Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Syntes dette var en interessant sak


Handlet en del her i dag.

4 Likes

Den lange trenden føles inntakt. Ett av de mer interessante perspektiven i gull akkurat nå.

3 Likes

Nå må vel gullet komme i gang snart?

1 Like

Overraskende lite bevegelse der så langt!

Flere som venter på gullet holmes. Utfra det tekniske bør det vel være nært forestående :grinning:

1 Like

Gull peaker først når sentralbankene vatner ut valutaen med mer pengetrykking. Men litt t frykt kan vel også hjelpe på.

Jeg kan tenke meg å teste å kjøpe litt på gulvet av denne formasjonen, og så øke ved evt brudd opp

image

Eller er det en rounding bottom ref @babyrage

image

Da ser det jo litt mer bullish ut

1 Like

Kjøper du fysiskt gull?

@novalusus vært litt kult å ha noen barrer fysisk gull hjemme i safen eller gravd ned i hagen :grin::+1::crown: :1st_place_medal:
(Fant ingen gullbarre-bilder e.l, så det ble en gullkrone og en gullmedalje :sweat_smile::+1:)

1 Like

Jag spiller på dette scenariot. Så lenge vi følger disse trend linjene er jag bull.

3 Likes

Har skjønt det som att man ikke lengre kan handle amerikansk ETF på grunn av Mifid. De eneste mulighetene jag finner per idag for å handle er tyske ETFs, motsvarende amerikanske GDX OF GDXJ.

Hva bruker dere for å handle gull nå?

Ser samtidigt att noen norsker har handlet GDX i Januar i år? Gjelder ikke denne regelen for Norge? Ingen svensker kan lengre handle amerikansk ETF.

Det viste jeg ikke. Jeg har gdx og gdxj på nordnet. Men kjøpte ifjor.
Må sjekke ut dette.

Mifid II har satt restriksjoner for svensker og EU land. Man kan handle innenfor EU men ikke US.

Vet ikke om det gjelder norsker grunnet att vi ikke er med i EU, men samtidigt har man tatt Mifid i bruk. Ser også att flere norsker handlet amerikansk ETF i slutten av Jan og begynnelsen av februar.

Fikk samme på twitter:

35

1 Like

Hvorfor ikke Silver?

Har en følelse av at sølv blir et veldig bra bet når den bunner ut. :slight_smile: Satser på inngang rundt 15,70 hvor den bunnet ut i forrige dip.

Hode-og-skuldre-formasjon på gang i gull btw. Bryter den 1.310 så kan man sikkert gjøre en fin trade med BEAR X12 ned mot 1.260. :fire:

Kan se ut som vi har en enn mulig bunn i sølv.

Edit: volum faller og vi treffer motstand på 16,66, reverasal til 16,4 eller 16,2.

Update:

Sølv akkumulere for videre opp etter brudd.

1 Like

Gull og sølv fikk seg en liten pullback i går pga short squeeze i Dollar.

Weekly chart ser bra ut.