Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Gull som investering đŸ„‡

Startfasen pÄ bullrunnet. Gull til 5-10k innen 2027-2029 ?

Om det slÄr til vil vi se sykluser med opp og ned inflasjon/deflasjon som pÄ 40 og 70 tallet de kommende Ärene. Gir mening mtp all gjelden i verden, og et lite attraktivt rentemarked

Nylig oppgang til gull er ikke et godt tegn for aksjemarkedet generelt da gull ofte har at mini bullrun historisk sett opp til 6 mnd fĂžr evt resesjon.

Bonus. La meg presentere Janet Yellen som sier “ja” vi skal þke gjelda fra 32 til 50 trillion dollar :crazy_face::joy:

4 Likes
5 Likes

oopps :smiley:

3 Likes

20m CA$, et av de stĂžrste tyveriene i Canadas historie.

4 Likes

3 Likes

Ikke en spesielt behagelig posisjon Ă„ sitte short i det her

6 Likes

Dette fondet virker spennende

Hva tenker du er spennende med fondet?

God erfaring med Blackrock. Virker som fondet investerer bredt og treffer bra. Bare se pÄ avkastning.
Men det fordrer jo at man tror det er bedre Ä sitte i gull enn aksjer nÄ da
Kan vĂŠre en bra hedge kanskje

Hva tenker du om Ä investere i gull nÄ @Evilfreud ?

Vet ikke. Jeg har god avkastning pÄ gullet jeg har. Men kjÞrer kun fysisk, eller fond som har 1:1 fysisk.

Til nĂžds gruver.

1 Like

Hvilke fond ?

Akkuratt nÄ ingen fond. Men fondene jeg har er kun fond som har 1:1 fysisk.Ikke noe papirdritt.

Sprott sine fond er ofte bra.

Gold has broken out vs SPX on a 3 year + 14 year chart as posted.

Historical, generational break out => paradigm shift.

Chart shows gold reacts to big inflation.
And gold reacted to the bank failures.
So gold is acting as expected.

Kilde: https://twitter.com/graddhybpc/status/1654057279002386434

2 Likes

Jeg har 50% i det fondet (bgf World gold) og 50% i auag silver bullet.

Disse gruvefondene har en tendens til Ä svinge mer enn prisen pÄ gull sÄ gjerne lavere avkastning nÄr prisen pÄ PM gÄr ned og hÞyere nÄr prisen pÄ gull/sÞlv faller.

I tillegg har du en viss eksponering mot oljepris, lav oljepris gir lavere kostnad for selskapene Ă„ utvinne gullet og vice versa

2 Likes
4 Likes

Jeg er ikke for at vi ikke skal ha noen reserve, men er ikke veldig bekymret for at solgte det vi hadde. 50 tonn er det samme som Ă„ ikke ha noe, blir bare symbolsk

2 Likes

bilde

2 Likes
4 Likes

Fin liten trÄd om gull her.

https://twitter.com/Clay_Finck/status/1659545758037692416

1 Like

Buy the dip :gem: