Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hofseth Biocare (HBC)

Hva tror du med emisjonen rundt hjørnet? vil vel tro den faller litt i slutten av april på det. De trenger vel nye produkter, og ligger vel ikke noe triggere fremover annet en mulig prod. økning neste q rapport

Update:

Ingen følger med på Hofseth, men den stikker sakte og rolig:

1 Like

Ser litt spennende ut teknisk, men med EK på 15MNOK, resultat -22MNOK, cash 23 MNOK i Q1 så bør man ikke bli overrasket om det kommer en kapitalinnhenting her i nær fremtid.

1 Like

Jepp. Dynamikken i denne aksjen er litt rar fordi den er så dominert av de største eierene at det nesten er rart den er børsnotert.

image

1 Like

Det kom emisjon.

Med premium!

https://newsweb.oslobors.no/message/453984

About the private placement

  • The subscription price (the “Offer Price”) in the Private Placement is set
    at NOK 2.25 per share, based on negotiations between the Company and
    investors who have pre-committed to subscribe for shares in the Private
    Placement. Certain existing shareholders have already committed to subscribe
    for the minimum subscription amount of NOK 120.4 million (including through
    conversion of debt in the amount of approximately NOK 65.8 million).
  • The following shareholders have entered into pre-commitment agreements with
    the Company to subscribe for shares in the Private Placement for a total of
    NOK 120.4 million: Alliance Seafoods Inc. (17.1), Bonafide (25.0), Hofseth
    Aalesund AS (10.9), Hofseth AS (24.7), Hofseth International AS (1.3),
    Hofseth Logistics AS (2.2), Chairman Ola Holen (0.5), CEO Roger Hofseth
    through Roger Hofseth AS (23.0), Hofseth North America partner Matt Mixter
    through Norinvest, LLC. (1.2), Seafood Farmers of Norway AS (13.7), and
    other investors (0.7).

The Company had aim to raise a maximum of NOK 120 million, but based on received
pre-commitments at a share price of NOK 2.25, the Private Placement has been
increased to NOK 140 million. Of the net cash proceeds from the Private
Placement of minimum NOK 54.6 million (excluding the conversion of debt), NOK
10 million will be used in connection with an investment in a new calcium
production-line at Midsund, NOK 30 million will be used in order to invest in a
new spray-dryer at Midsund, and the remaining proceeds will be used for general
purposes and working capital.

1 Like

HBC nærmer seg dobling på et halvt års tid, easy peasy.

Men mye av omsetningen i aksjen er jo største eier som de driver og kjøper bittelitt aksjer hele tiden.

Per i dag sitter de på 60 596 344 aksjer, opp drøye 350.000 fra i våres.

Så for min del blir desverre denne aksjen så illikvid og uforutsigbar at den blir uinvesterbar.

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Savepig (4 likes)
  1. @holmes (1 likes)

Gratulerer!

1 Like

Skal vi tro Hofseth kan få være med på hype fra dagens sensasjon?

https://www.forbes.com/sites/matthewherper/2018/09/24/in-blowout-amarins-fish-oil-derived-drug-dramatically-cuts-heart-risk-in-study/#4e426e0e4f27

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Savepig (1 likes)

Gratulerer!

Blir liksom ikke butikk dette her:

Q3:
image

Ja om de skal forsvare dagens aggressive prising på 740 mnok må de nok levere svært gode q4 tall den 8. februar og fremover.

1 Like

HBC:INNGÅTT INTENSJONSAVTALE GARDEN OF LIFE FOR SALG AV PRODUKTER I USA

	08:22
	Oslo (TDN Direkt): Hofseth Biocare har inngått intensjonsavtale med det Nestlé-eide selskapet Garden of Life for salg av Hofseth Biocare-produkter i USA.

Det melder Hofseth Biocare mandag.

Produktene det gjelder er Salmon Collagen Peptides. Collago, Salmon Protein Hydrolysate og ProGo.

Partene vil ferdigstille testing i 2019 og lansere produktene i det amerikanske markedet tidlig i 2020.

PSP, [email protected]
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed


https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Hofseth-BioCare-inngaar-ny-avtale

Veldig så denne har gått nå, noen som har trua ?

Synes det er tricky både caset og aksjen

Synes det minne mye om Aker Biomarine, som i sin tid var notert på børs. Spennende selskap og produkt. Hver gang omsetningen økte, gikk kostnadene tilsvarende opp og de var større enn inntektene… Drømmen var alltid at produktet skulle selges til humant konsum. 10gangen ift fiskefor.

Dessverre, bunnlinja forble alltid i minus. Ekstraordinære kostnader til stadighet. Lite ekstraordinært at det var noen uforutsette og ikke gjentakende utgifter hvert kvartal.

Slikt er dårlige tegn i min bok, sammen med noen kjappe regnestykker type 2+2 tilsa at det ikke var mye realisme i prosjektet uten å skalere opp produksjonen en “order of magnitude” helst uten at kostnadene fulgte opp.

Jeg skjønner iallefall ikke bæret av lønnsomheten her, så da holder jeg meg langt unna. Mitt tap om jeg tar feil. Som AKBM i sin tid, spennende, jeg har vært med, jeg er ute, og forblir ute. Finnes billigere selskaper med svært god kontanstrøm og markedskapitalisering som er langt under HBC.

For å avslutte med en positiv tone, HBC har i min bok bedre sjanser enn det Aker biomarine hadde den gang da. Her er det interessenter på produktet. Og produkt pris og kostnad er ikke helt på ville veier. Det som skremmer meg er ekstraordinære kostnader og forbedringsprosjekter som gir inntrykk av en litt adhoc tilnærming til utviklingen de holder på med.
addit: og sterke eiere er et pluss, Hofseth har iallefall ikke havnet på listen min over glatte blodsugere og andre finansielle skadedyr.

1 Like

Plutselig gikk den etter rettet emisjon i juli:

100 dagsomsetninger på børsen hentet i emisjon er sprekt.

1 Like

Fortsetter:

Hvor skal denne ?
Mitt dårlig med volum i aksjen, men det kommer vel etterhvert som den går ?

1 Like

Ca en krone siden eg vurderte noen lodd etter å ha observerert handelsmønsteret eb tid, men turte meg ikke på det ettersom eg overhodet ikke kjenner til selskapets verdier og muligheter, men eg skulle self stolt på magefølelsen å løst billett, denne er over 7 mandag ved åpning.
Men, hva skjer meget egentlig ?

Synes jeg har lest noe mumling om notering i US, det ville jo være helt crazy!

1 Like