Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Corps (GCOR)

Helt sykt hvor dårlig dette har gått

2 Likes

macp på drøye 40 milioner SEK

1 Like

Omsetning 21 TSEK i lanseringskvartalet

  • Omsättningen uppgick till 0,021 MSEK ( 0 MSEK).
  • Rörelseresultat före avskrivningar uppgick till -6,18 MSEK ( - 2,99 MSEK).
  • Resultat efter finansiella poster uppgick till - 6,20 MSEK (- 2,99 MSEK).
  • Optionsinlösen tillförde Gaming Corps ca 7,4 MSEK under perioden.
  • Den första episoden av äventyrsspelet The Descendant lanserades den 24 mars på Steam.
  • Riktad nyemission stärkte Gaming Corps med 7,82 MSEK efter periodens utgång.

En litt utrolig kommentar fra CEO:

“Jag skulle därmed vilja påstå att Gaming Corps på kort tid lyckats bygga upp en stark position i en genre som bedöms ha framtiden för sig och idag kännetecknas av låg konkurrens”

4 Likes

Kan vi definere det som “relativt dårlig” ? :wink:

2 Likes

Sammenligning av to spill som begge har gjort det skikkelig ræva:

http://steamcharts.com/cmp/351940,324790#All

:smile:

1 Like

Aksjen har gått fra 20 til 2 kroner

1 Like

De burde arrangert firmafester sammen med Funcom. Sikkert mye morsomme historier å fortelle der. Er jo nabolandet, så ikke lange veien heller.

Funcom er ekstremt meget tættere på succes end Gaming Corpse. Lige nu er det svært at finde en dårligere placering end GCOR, men der er flere nye svenske spiludviklere på vej til at true GCOR’s position som den absolut mest crappy game developer investering.

2 Likes

Det viste seg å være et smart trekk, er jo ned ca 80% hittil. Det må gjerne litt mer til enn en god ide for å få i land et spill som selger.

2 Likes

Der skal mere til end en god idé, men Gaming Corpse startede med en dårlig idé. Så er der meeeeeget lang vej til succes/profit :wink:

Hvilke ? :smiley:

1 Like

http://www.threegates.se/ og http://www.goldtowngames.com/

:smiley:

2 Likes

Den siste må være den verste, de har ikke en fungerende webside. :scream:

haha, fungerer fint her, men det er jo lidt som hugo games, men hvor man har fundet nogen der måske har en promille popularitet sammenlignet med Ronaldo og så med et team der ikke har lavet nogle spil før der bare har den mindste grad af succes

1 Like

Fungerer fint for meg :slight_smile:

Siden fungerte hvis jeg skrudde av adblock. Jeg kan faktisk ikke huske at det har skjedd tidligere. Vanligvis er det kanskje en bit av siden som ikke fungerer eller noe, her fungerte ingenting!

hvordan skulle de tjene penge når du har adblock kørende på deres site? :smiley:

1 Like

Det er vel ingen her på forumet som noensinne har vært positiv til GCOR og kursutviklinga viser at vi har hatt rett. Litt uvanlig med en tråd her der samtlige omtrent slakter selskapet, men her var det tidlig klart at dette ikke gikk bra. Jeg synes det er rart at ikke kursen stupte hardere på et mye tidligere tidspunkt.

2 Likes

Det var et par tradere i Sverige som la ut veldig positive analyser, kanskje noen stolte litt for mye på disse? Etter at disse trakk seg ut så gikk kursen bra et par uker før den kollapset.

3 Likes