Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddly AS - Småprat 2023

Synes dette ser smått dyrt ut jeg:

Hadde vel 80m på bunnlinjen i 2020 og er verdt 3,6mrd?

Og guider omsetningsvekst på 60-80% ca for 2021.

Ikke så aller verst:)

Sammenlignet med de fleste andre tech selskaper på EG så gjør de jo det.

Det er ikke akkurat billig :slight_smile:

Jeg sammenligner ikke med noen, ser bare på tallene og da er det ikke direkte billig.

Kommer an på øyet som ser. Da er det best å holde seg unna tenker jeg:)

Greit nok. Er vel i utgangspunktet vanskelig å finne et vekstselskap innen tech som har lav p/e. Selskapet er forholdsvis høyt priset. Men det var egentlig ikke det jeg ønsket et svar på.

Jeg svarte bare på spørsmålet til kjafs, så får man selv vurdere. Første del av det i alle fall :slight_smile:

Er det noen som vet om aksjer som har hatt tilsvarende kursstabilisering som det Huddly har? Kunne vært litt interessant å se hvordan aksjene utviklet seg etter at perioden var over.

Det nærmeste eksempelet er nok Cyvitz, tror den har gått veldig bra etter at kursstabiliseringen var over. Men så har det også kommet gode nyheter…

Bwe hadde ved notering ifjor. Tror den stupte RETT ned etterpå. Pga corons, dog…

1 Like

Fra ABG

HUDDLY: Initiate coverage with BUY and TP 24 (~70% upside). Growth in focus . Develops high-end VC cameras for meeting rooms and home office. Proven profitable growth with revenue CAGR of 118% since ’18 and EBIT margin of 29% in ’20. We pencil in sales and EBIT CAGRs of 32.5% and 28%. Trades -50% discount to peers, despite having significantly higher growth. Huddly is trading at ‘21e and ‘22e EV/EBIT of 22x and 13.5x, -50% discount to peers despite having significantly higher growth.

4 Likes
1 Like

HUDL: PARETO TAR OPP DEKNING MED KJØPSANBEFALING, KURSMÅL 28

Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities tar opp dekning av Huddly med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 28 kroner pr aksje.

Det fremgår av en analyse fra meglerhuset fredag.

Pareto peker på at aksjen handles på rabatt sammenlignet med sammenlignbare selskaper som vokser i tregere tempo, og at deres teori om mer pengebruk på video-konferanserom etter covid-19 tilsynelatende ikke prises inn.

Pareto var blant tilretteleggerne da selskapet ble notert på Euronext Growth.

1 Like

Kan du fikse Tekbot’en til Huddly @pdx ? :grinning: :+1:

Fikset! Og fikset også taggen på tråden her så kursen vises :slight_smile:

4 Likes

Supert. Jeg røk på stoploss i går. Herlig timing…

Kan hende den synker ned igjen.

Tvisten med de tidligere ansatte tynger nok litt på kursen frem til de kommer til et forlik eller liknende.

1 Like