Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

3 Likes

Takk. Fin lesing den der. Rett på sak og godt oppsummert.

“Furthermore, Huddlestock holds a strong position with a robust prospect pipeline, significant upcoming product deliveries in both 2023 and 2024, and stable prospects for Visigon (part of the Professional Service Division). These factors are expected to drive growth in the other half of 2023.”

Hvad tænker i med northern europe investment club, Nordic news site, northern europe investment bank - går de live efter stack?

Dagen starter med at 151.000 skal selges på 1.55…

Kortsiktig svingninger har ikke noe betydning, skal man handle i aksjer som har svak likviditet må man tåle mye volatilitet.

Er dette en ny aksjonær ? Står som ny på 7 plass på listen, men så skjønner jeg det har vært litt teknisk trøbbel i det siste med aksjonærlistene her

Ikke ny, en av grunderne

Noen som kan gi en oppdatering på hvordan det går med nedsalget av aksjene til svenskene? Er det de som dumper mellom 15 og 16?

Angående den ‘store’ svenske kunden. Har Huddl sagt noe om inntjening pr trade? Tidligere har det vært nevnt 1€ (?). Tar vi 15k handler X 11,6NOK, så får vi 230k pr handelsdag. Det blir ca 4,5 mill i mnd og over 50 mill i året.

Hvis dette var realiteten, så burde de vært mye mer positive i omtalen. Noen som har noen tanker rundt dette? Jeg tror det er alt for positivt, men vanskelig når Huddl ikke gir/kan gi detaljer. De sa vel at det var småhandel, men uansett bør det gi noen mill i kvartalet. Svaret får vi i q3, men det er lenge å vente :blush:

Gode spørsmål og jeg har ikke ekstremt kvalifiserte svar.

Siden dette ikke er en Trader 2,0 kunde vil jeg uten å ha belegg for det egentlig overhodet tippe at det tilfaller 3-5 kroner til Huddlestock pr trade som vil gi en inntekt på ca 3-5 mill i kvartalet.
Så vil jeg i tillegg tro at den svenske kunden kjøper flere tjenester gjennom Huddlestock som sikkert bidrar med noe mer i kassen. Så jeg tipper 4-6 mill i kvartalet, altså 16-24 mill/år.

Når det gjelder salg av aksjer så var Nordnet kontoen ivrig i å selge i starten, nå registrerer man at den Nordnet kontoen innimellom både kjøper og selger så vil tro at nettosalget der nå kan være i nærheten av 0.
Jeg tror de to Bricknode karene har solgt det de skulle for å fikse sine forpliktelser.

Det som selges av volum nå er i det store enkelt aksjonærer som antageligvis har gitt opp og ikke gidder å vente lenger.
På listen igår var det en som stod oppført med salg av 206k aksjer, han har nå ingen aksjer igjen for eksempel. Og det stemmer bra fordi det ble lagt en post på drøyt 206k aksjer på salg før start mandags morgen

1 Like

Hva betyr det?

Mener å huske det stod noe i meldingen om at de to hovedaksjonærene hadde noe forpliktelser opp mot Brick node da transaksjonen skulle gjennomføres.
Husker ikke detaljene i farten.
Det viktigste uansett er at den Nordnet kontoen tømte seg for en drøy mill aksjer over noen uker, etterhvert har salget stoppet opp.
Kan hende jeg også har lest det i et eller annet notat som Bricknode sendte ut til sine aksjonærer etter transaksjonen, klarer ikke huske det eksakt.

Hvis vi tar utgangspunkt i lavere del av ditt anslag (3mNOK/kvartal - jeg vil tro at dette er netto, da investeringene allerede er tatt.) , så er EBITDA nesten positiv fra Q3. EBITDA 1H var -6,5mNOK. I. tillegg har vi innsparinger som påvirker utgiftene positivt fra 2H. - totalt 17mNOK/år

De nevnte at de ser på forskjellige finansieringsmuligheter (short and medium term), så det kan bety at de ser for seg en større kunde eller vil gi mye mer gass på markedsføringen?

1 Like

John sa også at Q3 vil være lavere på omsetning grunnet ferieavvikling i sommer. Uansett, 3mNOK/kvartal er bra, men må nok vente til Q4 før vi ser positiv EBITA. Så venter vi fortsatt på noen avtaler som var “under arbeid”, og det går rykter om en stor avtale.
Tror vi vil få mange svar og bekreftelser de siste månedene av dette året. Og det er på tide.

3 Likes

Synes du beskriver det meget godt i dine to innlegg her nå.
Dessverre trekker det alltid ut med selskapet med å få ut nye avtaler til markedet ift hva som er kommunisert og det har medført at enkelte kaster inn håndkleet, dessverre men forståelig samtidig som sikkert mange kjøpere avventer til noe mer konkret foreligger.

Spørsmålet er hvem og hvor store kunder man snakker om som "er/var under arbeid) dernest om det virkelig kan være som det later til under Q&A at det faktisk er nært forestående med endelig avtale med AVL.
Mange spørsmål her fortsatt, men jeg håper vi kan få svar på det meste i løpet av september, bare en kunde av AVL format burde alene bortimot doble kursen fra der vi er nå etter min mening.

Haha, ser nå at det er to forskjellige som har skrevet, omtrent samme farge på deres ikon så merket ikke dette i farten, beklager.
Men, mitt svar sånn sett til begge uansett.

