Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Hadde ikke turt å sitte i denne nå… Ser for meg et Funcom senario…

1 Like

Hva tror du @Kronn jeg har 1% av porteføljen i AVM for å teste litt :slight_smile:

Jeg ser nå etter forskjellige måter å eksponere meg mot gull, mulig trend kanal

@olepederk (fortsatt her?) hva tror du om gullprisen fremover?

1 Like

Retningen for gullet har eg ingen mening om, Avm synst eg er veldig spennende, men synest risikoen akkurat mø er høyere enn hva eg er komfortabel med ( ble jo so litt ettersom eg digger high risk )
Går alt rette veien, kan der være meget lukrativt på dagens kurser.
Med gjeld og forpliktelser i lisenser skulle nok Avm helst her hatt enda høyere gullpris.

2 Likes

Litt tendenser til brudd ned, men samtidig veldig interessant hvis kursene snur her snart. De vil så klart følge gull prisen, men også påvirkes av selskapsspesifikke hendelser som emisjoner, partnere og nye funn.

AVM

KOPY

3 Likes

Hva synst du om avtalen i Avm da ?

Skulle visst satt mer enn 1% av porteføljen i Avm

2 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=410877

Trygt å kjøpe nå ?

En veldig liten posisjon er greit, det kan sammenlignes litt med gull x 10 derivat så jeg vil ikke gå for tungt inn. Men i mitt scenario der gullprisen stiger burde det gi en veldig god avkastning.

Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i Avm, men dumpingsemisjon virker mindre sannsynlig med denne avtalen.

2 Likes

Må se litt nærmere på caset når eg kommer hjem, men synst ikke avtalen er veldig god, Avm vil fortsatt ha en betydelig høy gjeld.
Gullet må langt høyere tror eg, men tror likevel dagensvkurs kan være OK inngang, selv eg nok for min del ikke kommer til kjøpe Avm PR nå.
Tri k blir ikke den store " gullgruven " den skulle bli

2 Likes

Har du sett noen utregning på dette? Jeg så at de gikk greit i pluss i Q1 og Q2, men har ikke regnet noe nærmere på det. Det er som sagt en liten prosent av porteføljen. Min grunn til å eie selskapet er at jeg tror gullprisen vil stige, og jeg tror AVM vil stige (og synke) mer enn gullprisen (såfremt det ikke kommer en emisjon med lav kurs, og det tolker jeg som det nå er lavere sannsynlighet for).

2 Likes

Avm har cost pris på ca 950 så ingen tvil om at det tjenes penger, men det er en hly gjeld og store verdier i tri k er nå gitt bort.
Må se litt på det senere i uka, å lage meg ett regnestykke.
Går gullet opp, så er jo det flott

1 Like

Har for lite eksponering mot gull, tror det er riktig å kjøpe på dippen her i gullprisen.

2 Likes
1 Like

Ble litt mer AVM på meg i dag. Men fortsatt en ganske beskjeden posisjon på drøye 3% av porteføljen. Vil se etter flere muligheter til å få eksponering mot gull, ønsker ikke å vekte noe særlig høyere i AVM (om ikke den vokser av seg selv).

4 Likes

Gullet utvikler seg positivt / etter mitt scenario. Ny bull trend for gullet under oppbygging.

1 Like

Er AVM eneste “enkle” måten å eksponere seg for verdien i gull?

Det finnes diverse gullfond, ETFer og ETNer som er tryggere. AVM bør man gå inn med maksimalt en liten posisjon, kan gå til null eller tidobling.

1 Like

KOPY er et annet lignende svensk case men der de har kommet litt kortere i utviklingen, om jeg skal ha noe mer vil jeg vurdere den fremfor å øke ytterligere AVM. De har nylig gjennomført en emisjon.

Litt irriterende at gullprisen utvikler seg som jeg hadde tenkt, men jeg valgte feil “instrument”

3 Likes