Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hamlet Pharma analyse (HAMLET)

Hei,

En stund siden skrev jag en analys sammen med Aktie-Alkemisten på twitter om Hamlet Pharma. Analysen ble publisert på biostock.se men etter de fjernet gjestbloggen har jag lagt den opp på redeye.

Selskapet nærmer seg en meget interessant fase hvor de skal in i Fas II studier på blåscancer. Det ligger også planlagt start av en kolon cancer studie.

For biotech fans rekommenderar jag ta en dyp titt på selskapet, dette er ett selskap jag er meget insatt i og som jag tror kan gjøre en lignende reise som HMED har gjort siste åren. Selskapet har allerede studier på mennesker med positiv effekt. Nå skal man utføre større studier og har knyttet til seg noen eksperter i området, samt man har sikret produksjon av en second generation drog, peptidet alfa1h. Til uka skal de også presentere på sedermera dagen, noe som kan gi en push opp.

Selv ligger jag meget lang i dette caset, frem mot exit er planen. Har ett langt innehav i en aksje- og fondskonto og en swing inne.

Analysen som er på svensk kan leses her:
http://www.redeye.se/analys/userreport/hamlet-pharma-mot-fas-ii-studier-0

5 Likes

Denne aksjen vill dere ikke misse. De har nyligen også blitt kontaktet angående to andre indikasjoner, totalt nå 5 i pipeline. Mulige licens avtal framover.

Laster opp…

Intervjuet fra igår kan ses her:

Flott analyse! I dag har jeg også sett presentasjonen du lenket over. Hva tenker du er grunnen til den dårlige kursutviklingen når det er så mye som ser positivt ut?

Takk, mjo det stemmer. Selskapet har kun presentert meget flotte nyheter siste året men kursen har falt. Sansynligvis er den største årsaken marknads sentiment, samt før mange IPOs.

I Sverige har det kommet flera hundre nye selskaper på børsen siste åren, i tillegg til danske/norske selskaper som vill til svenske børsen. Det er for mange IPO’s og for mange selskaper som ønsker penger. I tillegg har ju børsen stigit oppover, så jag tror investorer har lagt mye fokus på selskaper med positiv kassa strøm, og deretter faller disse mindre selskapene. Man kan feks se det mot Norge, hvor det har kommit ett nytt biotech selskap på børsen i år, BergenBio. I Sverige har jag mistet tellingen.

Investorer vender seg mest sannsynlig da mot selskaper som er hype der og da, og glemmer de flotte selskapene som presterer men ennå ikke har positiv oms. Men det åpner også opp for meget fine kjøp muligheter i disse selskapene.

To av mine favoritter er Hamlet Pharma bl.a samt Redwood Pharma. Begge selskaper har falt kraftigt siste tiden uten noe spesielle grunner. I redwood har det varit noe svak kassa som nå ordnes opp i, og selskapet vurderes till 20 MSEK og skal begynne Fas II nå i år, samtidigt som de allerede har positiv data fra en tidligere Fas II. Hamlet har meget god kasse, og har fem indikasjoner på gang. Jag regner med att begge selskaper kommer gå meget fint 1-2 år framover og ligger også lang i begge to.

HAMLET har jag eid siden IPO på 4.5 kr og kommer nog aldrig selge selskapet. Jag sitter till exit. I tillegg fikk vi noen positive signaler igår etter att VD var og handlet litt aksjer. I Redwood har jag ett kursmål ved sirka 200 MSEK i BV, noe som er 1000% fra dagens nivå, og jag planlegger å sitte den tiden det tar. Emisjonen er garantert till 9 MSEK, og VD sendte mail idag og sa de kommer å tegne. De trenger sirka 14-15 MSEK utover dagens kassa på 10 MSEK for å overleve frem till 2019, noe som jag tror de klarer få till med emisjonen. Latterlig vurdering på selskapet idag.

1 Like

En liten dytt i rett riktning i form av en nyhet kan sette litt fart på denna, lang oppside om vi først bryter opp.

Litt av en fallende trend, Er det noen meldinger i sikte på denne?

