Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Gull som investering đŸ„‡

AVM er virkelig en volatil aksje

2 Likes

Opp 43,36% nÄ, men fortsatt litt i minus pÄ denne totalt sett. Uansett en liten posisjon i portefÞljen.

2 Likes

Hehe, syk aksje.
Er det stigende gullpris eller andre nyheter ?

Tror det er en “analyse” som ble postet pĂ„ hegnar, men det var bare fra en privatperson, gode poenger, men egentlig ikke noe nytt. Ja hvis det lĂžser seg er aksjen billig, men nĂ„ ganske binĂŠrt case og stor nedside dersom den tvisten ikke lĂžser seg. Litt for hĂžy risiko for meg.

1 Like

Innflytelsesrik han da :wink: kanskje han ikke har fÄtt med i analysen at gruvene er stengt ned

1 Like

Analysen er vel at kursen vil stige dersom dette blir lÞst, trenger vel ikke vÊre noen einstein for Ä forstÄ det

[quote]Min analyse blir veldig enkel denne gangen:

Ifall Avocet Mining melder fra om at en lÞsning er pÄ plass, hvilken som helst lÞsning, vil, noe avhengig av prisen pÄ gull, verdien av aksjene mer enn doble seg fra dagens sluttkurs, og det sannsynligvis i lÞpet av noen fÄ bÞrstimer. Det eneste som eventuelt ligger til hinder for det er at skrekken fortsatt sitter i hos folk. Det er ikke noe teknisk til hinder for en aksjekurs over 11 kr ved en gullpris rundt $1300.

Ifall Avocet Mining gjÞr alvor av truslene sine dersom de ikke fÄr sin vilje gjennom hos myndighetene, skjer i verste tilfelle dette:

“The Company will likely enter an insolvency process in which circumstance it is highly unlikely that any value will remain for shareholders.”

Men det er bare hvis dette ogsÄ blir et faktum:

“If funding is required before completion of the Tri-K transaction and such funding is not available from Inata or the Company is unable to secure alternative funding”.

Det er altsĂ„ to hvis’er her for at det skal gĂ„ sĂ„ galt.[/quote]

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2346139

2 Likes

Riktig analyse, feil metode

4 Likes

Da virker det som vi fÄr svaret pÄ om det var lurt Ä selge AVM i morgen - synes uansett det ble litt vel mye rulett i forhold til det som passer meg sÄ tar det greit hvis de lykkes ogsÄ.

"Innlegg av: yard (07.11.16 23:27 ), lest 82 ganger
Ticker: AVM
RE^1: AVM - - - - - Luciferia’s trĂ„d - - - - - ANALYSE 01.11.2016
Jeg spurte om nÄr vi kunne forvente melding angÄende saken som skulle opp i retten i dag samt nÄr Inata vil starte opp med produksjon igjen. Fikk dette svaret:

“Navn”

We have an announcement out tomorrow morning first thing on this for you

Rgds
Jim"

1 Like

Ser ut som om Avm tar sikte pÄ gjennoppstart ilÞpet av uka, mor spennende om tvisten lÞses relativt kjapt da

1 Like

Avocet Mining PLC (“Avocet” or “the Company”) today announces that a judge in Ouagadougou has ordered the lifting of the seizure of the gold shipment which had taken place on 7 October 2016.
The Company continues to explore solutions to resolve the 2 billion CFA (US$3.4m) legal claim made by ex-employees against SociĂ©tĂ© des Mines de BĂ©lahourou SA (“SMB”, the Burkinabe entity that operates the Inata mine), which remains ongoing.
In the meantime, however, steps are being taken to recover the seized gold for export and to reinstate normal gold shipments thereafter. The intention is to resume operations at Inata later this week if possible.

Ja det virket positivt, men velger uansett Ä satse pÄ noe mer stabilt selv om reward kan vÊre hÞy i Avm dersom det styres pÄ en god mÄte og gullprisen fortsetter oppover.

AVM rt 9.00 :wink:

1 Like

Avm ligger rundt 6 kroner blank nÄ :slight_smile:

Farlig aksje, eg synst risikoen er sÄpass hÞy at selv en liten lottobong er uaktuel for min del

1 Like

Har falt en del fra toppen - vurder en liten post her som et risiko-bet.

1 Like

Alle trodde gullet skulle til himmels og aksjer til bunn etter Trump seier, men det virker heller som nÄ en viktig trigger for gull / usikkerhet for aksjer er borte?

Viktig uke for gullet nÄ rent teknisk, skal helst opp herfra, og jeg velger Ä vente pÄ sidelinjen. Hvis jeg skal inn i gull igjen tror jeg at jeg heller vil vurdere Kopy eller andre alternativer til AVM.

Det er en litt merkelig situasjon ja, og jeg tror ikke den kan vare. Det eneste som taler i mot er sterkere dollar hvis FED Ăžker rentene. Er gode stĂžttenivĂ„er i omrĂ„det gull er nĂ„.[quote=“Hjalmar, post:1, topic:168, full:true”]
KjĂžp AVM
[/quote]

1 Like

Enig i det, 1200 er en viktig stĂžtte for gullet. Likevel er jeg litt overrasket over at den ligger og vaker her ved stĂžtten. Det blir spennende Ă„ se denne og neste uke om den kan stake ut videre retning.

1187 nÄ. Jeg synes det ser ut som vi kan fÄ en ny stor dipp ned her

1 Like

Gull kan jo fÄ et skikkelig oppsving hvis USA deregulerer finanssektoren og den viser seg like uskikket til Ä regulere seg selv som den har vÊrt historisk. Men det vil jo ta tid.

Basert pÄ grafen du poster, sÄ kan kansje eksponering mot gull ved priser rundt 900 og nedover vise seg lÞnnsomt over en lengre tidshorisont? (Forbehold om at jeg leser chartet ditt riktig :slight_smile: bunn rundt 800? )

1 Like