Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Har ikke signert noen avtale med Huddlestock, så ingen får for høye forhåpninger her :smiley:

1 Like

Men du benekter ikke at du har snakket med de…? @pdx ? :smiley:

Jeg utforsker alle muligheter for å gi bedre tjenester til medlemmene våre, og Huddlestock er en av disse, men har ikke signert noen avtale.

2 Likes

Meldingen fra Huddlestock igår gikk på at de har signert med en nordisk ikke navngitt aktør.
Det kan være snakk om flere dusin av potensielle aktører som svarer til beskrivelsen “news-site”.

Samtidig er det slik at det er egentlig litt rart at ikke flere større slike aktører har tatt inn aksjehandel tidligere.
Tilbudet vi får hos de tradisjonelle er bloodsucking og jeg kjenner personlig av flere investorer som årlig ligger i intervallet 500k- 1000k bare i kurtasje.
Så at det her er et ekstremt marked med store muligheter for de som ønsker hersker det liten tvil om.
Gleder meg virkelig til disse “nye” aktørene begynner å stjele brukere fra de store tradisjonelle, blir litt som Nas mot røkla i sin tid, forbrukerne tjener definitivt mest på et bredere og mer allsidig tilbud.

1 Like

Når du ser hva meglerhus betaler til børsen skjønner du fort at løsningen ikke ligger i flere aktører som skal melke den samme potten. Heldigvis vil det være vanskelig å selge orderflow i Norge, dermed får man ikke megler hus som har største inntekten sin fra å sørge for at andre frontrunner deg.

Trading koster penger, men har du volum så finnes det også ganske mange gode dealer å få der ute. Og da snakker vi ikke hundretusenvis av kurtasje i året type volum men langt lavere.

Litt usikker på hva du her mener, påstår du at kurtasjen vi betaler pr handel går uavkortet som avgift til Oslo Børs?

Nei den går i stor grad til å dekke kostnaden meglerhuset har med oslo børs samt fortjeneste.

Poenget er at fortjenesten er mye lavere enn det mange ser ut til å tro.

Dvs at mange tror at om det bare kommer en ny aktør så blir prisene superlave.

Hvis produktet er annerledes er det ikke nødvendigvis snakk om “bare enda en aktør”. Inntjeningsmodellen for feks. HUDL kan være en helt annen og sammenligning med tradisjonelle aktører / meglerhus blir mangelfull eller rett og slett feil.

Jeg synes dette minner mye om Tele, strøm og flyselskaper hvor målet for mange ikke lenger er å tjene penger på transaksjonskostnadene men tilleggstjenestene - som i praksis skaper merverdi for kundene.

1 Like

Ok, da er vi enige om at ikke alt går uavkortet til børsen.
Men, ikke glem at disse meglerhusene tar ekstremt mye av kaka, de har stor administrasjon, de har fete lønnsbetingelser etc., de skal levere store overskudd til eierne.

Helt klinkende klart mye å gå på her og ikke minst er opplegget myntet på at man “får alt på et sted” abonnements avgifter i forskjellig grad kanskje.

Ta Tekinvestor som eksempel da siden vi er her.
Hva ønsker mange brukere:

  • Brukervennlighet
  • Billigere aksjehandel løsning enn man har idag
  • Høy grad av oppetid
  • Daglig oppdaterte aksjonærlister
  • Forum
  • Chat
  • Nyhetsvarsling
  • Altså mest mulig samlet på en plattform

For egen del som eksempel så bruker jeg idag SB1m, hvorfor? kun fordi jeg har kapitalen stående der, fornøy? nei, hverken med utforming og brukervennlighet og ei heller med kurtasjen.
Forøvrig har jeg ikke tilgang på noen av de ovenstående punktene.

Poenget mitt er at det er besynderlig og merkelig at det ikke har dukket opp aktører tidligere med et slikt konsept, men jeg er overbevist om at de kommer nå framover.

Jeg tror Nordnet er ganske strømlinjeforma for å si det sånn.

I statene kan man selge ordreflyt, det funker mindre bra her pga volum og lovverk. Så da må man i stor grad dra inntjeningen inn over kurtasjen.

Tror det er vanskeligere å få billigere kurtasje enn det som allerede finnes i markedet.

Kanskje flere har sett på det men slått det fra seg fordi det ikke er mulig å gjennomføre.

Gårsdagens melding bærer tydelig bud om at noen har vurdert dette som spennende.
Husk, de aller aller færreste har et forhold til det huset de idag handler verdipapirer gjennom.

La oss vente å se til de faktisk annonserer et navn.

Litt luftig for min del.

Opplagt, blir spennende å se hvem som blir først ut :grin:

Hva skjer først, de nevner navnet eller må hente penger.

Tenkte på det en dag for en stund siden, utrolig at Nordea har kjørt NOK 1 i åresvis til sine kunder deriblant undertegnede…

Målet var nok å dra mer butikk i resten av butikken. Men de slutta med det , så mistenker de ikke klarte å dra inn så mye annen butikk som de håpet.

Enig, var nok mer enn gimmick, men som sagt dagens spekulanter vil gjerne ha mer enn bare billig kurtasje så selv om jeg hadde avtalen var det sjeldent jeg benyttet den, elendig plattform de tilbyr for å si det forsiktig :grin:

Men, blir spennende tider framover, jeg personlig tror at det å være framoverlent, tenke nytt, gripe sjansen kan lønne seg nesten uansett hva man driver med.

Ble smårød dag igår. Må selskapet snart hente penger?

Ja, det er nok det som er grunnen til at det ble rødt i går… :exploding_head: