Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Jeg støtter Koe her :slight_smile:

4 Likes

Synes også det er naturlig, når man først sier at man har solgt, at man også forklarer hvorfor, uten at det burde bli sett på som baising.

5 Likes

Sånn er det bare. Man må ta egne vurderinger. Jeg har heller ikke fått aksjene mine som flere andre her. Men som det er sagt så ser jeg heller ingen grunn til å selge under to kroner heller.Tror det er et fåtall av de som er med i emien som faktisk har et snitt på 1,50. Ser ut som aksjen har bra støtte rundt 1,90, om det holder får vi se når alle har fått aksjene sine. De negative elementene som er i aksjen vil bli overkjørt av de positive framover. Ser fram til å ri på¨oksen fremover.

1 Like

Er det ikke litt opplagt? Hvis man er positiv til en aksje så har man kjøpt den selvsagt : )

Igår var den store utdelelsen av emisjons aksjer,godt å få den dagen unnagjort! Tror veldig mange av de som ønsket å ta gevinsten av dette solgte seg ut igår, så får vi bare nå se hvor veien går videre :slight_smile:

Veien videre nå blir å se frem mot kvartalsrapporten neste fredag. Hvor bra har salget av Ronaldo vært? :smiley:

1 Like

Kommer mere i dag. Mine ligger i vps til oppgjør og jeg er sikkert ikke alene

1 Like

Ok. Da får vi bare håpe at de fleste er så dumme at de selger emi aksjene til under 2kr, slik at vi andre kan fylle på med enda mer billige aksjer :smiley:

2 Likes

Der kom mine :slight_smile:

1 Like

Spent på å se hvordan dette utvikler seg ila dagen. Det er mange som har mottatt aksjer i dag.

Sansynligvis mulighet for å plukke aksjer til under 2kr idag også om emi aksjene skal ut like fort som igår.

1 Like

Da var jeg så teit å selge mine emisjons aksjer til 1.91 :wink:

Resten av aksjene mine, som jo er en del, lar jeg stå med snittkurs 2.00. De pengene jeg nå fikk fra salget av emisjons aksjene skal jeg bruke til å prøve snitte ned denne kursen med.

Vil ikke emmisjons aksjene senke snittet ditt? :wink:

5 Likes

Hva er forskjell på de aksjene du hadde fra før og emi aksjene, bortsett fra inngangspris?
Er vel bare å selge alt da, for du tror vel på nedgang i kursen?:wink:

4 Likes

True true… jeg får gå inn i tenkeboksen litt.

Du fikk jo litt rett ang AXA, den gikk ned til 1.6X og kom ned under emisjons kurs. Fordi ja de har ikke inntekter akkurat helt enda som du sa? Kanskje bruke den samme kunnskapen du har i de aksjene du sitter i (lett å forelske seg), kunne ha spart litt :slight_smile:

Hadde jeg hørt på deg, så kunne jeg ha spart litt også :smiley: Uansett, Hugo står vel over 2kr om 3 mnd?

Hadde nok vært lurt å ikke kjøpt i går, kjøpte 25k på 2,12 i snitt.
Lurt å hørt på tips å vente litt ja.

1 Like

Sitter med et snitt på 1,5 nå etter å ha solgt unna alt jeg hadde før emisjonen og overtegnet for det samme beløpet. Er i utgangspunktet langsiktig, med så mye som skjer i tiden fremover, så får jeg heller kjøre nye vurderinger underveis om noe skulle endre seg drastisk.

Velger å tro at det er en del andre som tegnet seg i emisjonen som også gjorde det av fundamentale grunner, og kommer til å sitte videre. I tillegg antar jeg at de som kjøper aksjene som blir lempet ut nå om dagen kommer til å sitte selv om kursen skulle gå noe ned, så det faser jo gradvis ut de som kun var med i emisjonen for kortsiktig gevinst og jeg tror at selgersiden vil bli mye mindre i tiden fremover.

Kan bety at kursen skal noe ned før den snur, men burde ikke gå veldig mye lavere om ikke det kommer noen nye nyheter.

Blir jo mye hvisomatte, dersomatte, tro og antagelser når jeg forholder meg til Hugo, men per i dag er det ikke så mye håndfast å ta tak i. Uansett forsiktig optimist med tanke på fremtiden.

3 Likes

… og jaggu ble salgspresset stort. Samtidig, 1,90 er godt over emisjonskursen. For meg ser det ut som markedet er i balanse nå.

1 Like

Dere selger når kursen har gått ned hver dag i dagesvis?? Jeg har ikke solgt en aksje og kommer ikke til å selge før kursen har gått opp flere dager på rad. Det er likssom slik en tjener penger på børs. Kaste bort en inngang på emisjonskurs er uaktuelt.

6 Likes

Må være lov å ha litt is i magen for å kjøpe seg inn igjen på en lavere kurs. Slik det ser ut nå så er ikke bunnen nådd.

1 Like