Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

H&M (hm-b)

H&M har vært ute i hardt vær før, her i 87-89 gikk aksjen fra 2.29 til 1.08

41

Jeg har handlet litt Adidas joggesko på Zalando, og jeg kan ikke si handleopplevelsen der var noe utenom det normale. Jobber for tiden med en nettbutikk og det skal ikke mange årsverkene til for å lage en tilsvarende nettbutikk (front-end). Logistikken på baksiden er forsåvidt en annen historie, men jeg skulle tro at H&M er enda bedre på logistikk enn det Zalando er.

@holmes hvorfor kjøper du så ofte aksjer i nedadgående trender? Du er jo flink til å sette deg inn i det fundamentale, og det må da finnes aksjer som har vært i en nedadgående trend som nå er i en oppadgående, men fortsatt er billig? :thinking:

1 Like

Enligt H&M:s ägarlista i ägardatatjänsten Holdings köpte dock Petter Stordalen 125.000 aktier i H&M under det tredje kvartalet, något som Di rapporterat om tidigare. Aktiepostens värde uppgår till nästan 27 miljoner kronor.

Slik jeg tolker chartet er den langsiktige trenden fortsatt stigende, og tidligere fallende trender mot det langsiktige trendgulvet har vært riktig å kjøpe, om det er tilfellet denne gangen også gjenstår å se. Jeg tror oddsene er gode her for at aksjekursen vil stige på sikt.

10

1 Like

Hørte i ukens pengepodden at Tom Hauglund har fått H&M i watchlisten sin, ville ha realisert @holmes :sweat_smile: :wink: Nei da, joda?

1 Like

Hehe faen… :slight_smile:

1 Like

60 prosent ned da :joy:

2 Likes

Bare han holder seg unna Funcom, det har jeg ikke råd til!!!:cold_sweat:

1 Like

Ned over 30% siden da. Tom Hauglund er virkelig en indikator på aksjer som kommer til å få det hardt!

@holmes følger du H&M? Har det guidet katastrofe, eller er det bare markedet som overreagerer?

3 Likes

Følger ikke så mye med, men grunnen til at den har falt mye nå i det siste er vel at veksten har stoppet opp, tidligere var det først og fremst lønnsomheten som falt.

2 Likes

Hammeren på den allerede fallende trenden var jo “Coolest monkey”-tabben. Tror markedet bruker ikke altfor lang tid til å riste det av seg. Alle med litt omløp i hodet forstår at et selskap ikke gjør noe slikt med overlegg for å være rasistiske.

1 Like
2 Likes

Hva tenker dere @nofun og @holmes er H&M billig nå? Eller har de fullstendig stagnert? Det er jo ikke uvanlig at selskaper vokser sterkt en periode, for så å konsolidere og vokse videre.

Hvis det er hold i ryktene og Hm blir kjøpt ut av hovedeier kan man i hvert fall sikkert få en fin premie fra dagens kurs

1 Like

@Christian @holmes har vi en TA på H&M ved dagens kurs?

Ichimoku Cloud ga et kjøpssignal på 135

2 Likes

Danke skjønn, min venn :slight_smile:

Han fortsetter å øke. Mellom 17-21 mai har han kjøpt for ytterligere 460msek

134 nå. :thinking::thinking::thinking::thinking: