Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Ja med størst sannsynlighet. Jag avvakter den kommende ECB møtet innen jag tar stilling til gull, regner den har stor betydning for utviklingen videre. Er fortsatt bullish long term.

1 Like

Der kom din kjøpsignal.

1 Like

Eller ja, den måste stenge over 1220 for signal. Men att FED høyde er en bra indikator. Sen må man ta hensyn till “debt ceiling”, siste gang man pratet om debt ceiling var guld meget bullish. Regner med det blir akkurat likt denne gang.

Virker i hvert fall som det var en del støtte på 1200

Vi nådde ikke helt ned till mitt target innan vi snudde, men får se om vi kan vandre opp mot 1290 nå. Uansett fin vinst i $NUGT på mellom 15-20% beroende på hvor snabb man var på å kjøpe gull.

1 Like

Kommer den seg over 1260 denne gangen?

Indeks brøt ned idag, -1.24%, det er første gang vi slutter -1% på jag vet ikke hvor lenge. Første svake tegnet på lenge, noe som antyder att vi sannsynligvis vill se en korreksjon i indeks framover innen vi henter nye krefter på oppsiden.

Gull kan eventuellt være det investors vender seg til nå. Man kan eventuellt vente og se om vi stannar over 1260, og når det skjer bare fyre løs på NUGT.

2 Likes

Liten rekyl idag innan opptur?

Noen som er inne i gullgruvefirma? Har akkurat begynt å se på dette og skjønner at jeg burde investert i 2015/2016, litt avhengig av hvilke firmaer eller om det skulle vært Market Vectors Gold Miners ETF (GDX).

Om det kommer en ny finanskrise snakker vi god avkastning! Bare se på diverse historiske grafer i ulike firma rundt 2008 og 2011 (da gullprisen var høyest).

1 Like

Kommer den ned til gulvet igjen?

Tror vi ska slå mot motståndet på 1300

1 Like

Svak oljepris, USA vs. Nord-Korea + valg i Frankrike på søndag = økt gullpris.

1 Like

Folkens redo å kjøpe gull? Ska bli interessant å se om vi klarer bryte igjennom her. I så fall sikter jag mot $2650 på noen års tid.

5 Likes

Potensiell breakout ut ur en HS formasjon, siktet instilt på 1374, $NUGT kan vise seg bli meget lønnsomt.

Holder ett sterkt øye på denne

3 Likes

Lurt å kjøpe nå?

mulig man kan få litt nærmere 20 dollar?

Problemet mitt med å investere i GDX og GDXJ er at den er i dollar, det vil si verdien har gått ned betydelig for oss nordmenn siste tiden! Og jeg forventer dollaren skal videre ned, men det skal jo etterhvert også bety høyere gullpris. På kortsikt virker det ikke som det kommer til å bli lønnsomt. Gull og sølv holdes foreløpig nede i pris, om det vil slutte vet jeg ikke. Har tatt posisjon i fysisk sølv og noen aksjer/indekser i gruvedrift for å vær eksponert mot oppgangen. Men iriterer meg over at dem har gått ned som følge av dollar nedgangen. Kanadiske aksjer blir sannsynligvis noe bedre mtp valuta. Er i vertfall et dilemma jeg sliter litt med.

2 Likes

Du kan jo hedge med bear usd-nok eller lignende hvis du tror dollaren faller?

Mulig det er en god ide, har ikke sjekket ut muligheter for dette.
B SHRTUSD N CZK finner jeg på Nordnet, (commerzebank), men svært lite informasjon ellers å finne om desse. Er unlimited turbo short, usikker på giring osv. Kanskje Pareto har, men er ikke blitt så godt kjent der enda.