Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hakons trader portefølje

Da er jeg i gang på kjøpern her.

10k axa med snitt 2,888
5k trvx snitt 18,82

Ordre som ligger inne:
5k episurf på 5.120
5k star_b på 10,10
10k kit på 6,81
25k nok i parsec

More to come

Litt morsomt å ta en @Christian og @holmes og snitte seg rolig inn. Uvant for min del

Og takk @Evilfreud for å endre til bull portefølje :grin::joy:

3 Likes

Du kan få 10k Kit til ti blank fra meg :smile:

2 Likes

Haha Leif der ja. 6.81*

Prøver å fiske litt photocure på 25 også. Det som ikke går inn ila uka går inn i star-b

3 Likes

Jeg har nå:
Axactor AB - 10k
BerGenBio ASA - 5k
FUNCOM - 450k
Kitron ASA - 10k
PCI BIOTECH HOLDING ASA - 5k
Starbreeze AB - 5k
TARGOVAX ASA - 5k

Har snittet meg rolig inn med lytteposter. Neste måned skal det vektes hardt opp :slight_smile:

8 Likes

Ser de store olje-relaterte bransjene er du lite representert i. Fisk også for den del, men vi er vel kanskje nærmet oss den tiden av året det er mer anbefalt å vekte ned fisk i porteføljen. ^^

For lytteposter er det interessante bransjer å ha et blikk til på OSE. Olje mot-korrelerer til funcom/biotek i blant, som kan passe trading for deg =)

1 Like

Problemet med fisk er at tja, mye er dyrt og det er for meg kjedelige aksjer. Jeg har kikket på fisk men inntil noen kommer opp med en mirakelfiks til død havbunn, utslipp og overvaksinering av fisk så føler jeg at den bransjen har jeg ikke dårlig tid til å sette meg inn i :slight_smile:

Når det kommer til oljerelatert så er jeg tavlemontør av yrke. Jeg har jobbet mye opp mot Aker Solutions - Step Offshore - MhWirth m-fl.
Jeg må helt ærlig si at jeg er veldig skeptisk, av det jeg kjenner til på landdelen så er det enormt med gjennomtrekk og vi med erfaring endte opp med å måtte lære opp prosjektledere i hvordan ting skulle bygges og utføres. Det er alarmerende! I fjor så var jeg en del i både iox og apcl. Problemet med en del oljerelatert er at det som oftest er vinn eller forsvinn, ikke som funcom som har blitt reddet hver gang :wink: Jeg skal dog innrømme at jeg har fulgt med på archer et par år nå og vurderer inngang der. Det som egentlig er mest av interesse er f.eks eaton som har vannvittig mange ben å stå på. Men er åpen for innspill :slight_smile:

5 Likes

På utvinning av olje-fronten, har jeg inntrykk av at en del oljeoptimisme er kommet allerede. Så ikke bare åpen for innkjøp der selv. Men IOX og WRL er vist noe som er verdt å lukte på. Er selv kun inne i QEC der nå pga nyhetene som er i gjerdet. Fransken min er ikke skarp nok til at jeg føler jeg burde være long der, men det er svært potent om dagen.
Ellers er sektorer som vil nyte godt av styrkede oljekurser på sikt, ikke priset opp enda, jeg sitter kun i SOFF der(potent, men pga høy gjeld risiko, obs), men mange flere oljerelaterte selskap det er verdt å lukte på. Dog Funcom + Biotek sektorene er mine stalltips på børs, så bare lytteposter i motkorrelerteområder jeg tipser om. ^^
Og jeg er ingen kjentmann på olje-fronten, kan være lurt å rote frem podcaster fra oljeanalytikere ala Torbjørn Kjus i DNB, og Pareto analytiker Synnøve Gjønnes.

Setter meget pris på innspill uansett :slight_smile:
Kan og være lurt og sette noen kroner i de store dinosaurene; Statoil, BP, Exxon osv om man ikke har tid til å følge med på myggene

1 Like

Så ble det 500 aksjer i eastman Kodak til 10.84 dollar stk :slight_smile:

3 Likes

Holder meg unna krypto-tråling selv, for lite kunnskap til å føle meg trygg.:rofl:

Om du leser artikkelen så er vel dette et av få unntak hvor valuta og blockchain vil ha en fundamental funksjon :slight_smile:

Med fare for å drive med reklame så bør du sjekke ut NORTH. Kan sikkert skrive en bok om selskapet, men vi diskuterer NORTH på HO da gamle gutta ikke har tatt turen over. Absolutt verdt å sjekke ut! Pris pr nå er latterlig lav tatt i betraktning at vi venter på ca 240 million cash fra norske skattemyndigheter anytime.

Sjekk siste Q presentasjon fra selskapet og finn frem kalkulatoren :smiley:

Takk for tips! Definitivt av interesse. Ser jo selskapsverdien er på latterlige 257 mill med dagens kurs

Bare hyggelig! Plusser du på refusjonen fra skatteetaten så vil jeg tør påstå at selskapet er en smule underpriset :wink:

Om man tar i betraktning avkastning de har oppnådd på sine investeringer i det siste så trenger man ikke være rakettforsker for å se hvilken vei dette går.

1 Like

Noen realistiske kursmål @Krieghoff ?
4 kr noen dager etter melding om skattepenger ?

Man havner i området 3,5-4 når skattepengene kommer på konto. Da priser man ikke inn noen som helst suksess i fremtiden. Disse gutta har mer eller mindre dobblet pengene som de har investert i det siste. Her får man eksponering mot alle segmentene innen olje. Sett dere ned å les siste Q presentasjon og hva vi diskuterer på HO så kommer dere nok frem til fornuftige tall selv :slight_smile:

Ps, sjekk siste investeringen til NORTH, Touchstone exploration :slight_smile:

Du burde fyre opp en egen tråd om North :slight_smile:

Har ikke laks brukt å toppe rundt etter påske?

Tror svaret er ja og nei. At toppen er gjerne tett på jul, men at det også er en topp nær påske:

Tabell ordnet her, Y aksen er eksportpris i kroner per kilo, X aksen er uker. Håpløst =D
https://www.ssb.no/statbank/table/03024/chartViewLine/?rxid=daf38514-36d3-4c69-9a98-db5b03876450

1 Like