Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havila shipping

Hei. Du har lest det før og nå må du altså lese setningen igjen!

“Jeg er ny i aksjer”… vel, har lest litt opp og i mente. Men det er begrenset med innformasjon jeg har klart og lagret.

Holdt på litt med fond vi banken min, og er bra fornøyd med de 19% som dette har steget på akkurat ett år. Men nå har jeg snust mye på forskjellige aksjer og vil spørre dere litt om hva dere tenker ?

Havila shipping.
Det har seg slik at det har historisk aldri har vært lavere kurs på de aksjene. De er også splittet. En aksje koster 16-17 ører per i dag, og dersom man tror at offshoreflåten er i oppgang er det vel nå man skal handle.

Jeg selv forventer langsiktig bedring. Selskapet har en bred flåte med fartøy, det er av relativ ny forfatning og mange er meget godt utstyrt til varierende oppdrag.

Det er flere borreforsøk i havet langs kysten og allerede godkjent 6 brønner som er økonomiske som skal hentes ut ettervert. Og da er jo min tanke at når oljeprisen begynner og nærme seg 65-70 dollar fatet, så vil kursene hos offshoreselskap endre seg til det positive.
Jeg leste også at et styremedlem nettopp har solgt seg ut en stor andel aksjer, og kan dette anntyde noe om at han velger og hoppe av i svingen fordi han vet noe?

Er jeg helt på bærtur? Eller kan jeg faktisk klare og gjøre det bra med investeringer på 30k dersom markede skulle endre seg innen 2 år ? Høg risiko?

Oppfordrer alle og sjekke opp historikken i aksjen før de svarer.

Har også tenkt litt på aksjer fra Black Sea Propperty, har lest litt og det spår ett spennende år forran seg i selskapet…

Trenger dine tanker!
Blir takknemlig for alle bidrag som kan få meg til og tenke.

Crulex

Tja. Ikke rare volumet I Havila pr dag i snitt. Denne har ligget og svingt mellom 0.16 -0.18 i laang tid nå. Mye småtrading vil jeg si kombinert med et stort lager emisjonsaksjer som stadig drypper ut. På plussiden er GIEK inne og selskapet har vel finansiering noen år frem I tid gjennom redningspakken. Kjøp en pott og legg I skuffen et år er mitt råd :blush:

På lang sikt (2 år eller mer) så har jeg god tro på at Havila vil være en god investering, det er jo et stabilt selskap. Blir kanskje å investere litt der senere i år, hvis Nano går opp til ønsket nivå, og Havila ikke plutselig tar av.

Tipser om at det også er en tråd om Havila: Havila Shipping (HAVI)