Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Gull som investering đŸ„‡

Tror korreksjonen i bÄde gull og sÞlv nÊrmer seg slutten. Sitter selv helt pÄ terskelen til Ä starte akkumulering pÄ disse nivÄene. Hovedsaklig basert pÄ teknisk analyse, men syns det samsvarer med situasjonen rundt om i verden.

3 Likes

Ser endel mener 24 juli kan bli et stort vendepunkt :man_shrugging:
Tar «stol-leken» slutt i Asia sĂ„ MÅ det jo merkes ogsĂ„ i Vesten

1 Like

Bunnen satt i gull for denne gang? OppfĂžrer seg farlig likt 1973 :chart_with_upwards_trend:

8 Likes

Russland selger. Forklarer hvorfor den ikke stiger mer

4 Likes

mÄtte bare skjekke :sweat_smile:

3 Likes

image

9 Likes

Hva skal dra gull Ä sÞlv opp de neste Ärene?
Akobo en bra aksje? SÞlv fÞlges gjorde noen pene avkastning i sÞlv siste Äret.

Sentralbanker over hele verden kjĂžper store mengder gull for Ă„ redusere avhengigheten av amerikanske dollar og beskytte seg mot Ăžkt geopolitisk uro :chart_with_upwards_trend:

Akobo holder har vel operasjonen sin i Afrika. SĂ„ er hĂžy risiko.

Sjekk heller ut BGF world gold enn enkeltselskaper imho.

Er det bare meg eller har folk en fÞlelse av at «det er i ferd med Ä skje».
Det «konspiratorikere» pÄ YouTube har sagt i noen Är.
At gjelden er ubetalelig. At fiat mÄ kollapse. At PM er lÞsningen.
I dag er f.eks 10-Äringen opp samtidig med at PM stiger.
NÄr det er selloff i markedet generelt pleier ogsÄ USD Ä stige.
Ting er snudd litt pÄ hodet.

Og oftere blir gjelden pÄ 40T nevnt i MSM.
Vi kan nok fÄ en ny klasse med kjÞpere til PM og PM relaterte assets.

6 Likes

FĂžler at luften er pĂ„ tur ut av ballongen ja, og at Ăžkonomien kommer til Ă„ roe seg kraftig med tilhĂžrende “krakk”. Men hva som kommer til Ă„ skje i markedene er jeg usikker pĂ„. Vanligvis faller vel alt, for sĂ„ at pengene finner veien inn i gull og andre trygge havner. HĂžsten blir meget spennende med mellomvalg og det hele. Er det da det smeller(?)

4 Likes

Jeg har sĂ„ lyst til Ă„ frigjĂžre ish 25-30 % i cash, sĂ„ man kan forsĂžke Ă„ handle pĂ„ vei nedover om dette inntreffer, men det er altsĂ„ sĂ„ inn i h vanskelig Ă„ time det pĂ„ en mĂ„te som gjĂžr at det er lĂžnnsomt😅 har jo fĂžlt at «nĂ„ krakker det snart i 3 Ă„r

Har solgt slik at jeg pr nÄ er ca 5% cash (solgte teknologifond sist uke)
Men erfaringsmessig gÄr jeg sikkert glipp av 50% oppgang fÞr det faller 30% :sweat_smile:

5 Likes

SĂ„ fra 100 → 150 → 105?

Har det gÄtt mer enn et Är eller mer og du har pengene i banken til 5% rente, sÄ er du i pluss? :smiley:

4 Likes

KjÞpte litt mer edelt metall, komplett OL-sett. Med pris pÄ 85k sÄ bÞr den handelen forhÄpentligvis stÄ seg.

3 Likes