Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Corps (GCOR)

Denne glemte jeg helt pga PCIB sitt fall og ting på hjemmebane, Synd hadde vært perfekt med en daytrade her med et større beløp. Gratulerer til de som er inne.

1 Like

De har fine biler da :slight_smile:

Edit:

Er litt redd for at de går i samme felle som Funcom: “The downloadable video game, which will be released episodically starting sometime this year on Steam, tablets and potentially consoles” http://www.polygon.com/2015/3/3/8078291/air-movie-film-video-game-telltale-skybound-release-date

Vanskelig å lage spill som fungerer både på PC og tablet, og det er lett å miste fokus.

2 Likes

Kanskje han skal fly dit i privatjet? :slight_smile:

1 Like

Så du skal (kanskje) kjøpe basert på at kursen skal hypes opp på luft, og ikke på fundamentale verdier, som du har kritisert enkelte FC investorer for å ha forsøkt? :wink:

1 Like

Passende:

Published on April 1

1 Like

Enkelte har innrømmet det, men blitt kritisert i mente …
Uansett har jeg personlig liten tro på denne selv; i hvert fall fundamentalt.

1 Like

Jeg synes det er en hvis forskjell på å si man kjøper noe fordi man forventer oppgang på luft enn å si at man kjøper fordi man har troen fundamentalt, og så hype med “fundamentale” analyser som i virkligheten er basert på luft.

Personlig foretrekker jeg å kjøpe på noe fundamentalt, men i f.eks Starbreeze som jeg kjøpte meg opp pga en fundamental analyse, solgte jeg meg ut av når kursen gikk waaaaay over det min fundamentale analyse tilsa. Jeg solgte ikke alt med en gang, men t.o.m. lotto-posten min røk når kursen kom opp i 18kr etter splitten. Vi er nå nede i 12kr, og fundamentalt, så tror jeg ikke det er noe i veien for den kursen på lang sikt, men jeg ser heller ikke på aksjen som billig. Jeg tror noe mellom 10 og 17kr er “riktig” kurs.

3 Likes

Fortsatt basert på luft (direkte eller inndirekte) og “den neste idioten” (ikke mine ord).
Skjønner hva du mener, men ikke stor forskjell i mine øyne. :slight_smile:

Ser poenget, men jeg synes det er en viss forskjell. Å anbefale noen å kjøpe noe du ikke egentlig tror på synes jeg er umoralsk (dersom du skjuler at du ikke tror på det fundamentale), men å kjøpe og selge en aksje i seg selv ser jeg ikke noe uetisk med, dersom selskapet ikke skader noen.

Gaming Corps holder jeg meg langt unna.

1 Like

“bolaget räknar med att emissionslikviden ska räcka ett år utan intäkter”