Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Hehe. Tror det er lurt og få det hjem. Tenk om gullet er belånt x 90 som bankene gjør :thinking: hva ville skjedd da hvis Tyskland skulle ta det hjem.

https://www.vg.no/nyheter/i/mPwwJE/tysklands-gull-i-usa-skaper-bekymring

2 Likes

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2025/04/04/germany-considers-withdrawing-gold-stockpile-from-us-trump/

Skulle til å poste samme. Blir en reality check det her

3 Likes

Gull ATH mot Nok

2 Likes

Jeg har tenkt at om gullet fikk en boost og gikk til 40000 mot NOK så skulle jeg selge.

Har revurdert litt, og tenker at om det skulle skje så er det kanskje enda bedre grunn for å sitte med fysisk gull om boosten resulterer i man plutselig må bevege seg over store geografiske avstander på kort varsel.

Om du har gull og verden kommer til det, så trenger du ikke gå, du kan kjøpe noen til å bære deg i en stol.

De du hyrer for å bære deg og gullet skjønner lynfort at det er mye lettere å bære gullet om du ikke er med på lasset.

6 Likes

I disse volatile tider i markedet er dette interessant :

" The recent decline in gold prices offers investors the chance to buy, and the bullish case for gold remains as strong as ever, according to analysts at Goldman Sachs. "

2 Likes

Når land slutter å kjøpe US- bonds……… hva skal de kjøpe da

Kan ikke skjønne annet enn at det blir meget bra marginer for miners fremover. Olje/dieselpriser er en gavepakke av dimensjoner.
Kostprisen vil falle i Q2.
Q1 kommer snart og vil vise knalltall.
De som vil gjøre det best er de med minst kobber i mixen.

Edit
Gull reagerte rett opp på tollen fra Kina
Marginene til miners går videre opp på olja

4 Likes

Sine egne bonds?

Så enorme mengder med penger i omløp så tror jeg vi har en stor mulighet for at mye at dette finner veien inn til gull og sølv (når gull blir dyrt renner begeret over til sølv)

Som nevnt i dag, tenk om USA begynner og tukle med bonds at siden de har "blitt urett " ferdig behandlet så blir lånene automatisk forlenget eller noe.

Net tror gull/Sølv har meget gode muligheter i denne nedturen.

(Jeg tror ikke trump gir seg uten enormt press) seig J#%#%#%-el og sta.

4 Likes

OMG…

Nå er det pisse konkurranse mellom de store gutta…. Gull lenge leve. Hurra hurra hurra

Glemte denne. Nesten i 0 + dollar kraftig opp)

Hehe mitt selskap heter:
the sky is not the limit AS

Og så kommer denne. Jeg tror de har feil…

1 Like

Men det skal også inn i ligningen at regler endres fort. Nye skatter kan fort komme på selskaper som opererer i andre land enn der de er registrert. Utvikler dette seg til en skikkelig handelskrig vil alle land passe godt på egne interesser

1 Like

Jeg svarte aldrig men hva skal de kjøpe ? …GULL… seff

1 Like

Alternativene faller bort en etter en

1 Like

Stusser like mye hver gang jeg tenker på det at Norge ikke har noe reserve i gull.

Mest mulig avkastning =1
Samfunnsikkerhet =0

5 Likes

Fin dag

1 Like

Herlig nasjonalistisk bismak i munnen etter å ha sett “Gulltransporten” :sweat_smile:

4 Likes

Trump ,trump ,trump… hva nå 90 dager pause…:joy::see_no_evil:. Makan til ustabil mann …

2 Likes

Her er Trump som fyller bensin på gullprisene … makan til kaos han har klart og kommer til og få til…

Og kanskje er det dette trump vil ha…

5 Likes

2 Likes