Anbefaler alle å sjekke avl sin hjemmeside, det er ikke småtteri. Var kjapt innpå den etter q2 presentasjonen kan man si og det at de sier at det har vært god dialog lenge og måten Skajem ordla seg på tydet på at det hvertfall ikke hadde vært mindre kontakt den senere tid.
Tenk om denne intensjonsavtalen fra 2021 kunne bli til en endelig avtale.

Huddlestock inngår samarbeid med tysk storspiller | Finansavisen

1 Like

@Dovregubben
Det var å håpe og tro at det med finansieringsmuligheter kan ha sammenheng med en større kunde.
Det er noe jeg har skrevet om flere ganger at dersom man trenger kapitalinnsprøyting fordi en stor kunde stiller såpass harde krav at man av en eller flere grunner må kunne dokumentere i form av likviditet så vil det bety nada nix om man henter noe penger, det vil uten tvil uansett bare være positivt.

Tanken var inspirert av hva du har spekulert i tidligere. Når jeg setter det sammen med besparelser og økte inntekter, så ser jeg i utgangspunktet ikke hvorfor de trenger ekstra finansiering. Hvis de skulle bli cash-positive fra 2H (EBITDA), så bør kontantstrømmen dekke utgiftene.

Da blir spørsmålet hva de eventuelt trenger økte ressurser til. De sier det jo egentlig selv, men hva som ligger i uttalelsen er jo litt vag. Ligger det en spesifikk kunde bakt inn her, så er det en no-brainer. Uten en gulrot foran, så blir det litt verre.

Fra Q2:
“To support the company`s growth plan going forward, the Management in collaboration with the Board of Directors will explore and decide a short- and medium-term financing plan.”

1 Like

Helt enig.
Og basert på tidligere uttalelser fra styreleder på presentasjoner var det uaktuelt å hente kapital til drift i 2023, han uttalte på et tidspunkt at de hadde god visibilitet og øknomisk ryggrad hvertfall de neste 12 måneder(husker ikke ordlyden eksakt)
Og det mener jeg da fra tidspunktet det ble sagt at vi hvertfall havnet i desember/januar før noe ville bli aktuelt.
Derfor tenker jeg, eller håper jeg at noe spennende har dukket opp som gjør at de vurderer mulighetene nå.
Og i den session i q&a rundt avl var Skajem veldig opptatt av å framheve Robert Fuchsgruber og hans eminente og store nettverk, han kalte han en “institusjon” i seg selv og det gjør at jeg har et stort håp nå.
Det har ikke kommet mye fra Tyskland siden han tiltrådte og noe må snart vises.

Gir det mening @Dovregubben , tenker vi likt eller er jeg på viddene?

Minner meg litt om den gangen jeg var engasjert i Nel og jeg holdt på med nesten samme synsingen, men dengang da selvsagt opp mot Nikola.

2 Likes

Angående finansiering har de tidligere nevnt at de kan vurdere det ved større klienter f.ex pensjonsfond. Det var ca 10mNOK på konto + aksjer å selge + snart EBITDA positive, men likevel sier at de vurderer ekstra finansiering. De har tidligere uttalt at de ikke behøvde finansiering og at de kunne styre behovet ved å ta ned investeringer. Endringen i kommunikasjonen vurderer jeg til å gjelde en spesifikk potensiell klient. Eventuelt at de vil øke trykket for å fortsatt å bygge selskapet og satse aktivt på markedsføring/salg.

Jeg mener også at Tyskland må komme raskt. Dette er det største markedet i Europa og de har investert mye tid og penger her. Fuchsgruber har tydeligvis et stort kontaktnett og skaper nok en del interesse. Han har bare vært ansatt i litt over 1 år, så har nok ikke hatt så mye med inngåtte kontrakter f.ex med Solaris å gjøre. De nevnte på Q2 at de vil må ta over mye av innsatsen mot Solarisbankene, så det bør snart vise seg i noen signaturer. Første de bør få på plass der nede er Tomorrow sin handelsløsning.

Fra AVL vet jeg ikke hva vi kan forvente. Pressemeldingen fra 2021 er ekstrem positivt ladet, så uten en konkrete avtale legger jeg ikke så mye i det. John svarte på spørsmålet og sier vel bare at de fortsatt har (veldig positive) samtaler. Dette kan tolkes, men erfaring hittil viser at ting tar veldig lang tid. Kommer det, så er det veldig positivt. Det vil generere penger fra dag 1, så da er det bare å ta frem kalkulatoren. Muligheten er selvfølgelig at AVL krever at Huddlestock må ha en sterkere arbeidskapital for å inngå en avtale.

Får de eventuelt AVL + Tomorrow i løpet av 2H, så blir aksjekursen noe helt annet enn i dag.

3 Likes

Har ingen tro på at det hentes kapital til drift, markedsføring eller oppgradering. Henter de kapital så er det for at de har landet en stor kunde.
Dette baserer jeg på tidligere uttalelser fra både Øyvind og John.

Liker tankene rundt Tyskland. Det har vært stille derfra lenge nå.

2 Likes

På direkte spørsmål om AVL svarer Skajem: “Takk for spørsmålet, Avl er absolutt veldig relevant” og fortsetter " Forhåpentligvis klarer vi å komme i mål med både det ene og andre i den relasjon"

Så kan man diskutere og spekulere hva han legger i det ene og andre, men mistenkelig likt det vi skisserer hvertfall om man legger godviljen til :grinning:

Jeg mener at måten han svarer levner liten tvil om at dette bestemt kan være en tysk storkunde de har kommet svært langt med. Han forteller videre at de har vært i Stuttgart flere ganger hos dem.

2 Likes