Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Innovation Group (GIG)

Som om de ikke visste om skatten når de gjorde avtalen med lock-up i utgangspunktet? For meg høres det ut som noen vil redusere risikoen sin.

1 Like

At innsidere selger så mye aksjer er aldri noen positiv nyhet.

3 Likes

Digg :ice_cream: nå kan jeg endelig få kommet meg inn igjen på ett greit snitt, etter jeg er kommet meg utav funcom…

1 Like

Jeg følger ikke selskapet, men slik jeg tolker meldingen så er innside salget 3m aksjer og resterende 17m er solgt av eiere som ikke er i innsideposisjon.

Dette er lovende med tanke på ny inngang rundt jul. Jeg har target på rundt 2

Jeg er fullstendig målløs.

2 Likes

Jeg tolker ikke denne meldingen så negativt, men det skal sies at jeg ikke kjenner selskapet veldig godt. Institusjonelle investorer kjøpte Funcom aksjen på 0.55, dette er kresne kjøpere som gjør hjemmeleksen sin. Har ikke noe synspunkt på selskapet utover det.

Reaksjonen min kommer av at jeg synes det hele lukter. Jeg kjenner ikke selskapet godt nok til å si noe om kursen.

1 Like

Hegnar kjører på i sin vanlige innstilling, negativ :bear:
,- Lemper ut aksjer…

Er det virkelig bare å bestemme at en vi “driter i den lockupen” likavæl vi… ??

3 Likes

Og ABg Sunndal C står midt i snuskeriet IGJEN!

WOW…

Aiai se her ja, å les ett godt stykke lenger oppe I tråden, om hva eg advarte mot.
Likevel, synd godt at det må Være lov til å sikre gevinst, og det er iht tidligere avtaler.
Negativt med salg, men hvem er kjøperen ?

Hmm, leser meldingen en gang til, er det sånn at lock UP avtale er opphevet ?
Det er litt grumsete da, om eg forstår det rett.
Får lese litt imorgen på tidligere meldinger

Forstår ikke helt forferdelsen over dette, hadde de solgt ut i det åpne markedet hadde jeg vært enig, men ser ikke helt hvordan dette går ut over øvrige aksjonærer, utover evt en dipp fordi de solgte under børskursen. utvanning på lav kurs er mye verre

2 Likes

Enig med Holmes, men litt rart om det er sånn at lock UP er fraviket.
Mest interessert i hvem som har kjøpt.
Insider som har solgt, har kun solgt en veldig liten del.

3 Likes

Kjernespørsmålet er uansett…

Når i all verden skal en insider kunne selge aksjer / realisere gevinst ? - aldri ?

Det finnes ikke “gode tidspunkt” for insidere å selge, markedet bedømmer det oftest negativt uansett.

Eneste som virker litt “rart” her er forholdet til Lock Up, og det er klart når det selges såpass stort volum så er en rabatt både vanlig og nødvendig.

Svært ofte pleier insidere pleier å begrunne transaksjonen med “betaling av skatt”, så det er et standardsvar.

2 Likes

Men å selge midt i en vekstfase hvor de ikke betaler utbytte er et varsko om at troen på selskapet ikke er av de største. Når CEO også må bryte en kontrakt om lock-up for å selge, så er det lov å sette større spørsmålstegn ved tilstanden til selskapet enn vanlig.

8 Likes

Du kan også tenke motsatt at det er viktigere at disse aksjene kommer i stabile hender og ikke pumpes ut i markedet når lock-up avtalen går ut. Det kan også ha vært stor etterspørsel etter aksjer. Mitt poeng er at det er flere måter å tolke handelen på, og ikke alle er like negative.

Sjekket litt og ser at lock-up avtalen går ut i februar neste år, dersom jeg var eier her ville jeg foretrukket at det kom ut til institusjonelle investorer nå fremfor at dette skulle ut i det åpne markedet i februar.

2 Likes

Hadde jeg vært aksjonær hadde jeg foretrukket at de holdt seg til lock-up avtalen slik at jeg eventuelt kunne redusere i forkant av at den gikk ut :wink:

5 Likes

Ja det kan ødelegge for tradingen, men jeg blir mer opprørt når selskaper gjør ting som skader langsiktige eiere.