http://www.nio-inc.com/nio-invests-in-payment-solutions-provider-epg-62
Har dette vedtaket noe betydning i praksis for kundene i Norge, det må da finnes mange andre måter å overføre penger på f.eks. paypal?
Det gjelder kun ett fåtall av selskapene, og det vil vel i praksis være mulig å gjøre transaksjoner via noen omveier, så i praksis vil det være åpent, men at det vil gjøres noe mer vanskeligere for dei som blir råket.
Eg antar dei som er råket, selv er skyld i det, det er jo ikke noe som omhandler hele bransjen.
Hvorfor rammer det ikke alle spill-selskaper og er det bare et tidsspørsmål før GIG også rammes ved at Lotteritilsynet tetter flere hull?
Du har så kontroll på GIG Kronn at det er ikke annet enn imponerende. Takk som deler din kunnskap
Takk for det, føler ikke selv eg bidrar veldig mye nå, eg bidro nok veldig mye mer i starten, men kjekt å kunne være til hjelp dersom noen mener eg er det
Eg har ikke noe godt svar på det, og det kan godt være ar kun er ett tidsspørsmål før smutthull tettes.
Eg skal prøve å få en kommentar fra " innsiden " i Gig på saken
Edit: ellers vil eg jo håpe og tro at det norske markedet etterhvert uansett bare vil utgjøre en veldig liten del omsetningsbasen til Gig
Her kan man lese litt om utfordringen lotteriltilsynet har, som eg nevnte så klarer man ikke ås toppe dette, man går altså via 3.ledd
Spillselskapene ligger nok alltid 2 skritt foran reguleringene som blir satt.
Har snakket med ett par stykker som driver i bransjen, i tillegg til at eg har gjort noen undersøkelser selv.
Felles for alle er at dette ikke er noe nytt, men noe som egentlig har vert i lang tid, men aldri fungert.
Det finnes rett og slett for mangen alternativer til transaksjoner, til at dette er ett problem.
For å komme med ett enkelt eksempel : Turid får ikke lov til å sende penger til Per, så da tar Turid en transaksjon til Oddvar, som igjen fullfører transaksjonen videre til Per, Per har fått pengene sine, og alle er glade.
Dette bunner ut i at bankene og/ eller styresmaktene må granske hver enkelt transaksjon inn / ut av landet.
Så lenge Internett eksisterer, vil det være en tilnærmet umulig oppgåve.
For dei som ikke følger selskapet tett, er det vannsklig å få med seg alt som skjer, bl.a utrullingen av Red Tiger gaming som fant sted tidligere i april,
Tror du markedet vet det, kjøps anledning imorgen ?
Mye bra info du kommer med Kronn Er enig med deg i at jeg også tror Gig vil stige i dagene fremover. Kanskje det vil bli noen nervøse som selger seg ut billig i morgen etter den artikkelen om lotteritilsynet. Uansett så har jeg tenkt å handle inn en del Gig aksjer på trader kontoen min i morgen da den er inne i en fin stigende trend nå.
Norsk tipping har monopol i Norge, og så lenge man ikke har linsenser og ett system for at utenlandske selskaper bidrar i likhet med norsk tipping, som jo betaler tilbake store deler av overskuddet til lag og organisasjoner, så vil monopolet bare fortsette, selv om det har flere ganger vert oppe til høring om monopolet skal oppløses, som siste i 2016.
Men det finnes eksempel på at utenlandske selskap ønsker og bidra, på samme møte som NT, se bare her :
Men det ble på kant med loven, og dermed avsluttet.
Kanskje kunne mye mer av pengene vi nordmenn gambler for, blitt igjen i Norge dersom man kunne laget ett system som sikret tilbakebetaling på samme nivå som NT idag har.
For det er dette det handler om, det å sikre økonomien til lag og organisasjoner, og det er eg helt enig i at vi må kunne sikre, for det har alt og bety for breddeidrett og det frivillige arbeidet som blir gjort
Kunne ikke vært mer enig Kronn. Har sjøl bidratt /bidrar i idrettslaget med masse dugnadsarbeid. Det er viktig at mest mulig kommer lag og foreninger tilgode.
Eg synst Gig klarer seg fint idag, tross alle advarslene på HO i helgen
Ikke lest noe på Ho men overrasker meg ikke. Spent på sluttkurs i dag. Ute på farten. Men har fått kjøpt det jeg skal trade med. Eventuelt sitte med frem til Q1.
Bare fortsett å ikke lese noe der
Strong buy