det går da an å tjene penger på børs selv om man ikke har trua, bare mange andre har tro nok.

2 Likes

Ja, man kan bli mett av vond mat også :slight_smile:

2 Likes

Det snakkes om at de er et omvendt kjøp, i praksis er Red Fly det nye selskapet (litt som SB og Overkill)

Så vi får gjøre en ny vurdering av dette, bør kanskje behandles som et nytt selskap.

Men vær obs på at Dunham allerede er eier i Red Fly.

1 Like

Tales of Valor

Break free of the limitations of traditional games and weave your own unique, never-ending story in Tales of Valor, a fully-featured action-RPG that offers you the unique experience of creating your own adventures.

Tales of Valor
features fast-paced combat and deep itemization combined with a unique
player-controlled storytelling mechanic that allows players to generate
their own never-ending adventure.

Høres ut som et spill for meg ihvertfall. Har ikke tid til å se på videoen nå. :wink:

Er skeptisk til den biten etter No Man’s Sky… :wink:

Tok en titt på Red Fly i tilfelle det skulle være noe starbreeze-overkill potensiale her og mitt første inntrykk er at youtube-videoene har ikke veldig mange views og spillene virker å være på det gjennomsnittlige, men jeg har på ingen måte konkludert. noen andre som har sett på Red Fly?

1 Like

Avtale for noen dager siden med real Madrid basket.et spill skal utvikles av red fly. Selskapet går her litt samme sportsveien som Hugo.mobilspill her også.er det ennå håp for dette selskapet?

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160829.Cision.20160829:BIT:8252:0

Vet ikke med de andre, det er jo en del veldig risikovillige gamblere her. Mitt svar er i allefall nei. Og jeg har til og med aksjer i FUNCOM…

GAMING CORPS
SKA FORMA GAMING CORPS 2.0 UNDER 2017 - VD (Direkt)
2016-12-15 15:27
STOCKHOLM (Direkt) Gaming Corps vd Magnus Kolaas har sedan han tillträdde i somras ägnat mycket tid åt att omstrukturera spelbolaget och i jakten på ett positivt kassaflöde har bland annat personalen på Uppsalakontoret varslats. Men nu börjar tiden bli mogen för att på allvar blicka framåt.

“Jag tycker att det varit lite tyst från oss, men det kommer en lite bredare pressrelease, jag skulle tro nu på fredag. Min ambition är att Gaming Corps ska vara ett helt nytt bolag när vi släpper bokslutet för 2017, då ska bolaget inte vara likt det som gällde 2016. När Uppsala stängs sista januari står vi i ett helt nytt läge och Gaming Corps 2.0 ska då börja formas”, säger Magnus Kolaas till Nyhetsbyrån Direkt.

När vd:n blickar in i 2017, och de möjligheter som står till buds, nämner han inte minst höstens förvärv av det Texasbaserade spelbolaget Red Fly Studio.

“Vi köpte Red Fly med 16 ip:n, med 16 koncept och halvfärdiga produkter. Och sedan har vi ett antal work-for-hire-jobb vi tittar på. Så idéer finns det, gott om dem till och med. Det som nu gäller är prioritering och sedan är det hårt arbete för alla inblandade”, säger Magnus Kolaas.

I pipeline ligger bland annat basketmobilspelet Real Madrid Slam Dunk där bolaget sagt att en lansering av en första version planeras för första kvartalet 2017.

“Det blir en mjuklansering av en betaversion innan årsskiftet till ett mindre antal testare, förhoppningsvis i mellandagarna. Sedan är planen att komma ut skarpt under det första kvartalet nästa år”, säger Magnus Kolaas.

“Vi har en utvärdering tillsammans med Real inbokad här innan jul och efter det mötet kan jag säga mer”, tillägger han.

Samtidigt fortsätter Gaming Corps att bredda distributionen av sitt spel The Descendant, men förhoppningarna om att försäljningen ska ta fart verkar vara lågt ställda. På torsdagen offentliggjordes ytterligare ett i raden av avtal om distribution av The Descendant, ett spel som bolaget självt konstaterat har sålt långt under förväntan.

Vad talar för att försäljningen ska gå bättre på andra plattformar?

“Inget, men det kostar oss ingenting och vi har ingen risk i det. De här andra plattformarna säljer faktisk, men att tro att det ska bli fantastiskt, det tror vi inte, däremot innebär varje såld kopia en intäkt”, säger Magnus Kolaas.

Hur ser avtalen ut jämfört med exempelvis Steam där ni inledde försäljningen av The Descendant?

“Oavsett viken plattform vi säljer på så är det egentligen ingen större skillnad, i princip alla tar runt 30 procent”, säger Magnus Kolaas.

Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Gamle CEO er heldigvis ute og de har sagt opp de fleste som jobbet med Descendant

Skal visst stenge hele Uppsala kontoret i slutten av januar

Synes denne er litt spennende. Fiasko-selskap som prøver seg på en turnaround. Har kjøpt litt her i det siste i tilfelle de kan klare å snu skuta (kun lyttepost). ny hjemmeside, de ansetter folk, legger ned kontor, flytter aktiviteten over til austin og tidligere red fly studio etc.

desember-brev fra CEO:

MERK:Høy risiko

1 Like

Hvor tok dette spillet veien? Er det fortsatt under utvikling?

Sjekket siste rapporten og så at det var med der

[quote]Först ut är mobilsspelet Real Madrid Slam Dunk som kommer
att lanseras i en första version under Q1 2017. Utvecklingsteamet
i Austin arbetar också hårt för att få fram en betaversion
av Tails of Valor. Den bedöms kunna presenteras för
spelförläggare i slutet av Q1, början av Q2 2017.[/quote]

Jeg tror det kan bli litt interessant å følge med på. Kanskje @Alex ikke er helt feil ute her.

Har det skiftet navn kanskje?

I brevet fra CEO nevnes dette som mulige triggere:
Real Madrid Slam Dunk will be tested on a smaller scale within a few weeks to launch early Q1 2017.
Right now, Gaming Corps is in the final stages of selecting an agent for Dawn of Fire, one of the IPs that came with the acquisition of Red Fly Studio. A playable demo is expected to be presented to the games publishers in the first half of 2017. Red Fly Studio has invested approximately 3.5 million USD.

1 Like

De hentet 21 millioner i emisjon og verdsettes nå til 38 millioner, og klovnen Dunham er ute og studio som produserte floppen The Descendant lagt ned? Og et par spill som skal lanseres det neste halvåret, der et av de ser ganske interessant ut (imo).

Må bare jobbe med å få bort den vonde smaken i munnen jeg får av å høre ordet Gaming Corps :slight_smile:

1 Like

Hehe ja. Interessant! Nye kluter til har alt å si!