Kunne vi idag se tegn til at sbm1 er ferdige med sine salg, ordrebildet og spesielt kjøpersiden endret seg betydelig til det mer positive den siste halvtimen idag.
Bare en liten uke til Q1 nå. Oppsummering fra det vi vet:
- Bricknode
- Trac oppkjøpet inkl lisens godkjent
- DTech
- 2-3 småkontrakter (ingen på Trader)
- Utvikling av Trader 2.0 virker å være på track
Hva vi venter på:
- Solarissamarbeidet må utvides.
- Igangkjøring av inngåtte kontrakter
- Nye kontrakter, spesielt på Trader.
- Aksjene fra Bricknode skal overføres til nye eiere.
- Integrasjonen av de nye selskapene
- Aktivering av kostnadsbesparelsene etter oppkjøpene.
Det har skjedd mye bra i dette året Men inntil avtalene går live, så blir ventetiden lang. Hvis noen skal på presentasjonen, så spør gjerne hvor skoen trykker for oppstart av inngåtte avtaler
bricknode q1 kommentar fra co-ceo: As we write these comments, the Bricknode and Huddlestock organizations have already been integrated and now work as one big global team.
vet ikke om de andre er integrert men trur de er det.
Når skulle den oppdaterte analysen komme? (fra norne)
Kommer i forkant av Q1 så tipper fredag, mandag eller senest tirsdag.
Jeg er ikke 100% sikker, men tror det passer som hånd i hanske med Hudl sin teknologi/plattform ift det du spør om.
For å være sikker kan du spørre selskapet.
De har kompetanse på AI/Algoritmer og bruker det blant annet internt til utvikling. Det å lage algoritmebasert handelsroboter er nok også noe de har kompetanse på. AI/algo fra andre tilbydere kan nok sikkert også “enkelt” integreres. Det å lage avanserte AI/algoritme - løsninger tror jeg ikke er strategien til Huddlestock nå. Det kan kanskje komme med et oppkjøp senere. Eventuell egenutvikling.
Tenker du derimot på å konkurrere mot type fond som Renaissance, så kommer aldri Huddlestock dit. Da snakker vi milliarder $ i utviklingskostnader og kompetanse som ikke er tilgjengelig for vanlige selskap.
Det er knall om de har solgt unna 2.5m aksjer nå. De 2 som har solgt siden 18/4 har presset prisen fra 2.47 til dit vi er nå.
Delvis enig i at det skyldes 2 aktører. Men mye av SBM1 sine har gått utenfor børs.
I tillegg skyldes det F5Holding og Nordnet Bank kontoen.
Om de skal fortsette å selge stopper ikke fallet her nå til tross for at sbm1 er tom, såfremt ikke en større aktør tar unna på kjøpssiden da.
Aldri i mine 20 år på børs vært i nærheten av å sitte i en aksje med slikt kontinuerlig salgstrykk som i denne.
Så kan man si, hvorfor blir man sittende og det begrunner jeg med at det fortsatt ikke lyser noen røde flagg for min del.
Selskapet er sterkere og bedre rustet enn noengang og de gjør nå alt hva de kan for å levere pluss i bøkene fra q4.
De leverer på det meste og systemet de har virker veldig bra. Det jeg derimot misliker at de ikke får kundene live. Tenker da spesielt Solaris, men også de andre signeringene. Når de samtidig sier at potensielle kunder står i kø, så bør det materialisere seg i flere kontrakter enn det vi har sett frem til nå.
Vi har ventet på Trac i Norden, så vi får kanskje vite noe på Q1.
Ganske artig å ta et tilbakeblikk på Hudl historien på børs.
De ble notert på Merkur 26/11-20 til en kurs på NOK 2,10 med en total aksjebeholdning på 109,5 mill aksjer, Mcap på 230 millioner.
2 måneder senere den 21/1-21 stod kursen i NOK 7,36 som gav en Mcap på solide 806 millioner.
Idag, litt over 2 år senere etter å ha kjøpt Visigon, Tracs, F5IT, Dtech og Bricknode for tilsammen nesten NOK 210 millioner, utviklet trader 1,0 og 2,0 og mye mer har selskapet en Mcap på 350 millioner. Selskapet er fortsatt gjeldfritt. Antall aksjer har steget til 169,5 millioner.
Inntekter q1 2021 var NOK 499,000
Inntekter q1 2023 foreløpig ukjent, men skal vi tippe på 20 mill +
Det skal legges til at da kursen gikk til himmels over 7 tallet skyldtes det medling om kontrakt med BNP Paribas som senere ble lagt til sides. Kunne jo håpet at det ble børstet støv av den avtalen igjen.
Det er nesten helt fantastisk
Solaris henter mer penger, første kvartal var bra og de håper å blir profitable fra 2023.
Solaris er forøvrig en av mine favoritter ift å kjøpe opp Huddlestock og Hudl har aldri vært billigere enn nå hensyntatt egne oppkjøp siste 2 årene for ca NOK 230 mill.
Det står også noe nederst om at Bafin har hengt på selskapet som hauker siden januar ift nye kunder. Det kan være en plausibel forklaring på hvorfor det har vært stille derfra, mye mulig dette nå er løst og vi kan få inn nye kunder derfra i tillegg til Tomorrow.
Solaris vor 50-Millionen-Finanzierungsrunde – Bewertung stabil (handelsblatt.com)
Ja, har Bafin vært på kontorene til Solaris siden januar så kan jo det forklare hvorfor det har vært rolig derfra. Satser på ketchup effekten nå når de har reist.
Skal de kjøpe hudl så tviler jeg på at de får selskapet på 70% over dagens kurs. Må nok en del høyere enn det.
Noe cash uttak fra svenskene, skattesmell og tvunget salg har trykket kursen kraftig ned. Overbeviser de markedet om positivt bunnlinje i siste kvartal neste uke så kan jeg ikke forstår annet enn at turen oppover begynner.
Greit med kapitalmarkedsdag samtidig. De bør ha en god forklaring på hvorfor vi ikke ser flere klienter live.
hmm kan bli et hopp idag!