Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Hvorfor faller mine gruveaksjer når gull dundrer oppover for dagen :thinking:

hvilke har du?

Barrick, B2Gold og Gran Colombia Gold. Skal innrømme at jeg ikke gjorde spes mye research. Tenkte at det ikke hadde så veldig mye å si hvilke jeg valgte. Ville bare eksponere mot gull og spre det litt :slight_smile: Har jo gått veldig bra totalt sett, men trodde jeg ville sett tydeligere korrelasjon.

1 Like

Hvis det er GCG du tenker på…
Så tar de over GoldX i disse dager. Noen liker ikke overtagelsen av flere grunner. Blandt annet at noe betales i aksjer, som allerede er grovt underpriset.

2 Likes

Sitter i Barrick og GCG selv. Og sitter rolig som skjæra på tunet. 2 bra selskap

GCG gir meg dessuten 112.5 CAD i utbytte hver mnd :+1:

1 Like

Alle tre sank i dag, så det var det jeg var litt overrasket over med såpass tydelig oppgang i gullet, men langt fra bekymring her heller. Tanken er jo å sitte en stund og det er ikke feil med utbytteaksjer i opptrend :blush:

1 Like

Det ser jo meget bra ut :slight_smile:

1 Like

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-05-27/gold-at-boe-commands-high-premium-signaling-central-bank-buying

4 Likes
3 Likes

Og monthly ikke verst det heller

3 Likes

Finnes det fond alla PSLV for gull?

Liste å gjøre dd på

Det har ikke vært like mye kjefting på GLD som på SLV?

2 Likes

Hedging for min del dette. Men hvor vanskelig er det? Kjøp det som går opp og selg med profitt.

Jeg har en 10x gull investering på eToro
Kost 7% for 3 mnd (100dager) liggergidt an nå, vurdere og doble, men det er vel da det går skeis…
2500 dollar investert (cost 100 dager 170 dollar) i markedet …25000 dollar.

1 Like

Papirgull på etoro utgår for min del.

:joy: ja det er sant. Og gearingen er livsfarlig…

1 Like

Omg… jeg kjørte buy the dip i går… nå har jeg mye gearert i gull… går det opp eller ned. ?

2 Likes

Opp :chart_with_upwards_trend:

1 Like


Etter test av støtte ved tidligere motstand? :grin:

1 Like

Stoler på deg…:partying_face:
Jeg hadde jo 2500 dollar med 10x gearing og når den falt i går 2% hadde jeg + 0.6% så på 2 timer var den - 14% . Tok en råsjangs som er verste sort og dobbelt dippen (nesten med 2k x10 gearing)

Nå er jeg 0 men… should i stay or should i go no… if I stay there would be trouble…

2 Likes