@Dovregubben
Det var å håpe og tro at det med finansieringsmuligheter kan ha sammenheng med en større kunde.
Det er noe jeg har skrevet om flere ganger at dersom man trenger kapitalinnsprøyting fordi en stor kunde stiller såpass harde krav at man av en eller flere grunner må kunne dokumentere i form av likviditet så vil det bety nada nix om man henter noe penger, det vil uten tvil uansett bare være positivt.
Tanken var inspirert av hva du har spekulert i tidligere. Når jeg setter det sammen med besparelser og økte inntekter, så ser jeg i utgangspunktet ikke hvorfor de trenger ekstra finansiering. Hvis de skulle bli cash-positive fra 2H (EBITDA), så bør kontantstrømmen dekke utgiftene.
Da blir spørsmålet hva de eventuelt trenger økte ressurser til. De sier det jo egentlig selv, men hva som ligger i uttalelsen er jo litt vag. Ligger det en spesifikk kunde bakt inn her, så er det en no-brainer. Uten en gulrot foran, så blir det litt verre.
Fra Q2:
“To support the company`s growth plan going forward, the Management in collaboration with the Board of Directors will explore and decide a short- and medium-term financing plan.”
Helt enig.
Og basert på tidligere uttalelser fra styreleder på presentasjoner var det uaktuelt å hente kapital til drift i 2023, han uttalte på et tidspunkt at de hadde god visibilitet og øknomisk ryggrad hvertfall de neste 12 måneder(husker ikke ordlyden eksakt)
Og det mener jeg da fra tidspunktet det ble sagt at vi hvertfall havnet i desember/januar før noe ville bli aktuelt.
Derfor tenker jeg, eller håper jeg at noe spennende har dukket opp som gjør at de vurderer mulighetene nå.
Og i den session i q&a rundt avl var Skajem veldig opptatt av å framheve Robert Fuchsgruber og hans eminente og store nettverk, han kalte han en “institusjon” i seg selv og det gjør at jeg har et stort håp nå.
Det har ikke kommet mye fra Tyskland siden han tiltrådte og noe må snart vises.
Gir det mening @Dovregubben , tenker vi likt eller er jeg på viddene?
Minner meg litt om den gangen jeg var engasjert i Nel og jeg holdt på med nesten samme synsingen, men dengang da selvsagt opp mot Nikola.
Angående finansiering har de tidligere nevnt at de kan vurdere det ved større klienter f.ex pensjonsfond. Det var ca 10mNOK på konto + aksjer å selge + snart EBITDA positive, men likevel sier at de vurderer ekstra finansiering. De har tidligere uttalt at de ikke behøvde finansiering og at de kunne styre behovet ved å ta ned investeringer. Endringen i kommunikasjonen vurderer jeg til å gjelde en spesifikk potensiell klient. Eventuelt at de vil øke trykket for å fortsatt å bygge selskapet og satse aktivt på markedsføring/salg.
Jeg mener også at Tyskland må komme raskt. Dette er det største markedet i Europa og de har investert mye tid og penger her. Fuchsgruber har tydeligvis et stort kontaktnett og skaper nok en del interesse. Han har bare vært ansatt i litt over 1 år, så har nok ikke hatt så mye med inngåtte kontrakter f.ex med Solaris å gjøre. De nevnte på Q2 at de vil må ta over mye av innsatsen mot Solarisbankene, så det bør snart vise seg i noen signaturer. Første de bør få på plass der nede er Tomorrow sin handelsløsning.
Fra AVL vet jeg ikke hva vi kan forvente. Pressemeldingen fra 2021 er ekstrem positivt ladet, så uten en konkrete avtale legger jeg ikke så mye i det. John svarte på spørsmålet og sier vel bare at de fortsatt har (veldig positive) samtaler. Dette kan tolkes, men erfaring hittil viser at ting tar veldig lang tid. Kommer det, så er det veldig positivt. Det vil generere penger fra dag 1, så da er det bare å ta frem kalkulatoren. Muligheten er selvfølgelig at AVL krever at Huddlestock må ha en sterkere arbeidskapital for å inngå en avtale.
Får de eventuelt AVL + Tomorrow i løpet av 2H, så blir aksjekursen noe helt annet enn i dag.
Har ingen tro på at det hentes kapital til drift, markedsføring eller oppgradering. Henter de kapital så er det for at de har landet en stor kunde.
Dette baserer jeg på tidligere uttalelser fra både Øyvind og John.
Liker tankene rundt Tyskland. Det har vært stille derfra lenge nå.
