Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hamlet Pharma analyse (HAMLET)

#ChooChooTrain

Det kom det :slight_smile: 12.25 kr nu … grattis til dere som ryggede!

Ser jeg havnet i litt feil tråd med siste melding.

Er dette den aksjen du har mest tro på når det gjelder lang sikt? Hva er ditt target for salg? @babyrage

Ikke nødvendigvis aksjen jag har mest tru på, men jag har eid aksjen siden IPO 2015, og har ett større innehav i en portefølge som jag ikke rører. Planen er å ligge lang aksjen noen år. Frem tills noe fundamentalt ikke endres til det negative kommer jag eie aksjen. Det er biotech så det burde gå opp og ned, noe som kan synes på kursen :slight_smile: Men det er nå jag føler det begynner å løsne. Første Fas II er snart igang, og de skal begynne med 4 andre indikasjoner de neste 2-3 åren, så jag gleder meg till første Fas II er ferdig. Tror absolutt vi ser helt andre kurser om 5-10 år.

1 Like

Hvilke andre indikasjoner enn blærekreft og kolonkreft vurderer selskapet å starte opp med?

HAMLETs evne til å relativt spesifikt drepe en rekke ulike kreftcellelinjer er utvilsomt spennende. Jeg har litt problemer med å se hvordan HAMLET skal kunne gi en veldig stor positiv klinisk effekt innenfor spesielt kolonkreft, ettersom det behandles hovedsaklig ved hjelp av kirurgi. Potensialet innenfor blærekreft anser jeg som større.

Mulig indikasjoner med potensial kan vel være adjuvant terapi for risikosvulster, men da må de vel bevise at HAMLET er bedre enn dagens terapi (BCG). Andre indikasjoner kan vel være som profylakse innenfor arvelige koloncancer eksempelvis FAP? De har en del interessante funn i et dyrestudie med mus som bærer på APC-mutasjoner, men dette er vel en veldig liten pasientpopulasjon, og det er slettes ikke sikkert at det vil ha noen effekt på de mer alvorlige formene av FAP, der man i dag ofte gjennomfører forebyggende fjerning av kolon og rektum i slutten av tenårene.

Dette er basert på en veldig grunn gjennomgang av selskapet. Andre som har synspunkter, eller som kjenner til aspekter som jeg har oversett?

1 Like

Har du noen synspunkter på denne kommentaren @babyrage?

Med litt research om selskapet så klarer man hitte infoen man søker. Selskapet ska begynne sine første forsøk nå snart. I tillegg har de gjennom internasjonellt samarbeid planer om å starte studier på hjerne tumorer, kolon kreft, mage og livmorhalskreft.

Kolon kreft behandles primært med kirurgi ja, men før kirurgi anvendes ofte strålning og kjemoterapi, og annen adjuvant terapi. Lokal behandling med HAMLET kan kanskje vise seg til å krympe tumoren, og gjøre den mer sensitiv til strålning eller kjemoterapi, likt den har gjort i blære kreft og papillom, da HAMLET er spesifikk for kreftceller.

Finnes mengder av studier om hamlet og dess effekt, dere er velkommne å lese på her: https://www.ncbi.nlm.nih.gov

Kjøpt tilbake HAMLET idag. Nå synes jag vi er farligt nær Fas II start og rent teknisk synes jag det ser fint ut. Noen flotte signaler samt trend linje som støtte. Etiske godkjennende kom 28 august, litt over en måned siden. Har null peiling på hvor lang tid disse tingene kan ta, men vi får se om det er riktig beslut … det er tight her oppe.

1 Like

I ett lengre perspektiv synes jag denne var interessant. Muligt den lange nedåtgående trenden fra 2015 er bruten?

Ser meget bra ut her, 14-15 kr incoming? :rocket::rocket::rocket:

1 Like

Etisk godkjennende før studie start kom 28 aug. Idag er Nordea, DDB og Länsförsäkringar netto kjøpere. Vet de noe? Er vi heldige får vi studie start denne uke, burde gi bra trykk oppover

1 Like

Hamlet ner og tester stød som alltid etter ett utbrott. Siktar mot 11 - 11.30 som bunn og så videre oppgang mot 13.20 kr. Stopp under kanalen. Swedbank har dumpet nærmere -40k aksjer idag.

Update:

Tekniske signaler tyder på att vi har støtte fra fibonacci 68 samt trend kanal. Ser også ut som en omvendt hoved-skuldre med ett bullish target på 13-14 kr. Om en aktør følger Swedbank sine spår imorgen kan formasjonen brytes på nedsiden, hvor vi har støtte rundt 10. 70 - 11 kr. Under 10.70 og jag er bearish.

1 Like

Bunn formasjon i høyre skulder nå. Innen neste uke burde vi se høyere nivåer… Steng under kanal eller bryt nedover så er formasjonen ødelagt.

1 Like

Kjøpersiden uteblir.

Trengs ikke nå for å konfirmere formasjonen.

En klassisk invertert HS består av 3 deler. En venstre skulder på økt volum, ett hode med stigende volym (jmf. med venstre skulder) og en høyre skulder på lavere volum (jmf med venstre og hode). Per nå oppfyller hamlet alle kriterier i 120 min graf. Det aksjen trenger nå kortsiktigt er konsolidering med lav volum, og økt volum ved mulig breakout. Detta kan ta noen dager. Det er basert kun på TA. Rent fundamentalt starter selskapet Fas II om ikke allt for lenge, jag tror nå i Oktober. Etisk godkjennelse 28 aug, ska vi regne med beskjed innen 60 dager gir det oss rundt 2 uker for vi starter.

Absolutt, men det var ikke tendenser før Avanza hentet 10k i et jafs. Det var bra.

Høyre skulder er på gang! Ser meget bra ut her for en større runde oppover! #ChooChooTrain

1 Like

En måte å bekrefte en trend på er higher highs og higher lows. I tidligere nedgang i 2016/2017 såg vi en negativ trend med lower highs og lower lows.

Nye trenden oppover er bekreftet med higher highs og higher lows. For å bekrefte en trend må vi gjerne ha 2 etterfølgende highs og lows, likt det vi ser i Hamlet nå. Den tidligere pumpen kom ifølge av en nyhet, men ble ikke brekftet då vi ikke fikk noe higher highs eller lower lows. Denna gang burde støtte på nedsiden være sterk nok, og target er 20 kr i første omgang.

1 Like

Kortsiktig bullish flagge i en større positiv trend. Bryt opp kan ge target på 13.70 kr. Akkurat nå er 11 kr det viktigaste stødet på nedsiden.

Kan se ut som et bullish Gartley pattern på gang (dagschart). I såfall skal den under 10kr før den snur. Jeg er fersk på TA, så jeg vet ikke treffsikkerheten på dette. Noen andre som har kommentarer?