Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Ja jeg vil være veldig interessert i gull rundt 900 (hvis den kommer dit)

Virker å være langt ned dit, men bunnivået ser jo ut til å kunne være enda lavere

Det kommer an på hvor lang tid det tar å komme ned, gulvet stiger jo med tiden, så det er vanskelig å si akkurat hvor man skal kjøpe nå. Men der nede et sted vil være bra R/R

2 Likes

Mange jeg prater med som tror på 800-tallet for gull. Selv har jeg ikke tro på at prisen går under 947 (Dette er det laveste jeg tror gull kan gå intradag. Dette er når bunnlinjen i 2000-2006 stignigskanalen treffer bunnlinjen til nedgangen siden 2011). Dette punktet ligger også i samme område som 2008’s omvendte HS.

Det kan også snu her rundt 1110, det ligger noen tekniske bunner her, jeg kommer til å kjøpe meg inn en liten del i gullselskaper når prisen kommer dit, bunnlinjen vil stige. I Juni 2018 vil denne linjen være i 1125 så følger nøye med her… Men det er langt ned til den endelige bunnen så dette er kun et kjøp for å være sikker på å være inne om det skulle snu her.

4 Likes

Har du vurdert Uran? Synes det ser ut som en større bunnformasjon er dannet.

Uran var litt eksotisk :grin:
Noen fundamentale drivere som støtter oppunder bunnformasjonen?

1 Like

Noen tips til gullselskaper med direkte eksponering mot gullprisen? Brant meg litt på AVM og de sliter også med gjeld og cash så helst noen som tjener penger, selv med gullpris på 1000.

2 Likes

Tror dere fortsatt prisen skal lenger ned før den stiger, eller nådde vi bunnen i desember?

Mener at jeg leste noen her skrev de skulle kjøpe seg inn om prisen steg til $1200, for da ville den bare fortsette å stige. Jeg lurer på det samme, og som det ser ut nå, er ikke det lenge til.

1200 er en viktig motstand ja, så den kan fint snu ned der. Og da motsatt hvis den etablerer seg over 1200 kan det være et kjøpssignal, men jeg ville ikke si at det at den nærmer seg 1200 er et kjøpssignal.

1 Like

Da har vi nådd $1200.

Kom med noen anbefalinger av selskapet med direkteeksponering mot gull da! Eller kjøper dere bare fysiske varer? :smile:

1 Like

Fysisk som gjelder, Har en halvpall i garasjen!

6 Likes

Gullgruve etf er hvis man ønsker å trade kan være greit tror jeg. Langsiktig gullmynter, men dyr spread.

Men det er ikke etablert brudd over 1200 enda slik jeg tolker grafen. Så jeg ville ventet hvis det er snakk om trading.

1 Like

Nå raser jo også dollaren samtidig? Så i kroner er det ikke så god utvikling

1 Like

Hyggelig at gullet var over 1200, men foreløpig et kort besøk

1 Like

Gullet er på $1212 nå.

Vet ikke helt hva jeg skal tro om gullet nå, men konsollidering her mellom disse linjene og avvente noen videre retning ved brudd opp eller ned. For liten range til at jeg skal ta noen posisjon.

Nå ser det jo ut som gullet har etablert seg over 1200, så da skal den nok trolig opp til 1300 ish. Men ja jeg er ikke så bullish nå basert på det tekniske noe særlig forbi 1300.

2 Likes

Lyst på forsikrings premie eller :wink:

Gullet har nå falt ned gjennom 1200 dollar igjen, så det kan se ut som et falskt brudd opp.

4 Likes

Ned mot bunnen av denne trendkanalen?

@babyrage @olepederk