På direkte spørsmål om AVL svarer Skajem: “Takk for spørsmålet, Avl er absolutt veldig relevant” og fortsetter " Forhåpentligvis klarer vi å komme i mål med både det ene og andre i den relasjon"
Så kan man diskutere og spekulere hva han legger i det ene og andre, men mistenkelig likt det vi skisserer hvertfall om man legger godviljen til
Jeg mener at måten han svarer levner liten tvil om at dette bestemt kan være en tysk storkunde de har kommet svært langt med. Han forteller videre at de har vært i Stuttgart flere ganger hos dem.
Hørte gjennom svaret til John på nytt nå. Med litt justerte briller på, så er jeg enig med å tolke dette mer positivt Liker spesielt kommentaren angående Tyskland om at “…her skal vi kunne ta ut virkelig spennende MARGINER og kunder, og få opp aktiviteten vår i MÅNEDENE og årene som kommer”. Dette er ikke nødvendigvis spesifikt til AVL, men ikke negativt ihvertall.
Analyst Group ute med deres reviderte analyse etter q2.
De opererer etter q2 med et “Base case” på NOK 3,20.
Verdien på NOK 3,20 er deres vurdering av hva dette selskapet er verdt og at de forventer at aksjen vil stige til den kursen.
I denne verdivurderingen bruker de en avkastningsrente på 12%. Det er i utgangspunktet høyt, selv i dagens marked. Om man sier 10% eller 8% vil prisingen bli betydelig høyere.
De forventer inntekter i 2024 på NOK 179,5 mill og NOK 264,1 mill i 2025.
Så er ikke bare undertegnede som mener at dagens prising av selskapet latterlig.
Kanskje de trenger pengene til dette? Kan det være mer jobb for Huddl her? Spennende
Duvi - Kjendistung pensjonssatsing sikter mot å forvalte 10 mrd
Leste tittelen litt for raskt og forstod at Huddlestock investerer i Facebook. blinket i øynene og jeg så for meg en handelsløsning i samarbeid med Facebook
Hvis den video ikke er bullish så ved jeg sku snart ikke
Ja, det ser bedre ut idag!
Noen som vet hva som skjer?
Se videoen
Videoen er fin den, men analysen har vært ute 1 ukes tid. Det er ikke noe nytt det ikke den store omsetningen heller.
Det ligger jo mye håp fremover, men vi er fortsatt avhengig av nyheter for å holde interessen.
Ikke meningen å tråkke på noen tær men alltid gøy å vite hvorfor prisen stiger såpass uten nyheter.
Jeg synes det er veldig enkelt.
Kursen er kjørt i dass over lang tid og selskapet prises omtrent som et konkursbo. Huddlestock er etter mine bedømmelser et vekstselskap og prises overhodet ikke deretter.
Når salgspress avtar kombinert med at en kjøper eller to vil ha litt så er det dømt til å gi utslag også oppover i en lite likvid aksje på samme måte som når den faller.
I tillegg var q2 rapporten bedre enn de fleste forventet, intervjuet idag var posititivt og mellom linjene skjønner alle som følger selskapet tett at det snart meldes noe av betydelig størrelse og mest sannsynlig noe tysk.
Samtidig er dette Hudl aksjen og den kan like gjerne slutte på 1,53 som den slutter på 1,79
Her synes jeg Skajem gjorde ett solid inntrykk. Tydelig, forover lent CEO som har stor tro på att selskapet står ved terskelen til å begynne å høste av arbeidet som er gjort det siste året. Ja ting har tatt noe lengre tid, enn vi aksjonærer og sikkert selskapet selv hadde håpet på. Men for meg personlig, var dette intervjuet en bekreftelse på att det var riktig av meg å ta inn HUDL i min portefølje. Ideelt kunne jeg ventet en stund til før jeg gikk inn men har ett veldig hyggelig snitt i denne. Har liksom ikke skjønt noe av kursutviklingen i HUDL etter ca. påske i år. Så har valgt å stole på meg selv og den informasjonen som lå til grunn for min investering i selskapet i utgangspunktet og økt min beholdning utover året. For all del, hyggelig med dager som i dag, men vi må se flere og gjerne større kunder inn i HUDL sin kundekrets da vil kursen komme. Når markedet skjønner att pengene er på vei inn i kassa til HUDL, da kommer de som skal ha virkelig mange aksjer til å begynne kjøpene sine. De bryr seg ikke noe om de har gått glipp av de første 20-30 prosentene. Blir spennende å se kursutviklingen i HUDL utover høsten og nærmere årsslutt.