Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hamlet Pharma analyse (HAMLET)

Jeg synes det er merkelig med kontantbeholdning i svenske selskaper ifht. norske og også inntjening. 20msek omsetning er ekstremt lite (i min bok) for et børsnotert selskap. Mcap. er på ca. 10x det nå? Men grunnen til at jeg vil ha Realfiction er fordi jeg tror på teknologien. Virker pretty amazing. Og bruksområdene er enorme. Får de dette til consumer market så snakker vi milliard selskap og potensielt oppkjøp (typ Oculus = Facebook). Det står forøvrig i årsoppgaven til selskapet at de forventer å kjøre emisjoner ila. de neste 1-2 årene, frem mot 2020.

Hamlet sier de har nok cash, men det noe med å kjøre emisjon når de ikke trenger pengene. Slik Nano gjorde. Det tror jeg de vil gjøre. Du kommer ikke langt med legemiddelforskning hvis du bare har 32 mnok på bok :wink:

Hvilke konkurrenter finnes det for Hamlet? Og hvordan ligger de eventuelt ann i forskningen? Har du kjøpt deg inn igjen @babyrage? eller venter du på en videre dipp?

Begynner Fas II før urinblåse nå i H2. Samtidigt ventes 4 andre indikasjoner fremover, hvorav to som er ønsket fra partners som kontaktet hamlet selv. I begynnelsen var det kun ment for tre indikasjoner i første omgang.

Finnes ett par selskaper med fokus på brystmelk, men ingen er like langt kommet med hamlet og har samme forsking grunnlag. Samtidigt har Hamlet patent på HAMLET i hela verden frem mot 2030-2040.

Her kan du lese min gamle analyse fra 2016. Mye nytt har skjedd siden dess og du kan best oppdatere deg på deres nettside.

https://www.redeye.se/arena/posts/analys-userreport-hamlet-pharma-mot-fas-ii-studier-0

1 Like

Rent teknisk vil jeg vente med å kjøpe RSI er skyhøy og sist RSI var ved disse nivåene falt aksjen 2+ kr. Regner med å få kjøpt noe her rundt 8.50-ish.

Har samme tanke. Kom in igår på 9.70/9.80 og solgte 10.80/10.90. Nå er der to nye mål jag kjøper:

  1. Området 8.70-9.20
  2. Bryt over 11.20-11.40

Tills dess er det kun mitt lange innehav som ligger. Vill kjøpe en swing posisjon i tillegg.

Må si den ligger veldig nær ditt target på 11.20 nå. Hamlet Pharma er den medisin aksjen du har størst tro på av Redwood, Hamlet og Targovax?

Jag har fulgt Hamlet før det kom på børsen, så jag er veldig glad i hamlet som selskap. Har ett langt innehav som jag ikke selger føren selskapet gjør exit.

Targovax har jag veldig stor tro på, men ikke noe selskap jag holder i mange år. Kommer swinga den aksjen når jag er fornøyd med avkasting eller att den ikke presterer som jag ønsker, ikke noe langsiktig innehav i den forstand.

Redwood har en vekt på 1% i min portefølje. Så ikke ett selskap jag legger mye vekt på. Har ingen formening om selskapets framtid. Tror på positive Fas II, men ikke noe jag kmr spekulere om etter det.

1 Like

Hamlet fulger plan meget pent. Får se om det blir en dipp.

3 Likes

Jeg vurderer å ta den nå. På mellomlang-sikt.

Target 9 kr du går inn på?

Selv er jag mega long, men i ett kortsiktig perspektiv er start av Fas II + lisens avtal nærmeste triggers.

8.70 - 9.40 sikter jag mot :slight_smile: snur den med volym tidligere enn så avvakter jag nok till etter vi bryter 11.40. Siste rekyl tok ca 15 dager, kan være en god veiledning før denne rekylen.

1 Like

Gidder ikke øre-trilling @babyrage - begynner med en liten post og leser meg opp i helgen :slight_smile:

2 Likes

Håper den dupper ned under 9.5 da er jeg klar for en liten lyttepost :smiley:

1 Like

Woho! Rally! :slight_smile:

2 Likes

Skjer i Hamlet i dag? Er ikke inne i aksjen lenger (ut sist uke med par kasser pils i gevinst).

Normal dipp. Har handlet litt rundt 10 og fortsetter øke mot 8.50

1 Like

Kan aksjen stenge over 11.40 idag så har vi nok begynt reisen mot 13.70 - 14.20 kr.

Voldsom stigning i denne idag, noen grunn for dette @babyrage ? Hadde egentlig håp om å laste mer på 10 tallet, men ser ut som at det er for sent…

Aksjen har konsolideret og hentet seg etter siste turen. Idag stigende volym og steng over tidligere topp gir mest sannsynligvis en bra push oppåt imorgon. Har kjøpt hele dagen og forventer meg blått imorgen =) Dagens volym og steng indikerer att aksjen har fått nytt momentum.

1 Like