Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Bye Bye LAG!

Vet ikke helt om jeg liker ordvalget her fra xbox-sjefen om Bethesda:

I don’t have to go ship those games on any other platform other than the platforms that we support in order to kind of make the deal work for us. Whatever that means.

https://kotaku.com/xbox-boss-phil-spencer-on-series-x-launch-halo-infinit-1845392984

Timed exclusive er vel innafor det.

han sier også:
This deal was not done to take games away from another player base like that. Nowhere in the documentation that we put together was: ‘How do we keep other players from playing these games?’ We want more people to be able to play games, not fewer people to be able to go play games.

Må jo forholde seg diplomatisk all den tid de fremdeles lager spill som er annonsert til Playstation.
Tipper det etterhvert blir gamepass eksklusivt. Men gamepass er jo platform uavhengig. Så hvorfor ikke lansere det på Playstation :stuck_out_tongue:

Går jo an å ha det eksklusivt på pc og x-box i 6-12 måneder. Relativt standard i konsollverden det, og ingen krise.

tidsbegrenset eksklusivitet er når du ikke har råd til å kjøpe hele studioet.

Aaaanywayz.

Xbox NZ teaser et eller annet.

Hehehe

1 Like

For en størrelse på PS5 :flushed:

Mye kul info idag.

1 Like

Må kjøpe ny tv-benk jeg nå da :sweat_smile: Skal jo helst ha plass til begge de nye konsollene.

Kult med hands-on videoer!


Dette er smått fascinerende. Spillet gikk gold for en uke siden eller noe, og nå utsetter de det, nok en gang.
Enda mer lol. Tweet fra igår:
4 Likes

Drit, men er bare 3 uker til å vente. Ikke helt krise i min bok. Bedre at de gir ut et spill uten for mange bugs fremfor å rushe releasen :smirk:

2 Likes

Skal ha meg 32" 1440p gamingskjerm. ser komplett just reduserte pris på denne:

Lyst til å slå til, men kanskje kommer det noe bedre tilbud i black week?

Jeg tror det sannsynligvis kommer bedre tilbud fremover, jeg skal ha skjerm selv, men avventer til black-week.

Vær bevisst på ms når du kjøper gamingskjerm, slik at det passer behovet/bruken din.

Jeg hadde en aoc 32" 144hz VA panel, sendte det tilbake da det ble vanvittig med ghosting i spill. Helt konge til alt annet enn det, men jeg sendte den i retur. Hvis du er kresen skulle du kanskje sett på IPS panel, og gjerne TN hvis du er på budsjett.

Er det ikke IPS som er tingen?

1ms IPS er bra greier ja, men det reflekteres også ofte i pris. TN er kjappere enn VA, men har dårligere fargegjengivelse enn begge om jeg ikke husker helt feil. VA duger hvis man ikke “bytter bilde” fort(høy fps), skal man det er IPS tingen å gå for.

IPS, typisk 1000:1 ikke-dynamisk kontrast, ikke color shift utfra vinkel
VA, typisk 5000:1 ikke-dynamisk kontrast, svart endrer litt “farge” sett fra siden ellers ikke color shift

TV-en hjemme er VA og bildet på den i film osv er helt konge. Sitter også med en VA PC-skjerm som jeg synes er helt ok.