Hvem har du størst tro på av denne og Redwood?

Jag har selvsagt mest trua på Hamlet over tid. Måtte jag velge en av disse to under resten av 2017 så blir det helt klart Hamlet. Ikke nødvendig på grunn av att selskapet har mer triggers fremover, men fordi Redwood har en pågående emissjon som ikke avsluttes før Oktober. Den kommer ligge og hindre større kursoppgang. Hamlet har inget emissjons hot kommende 18-24 månedene.

1 Like

Aksjen har brutt opp trots null nyheter. Alle signaler viser på oppgang, steng over MA 30, MA 50 og øvre bollinger.

Hamlet Har gjort det ganske sterkt etter at du anbefalte den @babyrage. Hva tror du er kortsiktige og langsiktige mål for aksjekursen?

Vanskelig og si. Men de skal begynne med Fas II meget snart. Kan godt se ATH i år eller neste år. Men meget vanskelig og si…

Meget interessant rapport fra hamlet idag. Jag tenker att vi om 2-3 år har gjort en lignende reise som Hansa Medical. Fem indikasjoner på gang, første oppstart i år. Kassan holder til 2019.

Notere at selskapet allerede har positive resultat hos mennesker med blås cancer, den Fas II studien man nå skal starte opp.

http://hamletpharma.com/investor-relations/finansiella-rapporter/

2 Likes

Takker for meg, 76% vinst. Avvakter dipp sen kjøper jag igjen.

4 Likes

Den gikk 15% i dag?

@Nocturne

Nice call! Grattis!:grinning:

1 Like

Takk :slight_smile: har tidligere ett langt innehav fra 4.5 etter IPO Nov -15, men swingen begynte å snittes in rundt 8 i små poster og kjøpte trippelt opp under 6 kr. Vi har fortsatt mye oppgang kvar, men mitt første Target blev nådd på 11 kr. Aksjen har momentum, og bryter vi 11.40 idag så kjøper jag mot 14.60 kr. Om vi får rekyl på nedsiden har jag sikte mot 8.70-9.70 som kjøp sone.

Notere att aksjen på lang sikt har ekstremt mye potensial. Deres Fas II de starter i år har allerede positive forsøk på mennesker fra en tidligere studie. Dere kan lese om den og andre studier på redeye. På sikt tror jag vi ser kurser 100-200, og mitt lange innehav ligger till exit.

2 Likes

Du traff bra på den @babyrage - jeg turte ikke kjøpe da jeg ikke kjenner caset.

Men skal lese meg opp.

Ja jag var heldig idag, fikk dagens botten på 9.70 og 9.80, dessverre var det mine første minimale poster så vinsten blev ikke stor. Ligger 15 poster nedover 9.70 mot 8.70. Fikk 10.80 og 10.90 før 12% vinst, men ingen svær vinst. Kan hende det var rekylen vi trengte. Men vi må oppover 11.40 for å starte reisen mot 14.60

Mine neste kjøp blir Realfiction og Hamlet (men må lese meg opp). Blir nok litt langsiktige kjøp og ikke store poster. Liker heller å gå inn tidlig med litt og heller øke på når caset blir mer potent. Men begge kjører nok emisjoner ila. 1-2 år. Hamlet har bare 32 mnok på bok.

Hamlets kassa holder til 2019, og på den tiden regner jag med lisens avtal som gir inntekt. Selskapet har blitt kontaktet av eksterne instanser som vill bruke hamlet før to nya indikasjoner, det er beregnet komme i 2017/tidlig 2018. Mest sannsynlig gir positive Fas II i 2018/2019 også mulighet før private placing då de allerede er i kontakt med partners. Ikke sikker på emissjon, men det skader ikke da de har fem indikasjoner planert.

Realfiction omsatte 20 MSEK i 2016, og regner med økt inntekt i år. I tillegg ventes deepframe bli den store driveren for veksten, og det ventes avtal med Lego og en bilprodusent (i deres video er det en Mercedes). Inntekten lær stige fremover og kan bli nok stor for å gå med pluss.