Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hamlet Pharma analyse (HAMLET)

3 mnds grafen for moro skyld :fire:

2 Likes

Ref LOI og møtet:

Partnerne her enets om DD på maks 30 dager.

Avtal på plass kort etterpå?

8 Likes

…og markedet reagerer ikke på skarpe lyder.

Virker som emisjons tagarna selger dolt nå. Betyr vel forhåpentligvis ganske godt påfyldt kassa på fredag :+1: tenker at det kan gå rimelig kjapt når de er ferdige.

Da har dere klart å lure meg inn i aksjen også :sunglasses:🫣

3 Likes

Bare rolig, vi andre køber også masser af aktier :heart:

3 Likes
1 Like

Kjøpt meg inn her de siste dagene, spennende tider for Hamlet. Virker som selskapet går voldsomt under radaren hos de fleste, en eventuell avtale etter ferdigstilt LOI må da være bra kursdrivende

1 Like

Litt motstand her. Tenker at pm på mandag hjelper oss over denne nivå og vi kan begynne sikte mot 10-12?

:crossed_fingers:

1 Like

Spørsmålet på meget kort sikt nå er hvor mye penger de får inn på tegningsrettene (TO5B) med siste frist mandag. Uansett en tenkt utvanning på 5 % for å fylle litt på kassa dersom man ser bort fra tegninsrettene bør jo ikke i seg selv være veldig utslagsgivende på kursen, gitt det ekstremt spennende caset med LOI/DD/potensiell avtale i nær fremtid.

Total beregnet utvanning er 10% fordelt på samtlige emisjoner.

Dvs vis 4.30kr, 6 kr og 10 kr.

Forrige pm var noe misvisende.

Jeg håper hvertfall på minst 50% nå, og resterende 50% i Juli. Men før det har vi forhåpentligvis påfylt kassa uansett gjennom et avtal.

Ja, jeg tenkte at hvis alle tegningsrettsinnhaverne fremdeles ville sitte på opsjonaliteten til Juli, og at Hamlet da eventuelt må hente noen lommepenger frem til en potensiell avtale på en annen måte.

Poenget mitt er at dette (en eventuell mini-emisjon) nå ligger som en klam hånd over kursen, men at dette er det strengt tatt ikke noe grunn til gitt de meget lovende fremtidsutsiktene.

Oja, men det løser seg enkelt. Vi er flere som gitt tilbud. Jeg kan ta uten rabatt :fire:

Markedet forstår ikke, at der netop er tale om en samlet udvanding på ~10% … ubetydeligt, hvoraf den første procenter allerede er absorberet af markedet.

Deltager gerne i en mindre rettet emission i fald optionerne ikke ræker, akkurat som @babyrage nævner.

Markedet glemmer endnu engang at TO5/6 uanset lå forude, altså måtte afklares og evt. absorberes af markedet. At ledelsen henter penge fra anden side, herunder en fuld finansiering af selskabet som følge af aftale indgået efter LOI, gør ingen forskel ; TO5/6 måtte håndteres af markedet.

Ja, men de må likevel ha penger til lønn, strøm og kaffe frem til eventuell upfront fra avtale foreligger.

PM mandag sannsynligvis, forhåpentligvis bra tilskudd og at vi tar > 8 kr :muscle:

Jeg har vært inne på det i noen år at jeg tror alpha1h er en soleklar kandidat mot BCG som SoC.

BCG er ineffektiv hos mange, og har ganske høy variabilitet.

Alpha1h sin MoA er både tumordrepende og immunmodulerende, mens BCG bare gir en immunmediert effekt.

Alpha1h er mer spesifikk, fungerer nesten som en vaksine med cytotoksisk effekt.

BCG er 40 år gammel, mange responderer dårlig med høy tilbakefallsfrekvens.

Alpha1h har en god posisjon: neoadjuvant, potensiell add-on til BCG eller et alternativ.

Supply chain for alpha1h er sannsynligvis mye mer robust. Det er store mangler i BCG med tanke på produksjon.

Total cost of care kan bli lavere. BCG er riktignok billig, men har logistiske utfordringer.

Det finnes med andre ord strukturelle, kliniske, systematiske og eventuelt strategiske fordeler med alpha1h.

Presisjonsindusert og kontrollert celledød med alpha1h.

Snart er vi der. Siste fase skal ferdigstilles. Og jeg tror sterkt på at noen BP vil ønske first mover advantage her. Vi får se om dette LOI materialiseras i løpet av April-Mai?

3 Likes

8.5msek inn denne runde var svakere enn forventet, men gir tid og rom nok til å forhåpentligvis lande avtal. Finns eksternt kapital som er presentert men foreløpig avslått, men finnes som vid behov.