Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Flere enn meg som ikke har fått noe enda?

Virker som det er helt random når folk får aksjene sine, som i beste fall kan sies å være dårlig.

3 Likes

Har vel litt med bankene å gjøre også. Kan hende det er utenfor Hugo’s kontroll.

@Hakon hvis aksjene vises i VPS, kan du ringe banken og be dem om å overføre dem.

Jeg sitter i samme båt.

5000 til på 2,01
Pause nå tror jeg…
Spennende neste ukene og månedene

Slengte ut en ny trål på 1,9, så får vi se hva den fanger inn

Jeg har heller ikke fått aksjene mine, men jeg velger å fokusere på at et snitt på ca. 1.5 er et godt utgangspunkt for å sitte langsiktig i HUGO (hvis man har troen på HUGO).

5 Likes

Jeg har troen på Hugo, men kortsiktig er jeg ikke like optimistisk, er litt skeptisk til Q2.

De hadde også bare 1MDKK igjen på konto før de kjørte emisjonen, og med kostnader på minimum 5,3MDKK til emisjon, er det begrenset hvor mye de sitter igjen med nå. De hadde også et avdrag igjen å betale til Ronaldo - samt forskuddsbetaling til Nyjah Houston og Cam Newton.

Selvfølgelig kan det være at de har tjent gode penger på Ronaldo, men jeg tør ikke gamble på det. Og jeg synes ikke Flower Flush ser ut til å gjøre det så bra.

1 Like

Lukter litt forsøk på å dumpe prisen fra din side @koe sånn litt ut av det blå.

Beklager hvis du får inntrykk av det. Jeg skal ikke skrive mer i tråden da, er mer ment som litt informasjon/vær varsom. Det kan godt hende jeg tar helt feil også.

Er ikke interessert i at kursen skal dumpes, da jeg uansett ikke kommer til å gå inn i aksjen før etter Q2.

Edit:
Kan jo skrive litt rundt det positive i aksjen også.

  • De har en mengde med spill som kommer ut i løpet av året.
  • De større aksjonærene ser ut til å holde på sine aksjer.
  • Doodle Jump 2. En stor tittel.
  • Det kommer nok et oppkjøp snart. Kanskje får vi nyheter i Q2.
  • At hovedeier ikke deltok i emisjonen gjør det til en enda bedre prestasjon at aksjen var 75% overtegnet.

Og mye mer nevnt tidligere.

Som sagt optimistisk langsiktig…skeptisk kortsiktig. Men det kan slå begge veier, bare tør ikke risken akkurat nå.

Så til syvende og sist er jeg optimistisk til Hugo.

8 Likes

Vel, da har jeg snittet opp til 1,71.
Mtp kursen siste uker og hva som er på gang sover jeg godt.

3 Likes

Må da være lov til å komme med både positive og negative synspunkter om en aksje da. Hvis ikke så blir dette kun et ekkorom der folk roper kjøp og trykker på salg i det skjulte.

Jeg kikket på HUGO for lenge siden og hovedproblemet da var ledelsen som ikke hadde et veldig godt rykte i Danmark. De ble latterliggjort i økonomiaviser og valgte da å notere her i Norge isteden. Etter hva jeg husker så var samme gjengen involvert i SENDEX, og det endte vel så dårlig som det kunne gå, hvertfall om man var med i IPOen fra starten av.

HUGO er også ned over 80% fra IPO kurs, så kan ikke sies å ha vært verdiskapende over tid. Sammen med merkelige meldinger om mulig interesse fra noen som kanskje skal kjøpe en storpost, melding om varsel av innsidekjøp osv. så virker det noe uprofesjonelt med mye prat og lite substans. Det at Henrik Kølle visstnok ikke klarte å hoste opp friske penger til emisjonen er også et svakhetstegn, enten har han ikke troen på selskapet, eller så er han i pengeknipe og kan komme til å måtte selge aksjer.

4 Likes

Det var ikke ment sånn. Stusset bare over at @koe har skrevet så og si bare positive meldinger her på forumet rundt Hugo Games, men har nå tatt en helomvending etter at han solgte. Klart man skal dele både positive og negative sider, men det kan fort utmerke seg når noen begynner å snakke negativt om et selskap rett etter at man har solgt aksjene sine :wink:

1 Like

Jeg har forresten kjøpt mer på 1.94 idag :smiley: Klar med mer kapital om den skulle fortsette nedfarten!

Jeg venter til kursen er under 1kr :wink:

4 Likes

Ikke fått en eneste aksje enda :frowning:

Ringte Netfonds tidlig i dag og de overførte alle aksjene mine til investeringskontoen. Jeg har solgt meg ut av Hugo med heftig gevinst. Har en bitteliten lyttepost igjen.

Fornøyd med hvordan min første emisjon har gått :slight_smile:

4 Likes

Anbefaler å ringe banken din for å be dem overføre aksjene til konto.

Mmmmm, for det skjer jo aldri med andre her inne. Er klart at man ikke er så hyppig med å skrive negativt om selskapet man har aksjer i? Når Henrik Kølle så valgte å ikke tegne seg for aksjer ble jeg skeptisk. Bertel Meigaard er nå uten aksjer etter at kun de med retter fikk. Ting endret seg underveis…

Fikk også god avkastning på å selge og gjorde det. Har ikke holdt noen for narr og er fortsatt positiv til selskapet langsiktig. Men man bør kanskje bare la være å skrive noe om når man selger.

9 Likes

Kanskje en ide å ha et signaturfelt med tickere for de aksjene en er inne i?

De fleste er selvsagt mer positive til aksjer en er inne i ift aksjer en har solgt eller vurderer? Jeg synes ihvertfall det er naturlig, aksjene jeg har, de har jeg troen på…

2 Likes