Hvorfor faller mine gruveaksjer når gull dundrer oppover for dagen
hvilke har du?
Barrick, B2Gold og Gran Colombia Gold. Skal innrømme at jeg ikke gjorde spes mye research. Tenkte at det ikke hadde så veldig mye å si hvilke jeg valgte. Ville bare eksponere mot gull og spre det litt Har jo gått veldig bra totalt sett, men trodde jeg ville sett tydeligere korrelasjon.
Hvis det er GCG du tenker på…
Så tar de over GoldX i disse dager. Noen liker ikke overtagelsen av flere grunner. Blandt annet at noe betales i aksjer, som allerede er grovt underpriset.
Sitter i Barrick og GCG selv. Og sitter rolig som skjæra på tunet. 2 bra selskap
GCG gir meg dessuten 112.5 CAD i utbytte hver mnd
Alle tre sank i dag, så det var det jeg var litt overrasket over med såpass tydelig oppgang i gullet, men langt fra bekymring her heller. Tanken er jo å sitte en stund og det er ikke feil med utbytteaksjer i opptrend
Det ser jo meget bra ut
Finnes det fond alla PSLV for gull?
Liste å gjøre dd på
Det har ikke vært like mye kjefting på GLD som på SLV?
Hedging for min del dette. Men hvor vanskelig er det? Kjøp det som går opp og selg med profitt.
Jeg har en 10x gull investering på eToro
Kost 7% for 3 mnd (100dager) liggergidt an nå, vurdere og doble, men det er vel da det går skeis…
2500 dollar investert (cost 100 dager 170 dollar) i markedet …25000 dollar.
Papirgull på etoro utgår for min del.
ja det er sant. Og gearingen er livsfarlig…
Omg… jeg kjørte buy the dip i går… nå har jeg mye gearert i gull… går det opp eller ned. ?
Opp
Stoler på deg…
Jeg hadde jo 2500 dollar med 10x gearing og når den falt i går 2% hadde jeg + 0.6% så på 2 timer var den - 14% . Tok en råsjangs som er verste sort og dobbelt dippen (nesten med 2k x10 gearing)
Nå er jeg 0 men… should i stay or should i go no… if I stay there would be trouble…