Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hoegh LNG Holdings (HLNG)

Höegh LNG : Update on the H-Energy/HLNG FSRU LNG import terminal in Jaigarh, India

Höegh LNG: Secured interim LNGC charters for 2021 and 2022

Höegh LNG : Webcast/Q&A session details for the fourth quarter and full year of 2020 financial results

Höegh LNG : Interim results for the quarter and year ended 31 December 2020

Höegh LNG: Recommended offer by Leif Höegh & Co Ltd. and Funds managed by Morgan Stanley Infrastructure Partners to acquire all outstanding shares of Höegh LNG Holdings Ltd. by way of amalgamation

Höegh LNG: Special General Meeting Notice - Proposed Amalgamation

Höegh LNG : Summons to Bondholder’s Meeting

F@en ta deg Leif Höegh…

Han dro jo opp kursen med over 33%, tror det hadde tatt tid om det ikke kom ett bud…

Jeg har 20 års horisont. Nå kan jeg glemme å komme tilbake til kjøpskurs siden selskapet tas av børs. Mildt sagt irriterende. Skal passe meg for shipping i fremtiden.

Dette er en blåkopi og minst like grisete som da fetterne Höegh tok rederiet Leif Höegh av børs i 2003. Oppskriften er høy eierandel, dårlig likviditet, vente på lav verdsettelse og by en “tilsynelatende” ok pris. Alle aksjonærer som har vært med lenge tar regningen for vanstyre mens fetterne ler hele veien til banken. Mitt råd er å aldri co-investere med Höegh.

Jeg fulgte nøye med på selskapet for noen år tilbake og det er hovedsakelig ledelsen/styret som har bommet i HLNG:

  1. De la til grunn en offensiv strategi om å alltid ha en FSRU under bygging ledig for nye kontrakter
  2. De la til grunn shady og risikable kontrakter (typ Afrika/Sør-Amerika) for at FSRUer be ansett som låst (som trigget bestilling av nytt skip)
  3. FSRU-markedet utviklet seg mindre optimistisk enn forutsett

Resultatet er at de gikk fra kongemarginer på de første båtene til å overøse markedet med ledige FSRUer da dårlige kontrakter ble utsatt og kansellert. I rett shippingfilosofi så bydge de i hjel et godt marked med for mange båter og måtte kjøre dyre FSRUer som ineffektive LNG-tankere i maaaaange år. På toppen av dette så har HLNG garantert for kontrakten til FSRU eid av HLMP ut 2025 og dette er som å ha en god FSRU-kontrakt i minus for selskapet.

Er selskapet underpriset? Kanskje, men det er ikke mye ledelse/styre å stole på til et turnaround case sånn som de har levert på strategi.

Vil sluke hele Höegh LNG – slipper strenge norske akseptkrav

Höegh LNG: Revised bond amendment terms

Höegh LNG: Bondholder’s meeting approves amendments to bond terms

Höegh LNG: Special General Meeting approves proposed amalgamation

Höegh-familien og Morgan Stanley sluker Höegh LNG

Höegh-familien og Morgan Stanley sluker Höegh LNG: – En regelrett overkjøring

HOEGH LNG HOLDINGS LTD. - Major Shareholding Notification

Höegh LNG: Board approval of 2020 annual report