Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Innovation Group (GIG)

Det er jo en grense for hvor langt ned den kan presses. Selv på lavt volum og algoritme handel.

05/02-2019 08:00:00: (GIG) Gaming Innovation Group: Invitation to Q4 2018 results presentation

Dårlig gjort å komme med denne nå, men vi får håpe tallene til uken gjør kursmålet til Norne til skamme. GAMING INNOVATION: Norne kutter kursmålet til NOK 18 (25) – gjentar selg.

Har du fått lest analysen? Hva konkluderer de dette på?

Har lest den, og det er som vanlig mye svada, og pessimisme. De mener at GIG gaper over for mye, HR avtalen for sent i gang, (for kort tid til Super Bowl) for sent i gang i Sverige, og justerer ned ebita og omsetningsmål. Er redd for at spillmarkedet ikke vil vokse som forventet osv…

Hmm ja okei. Gleder meg til tallene, de må isåfall gjenspeile litt de siste avtalene som er signert, ikke bare HR.

Grunnen til at de gaper over mye, er vel at de har bygget ut struktureringen voldsomt(på bekostning av bunnlinje) for å nettopp klare å gape over mye.

Men selvsagt usikkerhet ift reguleringer i forskjellige land er det forståelsfullt kan påvirke veksten i spillmarkedet. Men de som absolutt vil spille, de klarer det på en måte uansett. VPN er enkelt.

Spennende med qrapport. Forhåpentligvis noe svar på dette.

Tror du har rett i dette med strukturen. De har bygget ferdig sitt eco system og sin organisasjon og kan lett ta inn både store og små samarbeidspartnere uten å blunke, og det er nettopp det som er poenget. Oppbyggingsfasen er gjennomført, nå er innhøstingsfasen såvidt i gang. Men jeg tror ikke vi skal ha for store forventninger til Q418, da mange av de siste avtalene først vil gjøre seg gjeldene i Q1 (litt) og mer i Q2 og enda mer i Q3. Håper likevel at de slår guidingen, noe jeg tror de gjør så vi får et lite løft i aksjekursen - deretter Stockholm fra 1 mars?

1 Like

Ser ikke ut som det er klokketro på mandagens resultatpresentasjon gitt!

Men vi får krysse fingrene for at de overrasker.

1 Like

Kanskje ta markedet på sengen for en gangs skyld ja :wink:

11/02-2019 07:42:57: (GIG) Financial calendar

11/02-2019 08:00:00: (GIG) Gaming Innovation Group reports Q4 2018

Nedskriving :see_no_evil:

Hva er ditt første inntrykk av tallene idag?

Jeg tenker litt sånn. helt ok. De øker guidingen en smule ca 0,2% fremover. Grei revenue på B2C, men inntektene fra Hardrock og sportsbetting lar vente på seg, men det er vel her den store gulroten kan ligge fremover, selv om de guider først profit i 2020. Syns det var litt lenge.

Likte ikke “Termination of major customer to impact revenues and EBITDA in 2019” angående platform services B2B. Usikker på om dette var kjent, men det har gått meg hus forbi. Håper Reed har noe å si om dette, og evt tiltak/avtaler inn.

Ellers klarer de å øke cash posisjonen ganske bra til tross for et ok resultat.

1 Like

Ser ikke det være så negativ som markedet reagerer, men de har jo ret nu og her. Tror nu at man må læse det nærmere og ser ikke at man kunne have haft væsentligt højere (og realistiske!) forventninger til denne rapport som ikke er blevet indfriet med det vi ser lagt frem nu i dag. Hvad er det jeg overser som er så kritisk at den skal yderligere 10%+ ned…?

Nei er veldig enig med deg. Eneste at en avtale på platform services faller bort i 2019, ellers ser jeg ikke mye negativt.
Folk forventet kanskje en revenue boom pga HardRock? Positive er jo at B2C virker å kjøre mer effektivt til tross for lavere kostnad på tv reklame.

Den ser så ud til nu at gå i plus👍🏻 (rt:19,5/+2,2%)

Sikkert mye takket være en solid presentasjon av Robin Reed!

Hmm, her har noen gjort noen gode kjøp idag, eg er ikke en av dei

To ting: Dual-listing (ihvertfall til å begynne med) og den nye kunden de er i ferd med å signere. Hvem kan det være?

Det var dagens store pluss for meg :slightly_smiling_face:

Hei, beklager men så ikke denne før nå Kraakko. Men alt i alt fornøyd med Robin sin presentasjon. Tallene kom vel inn omtrent som forventet, selv om jeg hadde håpet på litt mer. Akkurat når de tar store avskrivninger kan man jo ikke vite på forhånd. Jeg liker en CEO som er både ivrig og stolt av Selskapet sitt, men samtidig fremstår som ærlig og snakker om både det negative og det positive. Jeg synes også det er bra at han er nøktern i guidingen, det er sunt. Bedre å overlevere på guiding fremover;-) At kostnader er under kontroll og ikke vil øke, men heller gå noe ned er bra.At han mener at det også vil være blå tall fra og med Q1 2020 er ikke for meg for lenge til, og jeg tenker at det er helt i tråd med den langsiktige strategien de jobber etter. Å miste en major customer, er jo vanligvis negativt,og kortsiktig vil det jo være det ift manglende revenue på denne. Men som Robin sier, så vil jo ny business dekke opp dette og gå over på sikt. Blir spennende å se hvem den nye kunden er, tipper det er kort tid til den meldingen kommer😉